• خانه ای برای دوران بازنشستگی

    نور خورشید با ضربه زدن به دیوار شیشه ای مات رو به شرق خانه C-Glass، شروع روز را به ساکنین آن خبر می دهد. دو سمت غربی خانه، نمایی از تلئلو آب اقیانوس آرام را به نمایش می گذارد. اینجا خانه ای طراحی شده توسط گروه معماری Deigan Day Design در سواحل کالیفرنیا است.
    در سال 1990 مارگارت هاچیگان 23 هکتار زمین دورافتاده در شمال سان‌فرانسیسکو را خرید. او از Day و داماد خود تقاضا کرد تا خانه ای برای روزهای بازنشستگیش طراحی کنند. خلاصه کلام او این بود که کمترین فاصله و مانع بین او و محیط زیست ایجاد شود.

    گالری عکس 1 خانه ای برای دوران بازنشستگی  عکس خانه ویلایی عکس گروه معماری عکس معماری کالیفرنیا

    طرح اولیه تا تکمیل پروژه، بیش از یک دهه به طول انجامید. این ساختمان در لبه آب ساخته نشد اما موقعیت آن در کنار تپه ای شنی، زیبایی آن را دوچندان کرده است. 140 مترمربع زیربنای قسمت اصلی ساختمان و 55 مترمربع زیربنای اتاق مهمان می باشد.

    گالری عکس 2 خانه ای برای دوران بازنشستگی  عکس خانه ویلایی عکس گروه معماری عکس معماری کالیفرنیا

    قسمت بالایی خانه، اسکلتی مستطیلی شکل و از جنس فولاد دارد که دیوارهای آن شیشه ای هستند. طول این مستطیل به سمت شرق می باشد. اما دو طرف دیگر آن نمایی رو به اقیانوس آرام دارد. از هر سمت می توانید با تماشای پرواز مرغان دریایی و استشمام نسیم خنک اقیانوس، خود را در دل طبیعت احساس کنید.

    گالری عکس 3 خانه ای برای دوران بازنشستگی  عکس خانه ویلایی عکس گروه معماری عکس معماری کالیفرنیا

    در کنار دیوار شیشه ای مشرف به جاده خاکی، صفحاتی تزئین شده با سنگ ریزه، کار شده است. دو ستون عمودی، ساختمان را به دو قسمت مجزا تقسیم می کند؛ سرویس های بهداشتی و ماشین لباسشویی در قسمت مات مخفی شده اند و تخت و آشپزخانه مشرف به آب هستند.

    گالری عکس 4 خانه ای برای دوران بازنشستگی  عکس خانه ویلایی عکس گروه معماری عکس معماری کالیفرنیا

    از آنجایی که مارگارتعاشق زندگی مستقل بود؛ راه پله اتاق مهمان را بیرون ساختند تا حریم خصوصی او حفظ گردد. اتاق مهمان در جهت تپه ساخته شده و تیرهای سقف آن چوبی هستند.
    آب و هوای ساحلی بسیار ناملایم است. بارندگی های فراوان، مه و بادهایی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، احساس شبیه به قرار داشتن در آکواریومی وارونه را به شما خواهند داد. بخاطر رطوبت زیاد این منطقه، اسکلت فلزی ساختمان باید مرتب رنگ شود. پنل های خورشیدی 245 واتی تعبیه شده روی سقف ساختمان، نویدبخش کاهش 10 دلاری هزینه انرژی در هر ماه هستند.

    گالری عکس 5 خانه ای برای دوران بازنشستگی  عکس خانه ویلایی عکس گروه معماری عکس معماری کالیفرنیا

    متأسفانه خانم هاچیگان در سال 2013 مرد و خانه به فرزند و اقوام او رسید. با غروب آفتاب، خطوطی نارنجی و صورتی در آسمان و تاریکی و سکوت محیط بیرون خانه را فرامی گیرد. پس از فضای بیرونی خانه شیشه ای غافل نشوید.

    گالری عکس 6 خانه ای برای دوران بازنشستگی  عکس خانه ویلایی عکس گروه معماری عکس معماری کالیفرنیا

    گالری عکس 7 خانه ای برای دوران بازنشستگی  عکس خانه ویلایی عکس گروه معماری عکس معماری کالیفرنیا


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *