• نمای فایبر سمنت و نحوه رنگ زدن روکش فایبر سمنت

    وقتی صحبت از رنگ‌کاری نماهای بیرونی می‌شود؛ یکی از سخت‌ترین موارد، روکش فایبر سمنت است. رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید؛ وسایل لازم را تهیه کنید. حالا نیاز دارید که یک سری اطلاعات را درباره نحوه رنگ زدن فایبرسمنت، بدانید تا بعد بتوانیم شما را یک شخص حرفه‌ای بنامیم.

    گالری عکس 1 نمای فایبر سمنت و نحوه رنگ زدن  روکش فایبر سمنت  عکس دیوارپوش عکس رنگ در معماری عکس سقف عکس طراحی دیوار عکس نمای ساختمان عکس نمای سیمان

    رنگ زدن فایبر سمنت را در وقت مناسب انجام دهید

    روکش فایبرسمنت، جز مصالحی است که به مراقبت و رنگ‌کاری چندانی نیاز ندارد. اگر شما، فایبر سمنت صیقلی خریده باشید؛ وقتی آن را نصب می‌کنید؛ لازم نیست که نگران رنگ‌آمیزی روکش باشید. مدل‌های غیربراق را مدت کوتاهی بعد از نصب باید رنگ کرد. برای هر دو نوع، یک رنگ تازه، ۱۰ تا ۱۵ سال دوام دارد. البته این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید در صورت تمایل یا نیاز، خانه خود را بیشتر رنگ بزنید.

    گالری عکس 2 نمای فایبر سمنت و نحوه رنگ زدن  روکش فایبر سمنت  عکس دیوارپوش عکس رنگ در معماری عکس سقف عکس طراحی دیوار عکس نمای ساختمان عکس نمای سیمان

    دیوارپوش را پاک کنید

    اگر قرار است از صفحات جدید استفاده کنید به پروسه برش و آماده‌سازی پنل‌ها دقت کنید و قبل نصب آن‌ها را پاک کرده و گردگیری کنید تا مطمئن شوید که کاملاً تمیز هستند.
    اگر قرار است روکش قدیمی خانه را رنگ بزنید؛ نمای بیرونی خانه را با یک شوینده فشاری یا با یک شیلنگ باغبانی استاندارد؛ بشویید. اول از بام خانه شروع کنید و بعد به سمت پایین بیایید.

    گالری عکس 3 نمای فایبر سمنت و نحوه رنگ زدن  روکش فایبر سمنت  عکس دیوارپوش عکس رنگ در معماری عکس سقف عکس طراحی دیوار عکس نمای ساختمان عکس نمای سیمان

    آماده کردن روکش‌های فایبر سمنت

    روکش‌های فایبر سمنت در سه دسته از پیش آماده‌شده، آماده‌شده کارخانه‌ای و آماده نشده عرضه می‌شوند. از پیش آماده‌شده ها از قبل رنگ شده‌اند و آماده نصب هستند. بنابراین به رنگ یا سایر مراقبت‌های اولیه نیاز ندارند.
    آماده‌شده کارخانه‌ای، این نوع محصول فقط به یک یا دو لایه رنگ نیاز دارد.
    آماده نشده‌ها آن دسته هستند که هنوز مهیا کار نیستند. قبل زدن رنگ لاتکس آکریلیک خارجی روی این دیوارپوش، اول باید روی آن یک آستر لاتکس آکریلیک بیرونی بکشید.

    روکش فایبر سمنت را رنگ کنید

    فرقی نمی‌کند که از چه روشی استفاده کنید؛ به هرحال برای رنگ زدن و جلا دادن به روکش، دو لایه رنگ نیاز دارید. با توجه به مهارت خود و اندازه خانه، یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

    گالری عکس 4 نمای فایبر سمنت و نحوه رنگ زدن  روکش فایبر سمنت  عکس دیوارپوش عکس رنگ در معماری عکس سقف عکس طراحی دیوار عکس نمای ساختمان عکس نمای سیمان

    فرچه: با استفاده از فرچه، قسمت‌های مجزا را بپوشانید؛ فضاهایی چون نواحی اتصال، گوشه‌ها و کناره‌ها که به توجه بیشتری نیاز دارند.
    غلتک: برای رنگ کردن فضاهای بزرگ از غلتک استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که بافت این نواحی را به خوبی پوشانده‌اید.
    اسپری: برای رنگ‌آمیزی قسمت‌های بزرگ از دستگاه اسپریکننده نیز می‌توانید استفاده کنید؛ البته بعد اینکه با نحوه کار و امنیت این ماشین آشنا شدید. همچنین برای جلوگیری از ورود ذرات رنگ به دهان خود از ماسک استفاده کنید.

    تحت چه شرایطی، کار را به یک شخص حرفه‌ای بسپاریم؟

    اگرچه بیشتر مردم، خودشان، روکش فایبر سمنت را رنگ می‌کنند اما گاهی اوقات ارزشش را دارد که آن را به یک متخصص بسپاریم.
    زمان: رنگ کردن نما بیرونی، معمولاً چند روز تا یک هفته وقت می‌برد. اگر وقت این کار را ندارید از یک متخصص کمک بگیرید.
    منابع: رنگ زدن فایبرسمنت به تجهیزاتی چون شوینده فشاری و پمپ اسپری رنگ نیاز دارد. اگر ارزشش را ندارد که این وسایل را اجاره کنید یا بخرید؛ کار را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید.
    مهارت: اگر بالا رفتن از نردبان یا کار کردن با تجهیزات رنگ‌کاری برای شما آسان نیست؛ باز هم چاره کار شما در دست متخصص است.
    رنگ کردن خانه، چنانچه روکش آن فایبرسمنت باشد؛ کاری سرراست است.  با داشتن مهارت، خودتان قادر به انجام آن خواهید بود؛ بنابراین در سپردن کار به یک پیمانکار محلی نیز تردید نداشته باشید.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *