• روکش چوبی در مقایسه با فایبر سمنت : مزایا و معایب

    اگر وقت تعویض روکش نمای بیرونی خانه‌تان فرا رسیده، قطعاً چوب و فایبر سمنت را دو ماده محبوب خواهید یافت. قرن‌هاست که چوب پا به خانه‌های ما گذاشته است اما فایبر سمنت، نسبتاً جدیدتر است. از مزایا و معایب هر دو ماده آگاه شوید و تصمیمی سنجیده بگیرید.

    روکش چوبی

    چوب، سایدینگی کلاسیک با تنوع فرم است. از چوب درخت‌های مختلف مانند سرو، کاج و صنوبر می‌توانید به عنوان روکش استفاده کنید. اگرچه چوب در جایگاه روکش، پیشینه‌ای طولانی دارد اما این بدین معنا نیست که نمایی قدیمی ایجاد می‌کند. چوب روکشی هم برای طرح‌های سنتی و هم مدرن است. حتی بیشتر روکش‌های معاصر با طرح چوب عرضه می‌شوند.

    گالری عکس 1 روکش چوبی در مقایسه با فایبر سمنت : مزایا و معایب  عکس چوب نما عکس راهنمای خرید عکس مصالح ساختمانی عکس نمای بتنی عکس نمای چوب عکس نمای ساختمان

    مزایا و معایب روکش چوبی

    روکش چوبی، فواید بی‌شماری را به همراه دارد:
    پایداری: چوب، ماندگاری چندین ساله دارد حتی در غیاب مراقبت شایسته.
    طراحی سفارشی: چوب می‌تواند اشکال و فرم‌های مختلفی به خود بگیرد. انعطاف‌پذیری این ماده به شما اجازه می‌دهد که با استفاده از ابزار استاندارد، شکل و طرح دلخواهتان را به دست بیاورید.

    البته روکش چوبی یک سری جنبه منفی نیز دارد:
    مراقبت: اگر چوب را به حال خود رها کنید؛ می‌پوسد. چوب به مراقبت‌های مرتب مانند رنگ‌آمیزی یا اصلاح نیاز دارد.
    قیمت: بعضی از انواع چوب ارزان هستند اما موارد درجه یک، سر ناسازگاری با کیف پول ما دارند. همچنین، هزینه نصب سایدینگ چوبی نسبت به انواع دیگر روکش گران‌تر است.

    گالری عکس 2 روکش چوبی در مقایسه با فایبر سمنت : مزایا و معایب  عکس چوب نما عکس راهنمای خرید عکس مصالح ساختمانی عکس نمای بتنی عکس نمای چوب عکس نمای ساختمان

    روکش فایبر سمنت

    فایبرسمنت، ماده‌ای پیچیده است که از ترکیب فیبر چوب، شن، خاک رس و سیمان حاصل می‌شود. اسم این ماده از صنعتی بودن آن حکایت می‌کند؛ ماده‌ای که در طرح‌های متنوعی تولید می‌شود و گزینه خوبی هم برای ساختمان‌های قدیمی و هم بناهای نو می‌باشد.

    گالری عکس 3 روکش چوبی در مقایسه با فایبر سمنت : مزایا و معایب  عکس چوب نما عکس راهنمای خرید عکس مصالح ساختمانی عکس نمای بتنی عکس نمای چوب عکس نمای ساختمان

    مزایا و معایب فایبرسمنت

    فایبرسمنت، چند جنبه مثبت را ارائه می‌دهد:
    مراقبت: سایدینگ فایبر سمنت ضد رشد قارچ، حشرات و اشعه فرابنفش است. با شست‌وشوی منظم با شیلنگ آب به راحتی تمیز می‌شود و در صورت نیاز، به آسانی رنگ می‌شود.
    دوام: مقاومت فایبر سمنت در برابر حریق، آن را به یکی از بادوام‌ترین مواد موجود در بازار تبدیل کرده است.
    سفارشی‌سازی: فایبر سمنت، به عنوان یک محصول سیمانی در اشکال مختلف قالب‌گیری می‌شود. حتی با طرح چوب نیز عرضه می‌شود.
    سازگاری با محیط‌ زیست: استفاده از فیبرهای چوبی دور ریز در ساختار فایبر سمنت و  عدم نیاز به مراقبت زیاد، فایبر سمنت را به محصولی سازگار با محیط‌ زیست تبدیل کرده است.

    درست مثل هر ماده دیگری، فایبرسمنت عاری از عیب نیست:
    نصب: نصب فایبر سمنت، کاملاً تخصصی و سخت است.
    قیمت: فایبر سمنت در ردیف گران‌ترین روکش‌ها قرار  دارد اما احتمالاً عدم نیاز به مراقبت‌های جدی این هزینه را جبران خواهد کرد.

    گالری عکس 4 روکش چوبی در مقایسه با فایبر سمنت : مزایا و معایب  عکس چوب نما عکس راهنمای خرید عکس مصالح ساختمانی عکس نمای بتنی عکس نمای چوب عکس نمای ساختمان


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *