• نکاتی برای مراقبت آسان از روکش فایبر سمنت

    فایبر سمنت، یک نوع روکش کامپوزیتی و از ماندگارترین و بادوام‌ترین محصولات موجود در بازار است. همچنین مراقبت از آن به سادگی آب خوردن است. برای محافظت از فایبر سمنت، به پنج نکته زیر توجه کنید.

    ۱- روکش از قبل آماده شده بخرید

    رابطه خود را با این روکش، به خوبی شروع کنید؛ پس فایبر سمنتی را نصب کنید که از قبل رنگ شده و کاملاً آماده هست؛ تنها کاری که باید انجام دهید؛ نصب روکش است. روی بعضی از دو طرف این محصولات، پلاستیک نصب شده که باعث می‌شود در طول پروسه نصب، پنل خراش برندارد و کثیف نشود.

    گالری عکس 1 نکاتی برای مراقبت آسان از روکش فایبر سمنت  عکس طراحی نما عکس قطعات پیش ساخته عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سیمان

     

    ۲- پاک کردن نقطه‌ای با محلول خانگی

    سالی یک یا دو بار و در صورت نیاز بیشتر، نگاهی به قسمت‌های چرکین و رنگ‌پریده بیاندازید. پاک کردن لکه‌ها، موضوع خیلی راحتی است؛ یک محلول حاوی آب و سرکه به مقدار مساوی، تهیه کنید و آن را روی قسمت‌های مشکل‌دار بسابید.

    گالری عکس 2 نکاتی برای مراقبت آسان از روکش فایبر سمنت  عکس طراحی نما عکس قطعات پیش ساخته عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سیمان

    ۳- برای تمیزکاری کلی از یک شوینده قوی استفاده کنید

    پاک کردن نقطه‌ای برای فضاهای منزوی مناسب است اما شما نیاز دارید که حداقل سالی یک بار تمیزکاری کلی انجام دهید. اگر امکان دارد از یک شوینده فشار قوی استفاده کنید زیرا آب تحت فشار باعث جدا شدن و شستن همه چرک‌ها می‌شود. اگر شوینده فشاری ندارید از یک فروشگاه اجاره کنید یا کار را به یک پیمانکار بسپارید. این کار را با یک شیلنگ باغبانی نیز می‌توانید انجام دهید.
    ابتدا با فشار کم شروع کنید و کم‌کم فشار آب را زیاد کنید. فشار آب را روی درجه خیلی بالا تنظیم نکنید زیرا باعث آسیب زدن به رنگ روکش می‌شود.

    گالری عکس 3 نکاتی برای مراقبت آسان از روکش فایبر سمنت  عکس طراحی نما عکس قطعات پیش ساخته عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سیمان

    ۴- در صورت نیاز درزگیری و بندکشی کنید

    وقتی که تازه فایبر سمنت را نصب می‌کنید؛ شما یا پیمانکار شما، قسمت‌هایی را درزگیری و بندکشی می‌کنید؛ مثلاً کناره‌ها، اطراف درها، اطراف آجرها یا جاهایی که پنل‌ها به هم می‌رسند. سالی یک بار این نواحی را چک کنید تا مطمئن شوید؛ کاملاً بدون نقص و عاری از هر سوراخ یا ترک هستند. اگر مشکلی وجود داشت؛ می‌توانید به سادگی آن‌ها را درزگیری کنید یا از پیمانکار کمک بگیرید. بعد از شست‌وشو سالانه با شیلنگ فشار قوی نیز این کار را انجام دهید.

    گالری عکس 4 نکاتی برای مراقبت آسان از روکش فایبر سمنت  عکس طراحی نما عکس قطعات پیش ساخته عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سیمان

    ۵- رنگ‌کاری دوره ای

    ماندگاری رنگ روی فایبر سمنت زیاد است. ۱۰ تا ۱۵ سال یک بار نمای بیرونی خانه را رنگ بزنید؛ البته باید از رنگ آکریلیک استفاده کنید. از رنگ‌های جلادهنده یا روغنی استفاده نکنید. البته اگر تمایل داشتید که در فاصله کمتر از ۱۰ سال، نمایی تازه به خانه خود ببخشید؛ تردید نداشته باشید که نیازی به رنگ زدن نیست.
    اگر به دنبال ماده‌ای هستید که به محافظت چندانی نیاز ندارد؛ فایبر سمنت یک انتخاب عالی برای شما است. تمیزکاری سالی یک بار و رنگ زدن ۱۰ سال یک بار، کفایت خواهد کرد. با انجام کارهای روتین مانند پاک کردن نقطه‌ای و بازرسی، تا سال‌ها از ظاهر فایبر سمنت لذت ببرید.

    گالری عکس 5 نکاتی برای مراقبت آسان از روکش فایبر سمنت  عکس طراحی نما عکس قطعات پیش ساخته عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سیمان


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *