• چگونه خانه خود را برای زمستان آماده کنیم؟

    تغییر فصل فقط به معنای ریزش برگ درخت‌ها نیست. تغییر فصل زمانی است که شما باید به حفظ سرمایه خود بیندیشید. اگر خانه خود را برای زمستان آماده نکرده باشید؛ مجبور به پرداخت هزینه بالایی برای انرژی خواهید بود و شرایط زندگی شما بدتر خواهد شد. با خواندن مطلب زیر، خانه خود را برای فصل سرد آماده کنید.

    گالری عکس 1 چگونه خانه خود را برای زمستان آماده کنیم؟  عکس راهنمای خرید عکس ساختمان

    به درزها توجه کنید

    ترک‌های اطراف پنجره، راهی برای نشت هوای سرد به درون خانه هستند. قبل شروع سرما، پنجره‌ها را چک کنید ببینید که سوراخ یا ترک دارند. اگر چنین بود؛ دو انتخاب پیش رو شماست. می‌توانید درز را با بتونه بگیرید یا اینکه پنجره را تعویض کنید. البته هزینه تعویض پنجره قابل‌توجه است؛ پس اگر تعمیر آن کار راه‌انداز است؛ با تعمیر پنجره، پول خود را پس‌انداز کنید.

    گالری عکس 2 چگونه خانه خود را برای زمستان آماده کنیم؟  عکس راهنمای خرید عکس ساختمان

    ناودان‌ها را پاک کنید

    بیشتر مردم معتقدند که آماده‌سازی خانه برای زمستان، عمدتاً فعالیتی است که درون خانه انجام می‌شود. این باور درست نیست. چند اتفاق ممکن است در بیرون از خانه رخ دهد که خانه را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد که ناودان مشکلی نخواهد داشت اما اگر در تمیز کردن آن کوتاهی کنید؛ شما را در زمستان به دردسر خواهد انداخت. در زمستان، قندیل‌های بزرگی تشکیل می‌شود و اگر ناودان را پاک نکرده باشید؛ قطعات یخی باعث می‌شوند سیستم فاضلاب خانه به خوبی کار نکند. همچنین با ذوب شدن یخ روی دیوارهای خارجی خانه، متحمل خسارت خواهید شد.

    گالری عکس 3 چگونه خانه خود را برای زمستان آماده کنیم؟  عکس راهنمای خرید عکس ساختمان

    درزگیر

    در طول زمستان، درهای خانه راحت‌ترین راه ورود سرما هستند. هر وقت در را باز کنید؛ مقداری از هوای گرم را از دست می‌دهید. همچنین، شکاف زیر در باعث می‌شود که بادهای سرد به درون خانه جریان یابند. یک نوآوری هوشمندانه برای حل این مشکل وجود دارد؛ چیزی که درپوش نامیده می‌شود. این درزگیر پارچه‌ای را زیر در قرار داده و مانع جا به جایی هوا بین فضاهای داخلی و خارجی شوید. بدین ترتیب، با کاهش مصرف انرژی، هر ماه اثر آن را روی مبلغ فیش‌های خود خواهید دید.

    گالری عکس 4 چگونه خانه خود را برای زمستان آماده کنیم؟  عکس راهنمای خرید عکس ساختمان

    جریان هوا را وارونه کنید

    وقتی که پنکه سقفی می‌خرید؛ احتمالاً فقط به این موضوع فکر می‌کنید که در تابستان خانه شما را خنک کند. شاید واقعاً ندانید که این پنکه، کارایی دیگری نیز دارد. با دقت، جهت حرکت تیغه‌های پنکه را معکوس کنید. وقتی که پنکه در جهت عقربه‌های ساعت بچرخد؛ هوای گرم انباشته شده در بالا را به سمت پایین به جریان می‌اندازد. این هوای گرم  باعث می‌شود؛ میزان کار سیستم گرمایشی خانه شما کاهش یابد.

    لوله‌ها را عایق‌بندی کنید

    لوله‌ها، میزان گرمای خانه شما را کنترل می‌کنند. وقتی که این لوله‌ها بازدهی خوبی نداشته باشند؛ به مقدار آب بیشتری نیاز دارید تا به دمای مطلوب برسید. خوشبختانه یک راه‌حل ساده برای رفع این مشکل وجود دارد. با عایق‌بندی لوله‌ها، رسانایی آن‌ها را افزایش دهید. انجام این کار، فقط چند دقیقه وقت می‌گیرد اما صرفه‌جویی و آسایش را به همراه می‌آورد.

    آماده کردن خانه برای زمستان، کار سختی نیست. با انجام مراحل و پیشگیری‌های بالا، از خانه خود در برابر سرمای زمستان محافظت کنید.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *