سومین کنگره بین المللی معماری و شهرسازی معاصر خاورمیانه

درباره رویداد

معماري چيزي جز تمنای زمان براي فضايي زنده متغير و جديد نيست. درست است كه معماري بر روي حقايق مسلم بنا گرديده است اما زمينه كار اساسي آن تسلط معاني است. معماري، اراده زمان است كه به فضا تبديل شده است. زنده، شاداب و جديد
در راستای تقویت و ارتقاء حرفه ای جامعه مهندسان کنگره بین المللی معماری و شهرسازی معاصر خاورمیانه در شهر تهران برگزار میشود.

حامیان

اسپانسرها، همکاران و برگزارکنندگان رویداد

اطلاعات و توضیحات تکمیلی رویداد

اطلاعات اصلی و زمانبندی های رویداد

با عنایت به تجربه دبیرخانه کنگره بین المللی معماری و شهرسازی معاصر خاور میانه در برگزاری ادوار کنگره، نکات با اهمیتی را به اطلاع پژوهشگران می رساند. این موارد در ارتباط با چگونگی عضویت در سایت، اطلاعاتی درباره تدوین و ارسال مقالات، شرایط و مسایل صدور گواهینامه های کنگره، اطلاعاتی درباره هزینه های کنگره و … تنظیم شده اند؛ دبیرخانه کنگره توصیه می نماید پژوهشگران قبل از مشارکت در کنگره و بویژه قبل از ارسال مقالات خود نکات اشاره شده را با دقت مطالعه و رعایت نمایند. این موارد به ترتیب ذیل می باشند:
امکان ثبت نام به دو صورت حضوری و غیر حضوری امکان پذیر می باشد.
راهنمای اصلاح مقاله: مقاله خود را صرفاً زمانی ارسال نمایید که تمامی ویرایش ها و اصلاحات خود را روی آن انجام داده باشید، چراکه فرآیند داوری برگشت پذیر نیست، به عبارتی پس از ارسال مقاله به هیچ عنوان قابل ویرایش نخواهد بود. اما در صورتیکه مقاله شما طبق نظر کمیته داوران نیاز به ویرایش داشت بایستی ابتدا تمام ویرایش ها و اصلاحات اشاره شده توسط کمیته داوران را در فایل خود انجام داده سپس وارد سامانه کاربران شده و فایل جدید را جایگزین فایل قبلی بنمائید.
در صورتی که پس از ارسال مقاله و تایید نهایی آن توسط داوران کنگره نیاز به اصلاح در اصل مقاله خود داشتید بایستی موارد اصلاحی مورد نظر خود را از طریق ایمیل به دبیرخانه ارسال نمایید تا اقدامات لازم توسط دبیرخانه انجام شود.

نکته1: قابل توجه محققان گرامی، با توجه به تماس های مکرر پژوشگران گرامی مبنی بر نوع مقالات ارسالی به کنگره از لحاظ زبان نگارش (فارسی و یا انگلیسی) به استحضار میرساند، مقالات فارسی و انگلیسی مورد پذیرش واقع میگردند.
سوالات متداول برخی از محققان:
سوال: با اینکه کنگره بین المللی می باشد آیا می بایست حتمأ مقاله به زبان انگلیسی باشد؟
جواب دبیرخانه: خیر، مقالات فارسی هم مورد پذیرش واقع می گردد
نکته 2: لطفا فایل مقاله خویش را فقط با آفیس ۲۰۰۳-۲۰۰۷ ذخیره و در وب سایت کنگره آپلود نمایید.
نکته 3: در هنگام ثبت نام اطلاعات کامل فرم ثبت نام را بطور بسیار دقیق تکمیل نمائید.
نکته 4: پکیج و گواهی های پژوهشگران بعد از برگزاری کنگره (در صورت پذیرش نهایی و تکمیل فرآیند ثبت نام) به آدرس پستی مندرج در فرم ثبت نام ارسال می گردد. لذا هرگونه قصور در ثبت اطلاعات مندرج در برگه ثبت نام بویژه آدرس پستی متوجه خود فرد خواهد بود.
نکته 5: از ثبت نام مجدد جداً بپرهیزید. در صورت عدم دریافت ایمیل فعال سازی با دبیرخانه تماس حاصل نمائید. دبیرخانه کنگره پنل سامانه کاربری شما را فعال کرده و می توانید با ایمیل و رمز عبور وارد سامانه شوید.
نکته 6: در هنگام آماده سازی مقاله جهت ثبت در سامانه، فرمت دقیق مقالات رعایت گردد.خواهشمند است مقاله خود را قسمت به قسمت copy کرده و در فایل فرمت نمونه دریافت شده از سایت کنگره paste نمائید (فایل نهایی که ارسال می نمائید همان فایل فرمت باشد که مقاله خود را بر روی آن قرار داده اید).
نکته 7: در فایل مقالات ارسالی و در صفحه چکیده، بعد از عنوان پژوهش و ترجیحاً به صورت پانویس نام نویسنده، وابستگی(Affiliation) خود را به دانشگاه یا سازمان مد نظر خود حتماً ذکر نمائید. در ارائه این آدرس علمی دقت نمایید چرا که به ویژه دانشجویان درصورتی که دقیق این بخش را درج نکنند بعداً امتیازات علمی حاصل از ارائه مقاله توسط دانشگاه اشاره شده به آنان تعلق نخواهد گرفت. قبل از ارسال اصل مقاله ترتیب نام نویسندگان و ارائه آدرس علمی دقت نمایید چرا که به ویژه دانشجویان درصورتی که دقیق این بخش را درج نکنند، دانشگاه ها و مراکز علمی آن ها، برایشان امتیازی قائل نمی شوند و به آنان نمره ای اختصاص داده نمی شود.
نکته 8: پژوهشگران می توانند مقالات خود را به زبان های فارسی یا انگلیسی آماده و ارسال نمایند. ارسال مقالات بایستی صرفاً در قالب یا فرمتword (با پسوند doc) صورت بپذیرد.
نکته 9: در هنگام ثبت مقاله عنوان کامل مقاله را به همراه نام و نام خانوادگی سایر نویسندگان حتما قید نمائید. گواهی صادر شده برای مقاله بر طبق همین اطلاعات ثبت شده شما در پنل کاربری صادر می گردد، نه از روی فایل مقاله. توصیه می گردد که حتماً ترتیب اسامی قبل از ارائه در مقاله به اطلاع کلیه نفرات رسیده و با توافق کامل انجام گردد. از طرفی لازم است ترتیب اسامی در مقاله و در بخش ثبت نام مقاله مشابه باشد. پس از وارد کردن اسامی و ثبت آن، هیچ گونه تغییر در اسامی یا ترتیب آن ها امکان پذیر نخواهد بود.
نکته 10: با توجه به اینکه گواهینامه کنگره های بین المللی به زبان انگلیسی صادر می شود، به هیچ وجه امکان تصحیح یا درخواست مجدد صدور آن وجود ندارد، لذا خواهشمند است در زمان ارسال مقالات خود، تمامی فیلدهای موجود در منوی «ارسال مقاله جدید»، به ویژه نام، نام خانوادگی و ترجمه عنوان انگلیسی مقالات خود را کاملا صحیح و با نهایت دقت تکمیل نمایید.
نکته 11: پرداخت هزینه پذیرش مقاله و همچنین حضور نویسندگان مقالات به دو روش آنلاین و واریز بانکی صورت می پذیرد.
نکته 12: نویسندگانی که مقاله (های) خود را به کنفرانس ارسال کرده و قصد دارند مقالات جدید خود را نیز ارسال نمایند، تا مشخص شدن نتایج تمامی مقالات خود، نباید مبلغی پرداخت نمایند. به عبارتی نویسندگانی که چند مقاله ارسال کرده اند که نتایج برخی از آنها اعلام شده و نتایج برخی دیگر هنوز اعلام نشده است، تا مشخص شدن نتایج تمامی مقالات خود، نباید مبلغی پرداخت نمایند. لذا تمامی پرداخت ها فقط باید یکبار و در یک مرحله انجام شود.
نکته13 : هیچکدام از مراحل پرداخت آنلاین منوط به تایید مدیر سیستم نبوده و نویسندگان می توانند بدون تایید مدیر سیستم و با توجه به جمع مبلغ خدمات درخواستی خود، هزینه را پرداخت نمایند.
نکته 14: اسامی نویسندگانی که مقالات آنها مورد پذیرش واقع شده، پس از پرداخت هزینه توسط نویسندگان، به جهت صدور مدارک اعلام می شود. بنابراین نویسندگان بلافاصله پس از اطلاع از پذیرش مقالات خود می توانند نسبت به پرداخت هزینه اقدام نمایید.
نکته 15 : جهت دریافت گواهی موقت (زود هنگام) میتوانید پس از واریز هزینه و تکمیل ثبت نام از طریق ایمیل درخواست خود به دبیرخانه ارسال نمایید تا اقدامات لازم انجام شود.

محورهای کنفرانس:

مهندسی معماری
معماری ، تغيير اقليم و چگونگي مصرف انرژي
مفهوم شناسی معماری و شهر سازی معاصر
معماری پايدار و ساختمان‌هاي هوشمند
تاثیر تحولات تکنولوژیکی در معماری
روشها و فناوریهای نو در در معماری
فن آوری هاي نوين در معماری
الگوهای ساخت و ساز پایدار
انرژی های نو در معماری
زیبایی شناسی در معماری
فرهنگ و هنر در معماری
رنگ شناسی در معماری
معماری و هویت شهری
روانشناسی در معماری
الگوهای معماری بومی
سبک شناسی معماری
معماری داخلی و نما
مرمت در معماری
معماری پایدار
معماری بومی
معماری منظر
بوم شناسی
و کلیه موضوعات مرتبط با مهندسی معماری
مهندسی شهرسازی
جایگاه فرهنگ و رفتارهای اجتماعی در شهرهای ایرانی- اسلامی
شناخت موانع و محدوديتها و شاخص های توسعه شهری
الگوهای کالبدی و غیرکالبدی توسعه شهر ایرانی- اسلامی
مدیریت حمل و نقل و توسه شهری در شهرهای ایران
محیط زیست و توسعه پایدار در شهر ایرانی- اسلامی
مدیریت بحران و توسعه ی شهری در شهرهای ایران
کاربرد فن آوری های نوین در توسعه شهرهای پایدار
مبانی و مفاهیم توسعه پایدار در شهر ایرانی- اسلامی
سياست‌هاي ملي و منطقه‌اي و توسعه شهري پايدار
هویت اسلامی و نقش آن در توسعه پایدار شهری
گردشگری و توسعه پایدار در شهر ایرانی- اسلامی
مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرها
كاربرد فن‌آوري‌هاي نوين در توسعه شهری
بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی
شهرسازی نوین و توسعه پایدار
ناپايداري شهر و عوامل موثر
شهروند و حقوق شهروندی
برنامه ریزی کالبدی شهری
مدیریت پروژه های شهری
برنامه هاي توسعه شهری
بهسازی و نوسازی شهری
طراحی وفضاهای شهری
مشارکت در امور شهری
تعامل در فضای شهری
الگوهای توسعه شهری
روانشناسی محیطی
فرهنگ شهر نشینی
زیرساختهای شهری
گردشگری شهری
مدیریت شهری
مدیریت بحران
نماهای شهری
و کلیه موضوعات مرتبط با مهندسی شهرسازی

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر همکاران ما در دبیرخانه کنگره منتظر پاسخ به سوالات شما می باشند.

memari-khavarmiane-shahrsazi-poster

اطلاعات تماس

اطلاعات ارتباطی و دبیرخانه رویداد

اطلاعات تماس

  • آدرس دبیرخانه
    کرج، طالقانی شمالی، برج قائم، طبقه 3، واحد307
  • شماره تماس
    ۰۲۱-۲۸۴۲۶۵۳۰
  • پست الکترونیک
    [email protected]
  • وبسایت:
  • www.udconf.com