• ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید

    آیا شما هم می توانید شعبده بازی کنید؟ اگر بخواهید معمار شوید باید این کار ار به بهترین نحو ممکن بلد باشید. معماران فقط طراح نیستند بلکه آن ها می توانند رویاپردازی کنند و آن رویا را عملی نمایند. در سر هر معماری یک مغز منحصر به فرد قرار دارد، که با روشی فوق العاده می تواند اعداد و طرح ها را در کنار هم قرار دهد و طرحی زیبا را بیافریند.

    گالری عکس 1 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا اگر می توانید یک معمار حرفه ای باشد. اجازه دهید ببینیم برای این که یک معمار حرفه ای شوید دقیقا باید چه کارهای انجام دهید:

    گالری عکس 2 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۱.بسیار باهوش هستید، خیلی باهوش

    چیزهای زیادی برای این که یک معمار شوید و جود دارد، کارهای زیادی هست که باید انجام دهید. معماران باید ویژگی های زیادی داشته باشند. آن ها باید توانایی بررسی دقیق و درک کامل از نظام های یک ساختمان را داشته باشند. این دانش اصولی تنها مر بوط به ساختمان نیست، بلکه سیستم برق و حتی مکانیک آن را باید به طور دقیق بدانند.
    باهوش بودن صرف از شما یک معمار حرفه ای نمی سازد، بلکه زیربنای خوبی برای یک معمار خوب بودن است. بنابراین اگر به قدر کافی باهوش باشید می توانید به راحتی محاسبات ساختمانی را انجام دهید و با بررسی اصول و نظام های ساختمانی می توانید به راحتی بنایی زیبا و ایمن بسازید.

    گالری عکس 3 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۲.آیا دوست دارید سخت کار کنید، خیلی سخت

    تعهد کاری یکی از مهم ترین ویژگی های هر کار حرفه ای است، اما برای یک معمار هر ساعت از زندگی اش باید در اختیار این حرفه باشد. این بدان معناست که ساعت های طولانی در اداره و کار کردن با جزئیات و همچنین کار تا ساعت هایی از نیمه شب از جمله شرایط خاص این حرفه است.

    گالری عکس 4 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۳.حلال مشکلات هستید

    در حقیقت یک معمار حلال مشکلات است. بنابراین برای شما به عنوان کسی که می خواهید یک معمار شود باید توانایی حل مشکلات را داشته باشد. طبق خواسته و نیاز مراجعین باید بدانید برای هر مساله ای چه راه حلی و جود دارد. گاهی با متدهای هوشمندانه و خلاق باید کار را در مسیر خود هدایت کنید.

    گالری عکس 5 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۴. شما مهارت های گفتگو دارید

    برای یک معمار بسیار مهم است که توانایی ارتباط اجتماعی خوب داشته باشد. باید به راحتی با مراجعین خود ارتباط برقرار کنید. به علاوه، باید بتوانید به سادگی ایده ها و طرح های خود را به اشتراک بگذارید. با داشتن مهارت ارتباطی اجتماعی به راحتی می توانید ایده های کاری و طراحی داخلی را به بهترین شکل، عملی کنید.

    گالری عکس 6 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۵.یادگیری برای شما یک تفریح است

    معمار شدن کار ساده ای نیست و نیاز به پروسه ای بلند مدت دارد. باید بدانید برای رسیدن به این مهم چه مقدماتی لازم است. اول، باید مدارک لازم برای این کار را فراهم کنید، معمولا سه مرحله مقدمه این کار مهم است: تحصیل، تجربه و آزمایش.
    باید دانشگاه معماری مناسبی برای این کار پیدا کنید، این دانشگاه باید مورد تایید هیئت های معماری بین المللی باشد. در کنار دانشگاه باید کار و تجربه در این زمینه را داشته باشید. در این مرحله بحث تفریحی به میان می آید، باید با مدرکی که در اختیار دارید با گروه های مختلف کار کنید و در ضمن کسب تجربه، از کار و زمینه کاری خود لذت ببرید.

    گالری عکس 7 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۶.شما متفکر و خلاق هستید

    شاید یکی از ویژگی های مهم در مورد معمار قوه تخیل و تفکر او است. گاهی در یک گوشه نشسته اید و ایده های بسیار زیبایی از طراحی یک بنای بسیار شیک و خاص به ذهنتان می رسد. تنها عامل، خلاقیت شماست. معمار باید بتواند به راحتی از نیمکره راست و چپ مغز خود برای کنترل و مهار کردن افکار منطقی و ریاضیاتی استفاده کند و آن را به یک فکر متحد و متسجم تبدیل نماید.
    اگر عاشق طراحی هستید، اگر در محاسبات ریاضی بسیار سریع عمل می کنید، به نظر شما می توانید معمار خوبی شوید.

    گالری عکس 8 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۷.ذهن ریاضیاتی دارید

    همان طور که در بالا گفتیم، معماری حاصل ترکیب دو فاکتور بسیار مهم است: هنر و علم. همان طور که برای خلق یک ساختمان زیبا باید ایده های ناب داشته باشیم بنابراین عناصر ضروری ریاضیات هم باید در معماری دخیل باشند.
    معمار باید بداند چگونه عناصر و مفاهیم را با هم ترکیب کند و از طرفی نسبت به این موضوع آگاه باشد که شاید مواد و عناصر با هم تناظر مناسبی نداشته باشند. با این ویژگی ها می توانید ساختمانی را بسازید که تمام ویژگی های لازم را داشته باشد.

    گالری عکس 9 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۸.هنوز تمایل دارید با بلوک های ساختمان سازی بازی کنید

    یک معمار باید علاقه زیادی به کار، طراحی و حتی سازه های مختلف داشته باشد. مانند زمان کودکی که با لگوهای ساختمان سازی بازی می کردید، باید برای این حرفه هنوز این حس را در خود زنده نگه دارید. واژه مهم در معماری کار با ساختمان و طراحی است. بنابراین اگر هنوز دوست دراید با لگو ها کار و یا طراحی کنید، پس شاید قرار است معمار حرفه ای شوید.

    گالری عکس 10 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۹.شما منبع اطلاعات هستید

    معمار شدن بیش از فکر کردن است. معمار باید دامنه وسیعی از مهارت ها را داشته باشد که به طور غیر مستقیم با حرفه شما در ارتباط است. این ابعاد شامل توانایی برقراری ارتباط اجتماعی مناسب، تجارت، بازاریابی و موضوعات مربوط به طراحی و ساختمان سازی است. مهم تر از همه، دانستن این مهارت ها کافی نیست، بلکه معمار باید توانایی به کار گرفتن این مهارت ها را در کار داشته باشد.

    گالری عکس 11 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۱۰.عشق به طبیعت دارید

    برای لحظاتی هر چیزی که فیزیک و ریاضی است کنار بگذارید. یک معمار باید عشق عمیقی به طبیعت داشته باشد. معماران مشهور مانند فرانک لیود رایت معتقد بود که طرح های خلق شده نباید در طبیعت خللی ایجاد کنند بلکه باید برگرفته از طبیعت باشند و زیبایی طبیعت را چند برابر کنند.

    گالری عکس 12 ۱۰ علامتی که نشان می دهد شما باید یک معمار شوید  عکس رشته معماری عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری


نظرات

  1. دقیقا همینطوره. اما معماری رشته ایه که خلیییییییییی نیاز به تلاش داره و فقط خود آدمه که میتونه به خودش کمک کنه

  2. سلام ،من به جرعت ميتونم بگم همه ي فاكتور هاي بالا رو دارم به حز مهارت گفتگو !چي كار بايد كنم كه مهارت هاي ارتباطي ام بهتر بشن!

    1. شما با کارآموزی در یک دفتر معماری و ارتباط با کارفرماها و افراد مختلف می تونید مهارت گفتگو را تقویت کنید
      البته به زودی مطالبی در مورد ارتباط با مشتری در مجله معماری مساحت منتشر می کنیم که به شما در این زمینه خیلی کمک میکنه

      1. سلام. وقت خوش. موضوع فوق العاده ایه ارتباط با مشتری. مجله ی معماری مساحت آنلاینه؟ چطور میشه دسترسی داشته باشیم؟

    2. معشارت خود را بيشتر كنيد ، در جمع شركت نماييد – از حالت فردي و درون گرايي خارج شويد

    3. سلام عزیزم من برعکس شما فوق لیسانس معماری هستم ولی کاملا ناموفق
      میشه کمکم کنید که خودمو قوی کنم بنذه اهل خوزستان هستم

  3. من طراحی واقعا ضعیفی دارم
    یعنی نمیتونم چیزی رو که تصور میکنم روی کاغذ بکشم وطراححی کنم
    پس الان بایدازمعماری صرف نظرکنم?

    1. اینهایی که گفتن صرفا یه سری عامله که هیچ قطعیتی به نظر من نداره. من تقریبا خودم اکثر اینهارو دارم اما این موارد سندیت نداره و نمیشه فقط به اینها اکتفا کرد. بیشتر باید بررسی کنید خودتونو توو این رشته

  4. سلام رشته معماری جزو علایق من بود وهست اما اصلا پیشرفتی نداره من در حال حاضر کارشناسی معماری دارم ولی جزء بیکاری چیزی بدست نیاوردم از هنرستان وارد این رشته شدم وچه قدر امید داشتم بهتون پیشنهاد می کنم اصلا معماری نخونید

    1. خب شاید استعدادی ندارید این که شما نتوانستید معنی اش این نیست که ما هم نمیتوانیم من از یه سالگی عاشق معماری بود هستم و خواهم بود و من از نزدیک و از بچگی که دائمی که معماری خونده رو دیدم شاید واقعا اون طور که فکر می کنید عاشق معماری نیستید چون استعداد از عشق به اون چیز نشست می گیره و در ضمن وضعیت مهندس ها در ایران کلا خوب نیست و آخرین جم لم هم آینه یکم صبر کن عزیزم با یک لیسانس که معمار نشدی

  5. من همه شرایط بالا رو دارم فقط میخواستم بدونم این دفاتر معتبر معماری رو از کجا میتونیم پیدا کنیم و بریم کار رو از نزدیک ببینیم

  6. سلام
    من فوق لیسانس نرم افزار دارم اما به طراحی علاقه دارم و وقتی که بصورت ناخوداگاه مثلا موقع صحبت با
    تلفن یه طرح سه بعدی و جالب ساخته میش و معمولا طراحی های جالبی میشن
    الان من بعد از درسم میخام وارد بازار کا بشم اما علاقه ای به برنامه نویسی ندارم شاید چون دست زیاد و بیشتر به سمت کارای طراحی وب و ui رفتم
    بعد از برخورد با یه دوست معمار و دیدن موضوع پایان نامش که سر هستی شناسی در معماری بود با توجه به علاقم به مباحث فلسفی موجب شد به این فکر کنم که منم میتونم یه معمار موفق بشم؟
    از شما میخام منو راهنمایی کنید
    البه الان یکم برای من که شدیدا دنبال پول هستم تغییرات دیر و لی میخام بدونم شاید حرفای شما در دریگه ای رو به زندگی من باز کرد
    با تشکر

    1. قطعا راز موفقیت در هر رشته ای علاقه است. با وجود اینکه شما یا مباحث نر م افزار ی هم آشنایی دارید با گذراندن دوره هایی در رشته معماری و مطالعه مستمر می توانید از تلفیق هر دو رشته جایگاه مناسبی در معماری پیدا کنید.

  7. این رشته از طریق هنرستان خوانده شود
    از همه لحاظ بهتر است یا ریاضی؟؟
    لطفا مرا راهنمانمایی کنید.

  8. دوستان برای تحصیل در خارج از کشور خوبه؟ یعنی به معماران ایرانی تو خارج اجازه میدن کار و پیشرفت داشته باشن

  9. ممنون بابت مطالب قشنگتون
    من دانشجوترم ۶معماری هستم.به جزاطلاعات درباره مکانیک
    وبرق بقیه ویژگیهارو دارم،اما با درسهایی مثل مصالح ساختمانی
    نتونستم ارتباط خوبی برقرار کنم،و تو دانشگاه علاقه ای به یاد
    گیری ندارم چون همش باید تئوری یاد بگیرم،ولی استعداد طراحی
    خوبی دارم وتجسمم خوبه بنظرتون میتونم تواین رشته موفق باشم؟

  10. دوستانی که میگن لیسانس دارن و بیکارن یا اینکه نتونستن تو رشتشون موفق باشن و بقیه رو هم از شرکت و تحصیل و فعالیت از اون رشته ها منع میکنن، دوستان بهتره بجای این کارا دنبال این بگردین که چرا نتونستین و نشده.آیا مشکل از شماست یا رشته؟آیا اصن علاقه ایی دارین بهش؟اصن درش فعالیت کردین؟قدمی برداشتین که دنبال موفقیتش میگردین؟اصن به دید ی معمار خوب به کارتون نگا کردین؟وقتی تونستین جواب همه این سوالارو به خودتون بدین اونموقع میفهمین که واقعا معمار هستین یا نه!!

  11. ببخشید معماری نقشه کشی ساختمان یا معماری معماری بخوایم از طریق فن و حرفه ی برم یاید فنی صنعت بر دارم یا فنی هنر کدوم هس میشه کمکم کنید ؟

  12. تا اونجای که میدونم نقشه کشی ساختمان بخوای بخونی باید بری کارودانش بخونی معماری معماری باید بری هنرستان فنی و حرفه ای بخونی بعد تو دانگشاه هم میتونی معماری معماری بخونی

  13. سلام،ببخشید من ۱۵ سالمه و امسال باید انتخاب رشته کنم.
    من به رشته معماری خیلی علاقه دارم و تقریبا تمام مواردی
    ک ذکر شده رو در خودم دارم؛حالا من یک سوال دارم
    من به طراحی کردن بسیار علاقه دارم اما احساس میکنم که
    استعدادی در طراحی ندارم،منظورم طراحی و کشیدن یک طرح
    روی کاغذ یا توی نرم افزار هست
    میخوام بدونم اگه وارد رشته معماری بشم و دنبال یادگیری برم
    آیا میتونم طراح خوبی بشم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. آشنایی با اصول و مهارت طراحی و تمرین مداوم، همچنین مشاهده، مطالعه و بررسی طرح های شاخص معماری شما را به یک طراح موفق تبدیل خواهد کرد و چه بسا استعداد طراحی را در شما شکوفا کند

  14. سلام.من تا چند روز ديگه بايد انتخاب رشته كنم و خودم دلم ميخواد برم معماري چون هم خودم خوشم مياد هم فكر ميكنم توش استعداد دارم
    ولي الان واقعا با نظرات ديگران دودل شدم چون همه ميگن بازار كارش خيلي خوب نيست و پيدا كردن كار سخته و بعضي ها هم كه از جو بد دانشگاه و دانشجو هاي معماري ميگن …
    واعا نميدونم چي كار كنم لطفا كمكم كنيد

  15. سلام ببخشید من امسال انتخاب رشته کردم و رفتم داخل این رشته و از طریق کار و دانش رفتم ولی خب با اینکه هیچ
    کدوم از این چیزهای بالا رو ندارم ولی خیال پردازی خوبی دارم و میتونم تلاشم
    رو بکنم تا موفق بشم ولی خب این مهم نیست چیزی که خیلی نگرانشم اینه که میتونم یعنی کاری پیدا کنم
    یعنی میتونم حقوقی داشته باشم !؟
    آخه همه میگن تو ایران کار پیدا نمیشه برا این رشته و ملی چیز دیگه
    میشه لطفاً کمکم کنین

    1. اگر دانشتون در حیطه معماری به روز باشه و تسلط به نرم افزارهای این حوزه داشته باشید قطعا بازار کار خوبی داره

      1. من ۱۵ سال دارم ریاضیم بد نیست علم هندسه رو دوست دارم کار با تکنولوژی رو هم دوست دارم از بچیگم طراحی کردن رو‌ دوست دارم لگو و چیدن بلوک رو هم خیلی دوست دارم از بچگیم،مهارت های ارتباطیم خوب نیست ولی امید دارم که در آینده خوب بشه من رشته ای که برا دبیرستان انتخاب کردم ریاضی فیزیکه و هدفم برای دانشگاه فقط معماری و طراحی داخلیه نه چیز دیگه ای و دوست دارم وقتی دانشگاه رفتم برای ارشد برم خارج از کشور…ولی می ترسم به چیزایی که میخوام نرسم و زیاد خلاق و باهوش و با استعداد نباشم،درضمن یه سوال دارم آیا یه معمار و طراح داخلی می تونه کارهایی مثل طراحی صحنه برای تأتر و کنسرت و فیلم و سریال انجام بده؟آیا می تونه مشهور بشه مثل بقیه هنرمند ها؟

  16. سلام من یک دختر۱۶سال هستم ک خیلی به رشته معماری علاقه دارم. ولی امسال۴ تجیدی داشتم توی کارنامه به نظرت تون هدایت تحصیلی برام معماری میاره میتونم معماری بخونم و موفق بشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *