• نحوه نصب گریبر یا چوب پرده

    بخش عمده‌ی نصب خوب پرده، چگونگی آویزان کردن آن است. بیایید نحوه صحیح نصب گریبر و چوب‌پرده را یاد بگیریم تا بهترین نما را به اتاقمان هدیه دهیم.

    اول اندازه بگیرید

    پهنای پنجره، فاصله سقف تا بالای قاب پنجره و فاصله‌ی قاب پنجره تا کف را اندازه بگیرید. شاید فکر کنید که پرده باید تقریباً به اندازه قاب پنجره باشد اما این درست نیست. این اندازه‌ها فقط نقطه شروع هستند؛ حالا باید تعیین کنید که دقیقاً چه مقدار پرده نیاز دارید و کجا باید کشیده شوند.

    گالری عکس 1 نحوه نصب گریبر یا چوب پرده  عکس پنجره عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی آشپزخانه عکس طراحی اتاق

    ارتفاع ظاهری برای نصب گریبر یا چوب پرده خلق کنید

    برای اینکه سقف خانه را ظاهراً بلندتر نشان دهید؛ چوب‌پرده را حدوداً یک فوت بالاتر از قاب پنجره یا در وسط فاصله بالای قاب پنجره و سقف یا درست در لبه‌ای که دیوار و سقف به هم می‌رسند؛ نصب کنید. این امر موجب به خلق صفحه‌ای یکپارچه می‌شود که نمای سقف را از آن چه که هست؛ بلندتر نشان می‌دهد.

    گالری عکس 2 نحوه نصب گریبر یا چوب پرده  عکس پنجره عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی آشپزخانه عکس طراحی اتاق

    پهنای گریبر یا چوب‌پرده

    نصب گریبر یا ریل چوب‌پرده از هر طرف پنجره باید حدود سه اینچ ادامه داشته باشد. بدین ترتیب، وقتی که پرده را جمع کنید؛ هیچ قسمتی از آن جلوی شیشه را نمی‌گیرد و مانع ورود نور طبیعی نمی‌شود. این کار باعث می‌شود که پنجره‌ها از مقدار واقعی بزرگ‌تر دیده شوند. وقتی که میزان پرده موردنیاز را تعیین کردید؛ این شش اینچ را نیز به آن اضافه کنید.

    گالری عکس 3 نحوه نصب گریبر یا چوب پرده  عکس پنجره عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی آشپزخانه عکس طراحی اتاق

    نوع چوب‌پرده یا ریل گریبر

    انتخاب مدل گریبر و خرید چوب پرده گامی اساسی است. چون پرده یا گریبر را با حلقه یا قلاب آویزان می‌کنید؛ چوب‌پرده دیده می‌شود؛ پس چوب‌پرده‌ای متناسب با دکوراسیون خانه تهیه کنید. اگر جنس پرده خانه شما به‌گونه‌ای است که به راحتی سر می‌خورد از چوب‌پرده شیاردار استفاده کنید. بعضی از چوب‌پرده‌ها از  انتها خمیده هستند که مانع ورود نور از طرفین پرده می‌شوند.

    گالری عکس 4 نحوه نصب گریبر یا چوب پرده  عکس پنجره عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی آشپزخانه عکس طراحی اتاق

    از ابزار مناسب نصب گریبر و چوب پرده پنجره استفاده کنید

    حالا که می‌دانید؛ چوب‌پرده را کجا باید نصب کنید به ابزار مناسب نیاز دارید. یک دریل، قلاب دیواری و تراز تهیه کنید. با استفاده از دریل، دیوار را سوراخ کنید؛ مواظب باشید که به رنگ دیوار آسیب نزنید. اگر خانه شما دارای پنل چوبی است؛ برای نصب چوب‌پرده از قلاب‌های دیواری بهره ببرید.

    گالری عکس 5 نحوه نصب گریبر یا چوب پرده  عکس پنجره عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی آشپزخانه عکس طراحی اتاق


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *