• ریچارد مایر (Richard Meier)

    ریچارد مایر (Richard Meier) (متولد 12 اکتبر 1934) هنرمند و معمار انتزاعی آمریکایی است که به خاطر طرح های هندسی و استفاده بی نظیر از رنگ سفید مشهور شده است. وی برنده جایزه معماری پریتزکر در سال 1984 می باشد. برخی از کارهای نمادین او عبارتند از موزه هنرهای معاصر بارسلونا و مرکز Getty در لوس آنجلس.

    گالری عکس 1 ریچارد مایر (Richard Meier)  عکس بیوگرافی عکس تاریخ معماری عکس معماران عکس معماران معروف عکس مهندسی معماری عکس هنر معماری

    بیوگرافی ریچارد مایر

    ریچارد مایر در یک خانواده یهودی متولد شد. او بزرگ ترین فرزند از سه پسر جروم مایر و کارولین در نیوآرک نیوجرسی است. وی در نزدیکی مپلوود (Maplewood) بزرگ شد شهری که دوران دبیرستان خود را در مدرسه کلمبیای آن گذراند. مدرک لیسانس خود را در رشته معماری از دانشگاه کرنل در سال 1957 دریافت کرد.
    مایر پس از فارغ التحصیلی به همراه تور معماران به اسرائیل، یونان، آلمان، فرانسه، دانمارک، فنلاند و ایتالیا سفر کرد. مایر همچنین دومین معمار، نظریه پرداز و عضو گروه پنج نیویورک (Peter Eisenman) می باشد.
    در شهر نیویورک مایر برای اسکیدمور (Skidmore)، اوینگز (Owings) و مریل (Merrill) در سال 1959 کار می کرد و سپس به مدت سه سال قبل از احداث دفتر خود، برای مارسل بروئر (Marcel Breuer) در سال 1963 کار کرد. در سال 1972 او به عنوان یکی از اعضای گروه "پنج نیویورک" تعیین شد. این گروه متشکل از معمارانی چون: مایر، پیتر آیزنمن (Peter Eisenman)، مایکل گریوز (Michael Graves)، چارلز گواثمی (Charles Gwathmey) و جان هژداک (John Hejduk) بود. مایر در اوایل کارش با هنرمندی چون فرانک استلای نقاش (Frank Stella) کار کرد و ساختمان مطلوبش را که سفید و هندسی بود، بنا کرد.
    مایر اولین نشان رسمی خود را برای طراحی از عمارت های مختلف در انجمن ادبی در New Harmony هند (1979) و موزه عالی هنر در آنتالیا جورجیا (1983) به دست آورد.
    هرچند مایر یک معمار تحسین برانگیز برای سال های زیادی بود ولی به واسطه طراحی اش از مرکز گتی (Getty) مجتمع عظیم موزه لوس آنجلس کالیفرنیا، که در سال 1997 گشایش یافت؛ موجب شهرت بیش تر این هنرمند معمار شد. برخی از کارهای قابل توجه ریچارد مایر که شامل چندین موزه است، عبارتند از: موزه هنرهای معاصر بارسلونا اسپانیا (1995)، مرکز پیلی (Paley ) برای رسانه ها در بورلی هیلز (Beverly Hills) کالیفرنیا (1996)، تالار های شهری در لاهه هلند (1995) و تالار شهر San Jose (2007)، ساختمان های تجاری از جمله: بازسازی برج شهر در پراگ جمهوری چک (2008)، بنا های مسکونی از جمله ساختمان های 173 و 176 خیابان پری (Perry) در غرب روستای منهتن (Manhattan) (2002) و مایر در روچیلد تل آویو (2015).
    ریچارد مایر و همکاران معمار او دارای دفاتری در نیویورک و لس آنجلس و حرکت دادن (تغییر مسیر) پروژه های جاری در کشورهایی چون چین و تل آویو به پاریس و هامبورگ هستند.
    بسیاری از کارهای ریچارد مایر پیش از اواسط دهه بیستم بود است. ایده های لوکوربوزیه نیز از ایده های ریچارد مایر سرچشمه گرفته است. بسیاری از ایده های آشکار در کار لورکوزیه به ویژه ویلای Savoye و نمایشگاه سوئیس (Swiss Pavilion) از آن مایر بوده است.
    کار او نشان دهنده تأثیرپذیری از طراحانی چون میس فن دروهه (Mies Van der Rohe) و در برخی موارد فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright) و لوئیس بارگان (Luis Barragán) می باشد. در بسیاری از ساخته های مایر، استفاده از رنگ سفید موجب این شده که نقطه عطفی در معماری باشند مانند: کلیساها و روستاهای سفید منطقه مدیترانه در اسپانیا، جنوب ایتالیا و یونان.

    گالری عکس 2 ریچارد مایر (Richard Meier)  عکس بیوگرافی عکس تاریخ معماری عکس معماران عکس معماران معروف عکس مهندسی معماری عکس هنر معماری

    میراث ریچارد مایر

    در سال 1984 مایر موفق به دریافت جایزه پریتزکر شد. هیئت منصفه اعلام کرد که مایر "بناهایی ساخته است که شخصی، مقاوم و اصیل هستند". در سال 2008 او برنده مدال طلای معماری آکادمی هنر و حروف شد و به خاطر کارش در دهکده Jesolo Lido جایزه بین المللی را دریافت کرد. مایر عضو ارشد شورای طراحی آینده است. به او مدال طلای AIA در سال 1997 اهدا شد. در سال 2013 ریچارد مایر جایزه (A+ Lifetime Achievement) را دریافت نمود. در سال 2010 مقام استادی جدیدی توسط Cornell به مایر تعلق گرفت.
    مایر به مناسبت پنجاهمین سالگرد شرکت خود نمایشگاه (Fondazione Bisazza ) معماری و طراحی های ریچارد مایر در ایتالیا را دایر کرد.
    در سال 2014 مایر موزه 15000 فوت مکعبی خود را در مانا در شهر جرسی به نمایش گذاشت. در سال 2007 مایر موزه 1394 متر مربعی خود را در مانا در شهر جرسی به نمایش گذاشت. در سال 2007 حجم زیادی از زندگی کاری خود را در خانه کوچکی در شهر لانگ آیلند کوئینز (Long Island City, Queens) قرار داد و تا سال 2013 که باز شد فقط با تعیین وقت قبلی به گروه های توریستی و دانشجویان اجازه داده می شد که از آن دیدن کنند. مایر در محل جدید، مجسمه های خود، نقشه های معماری و کلاژ (که برای اولین بار طراحی شده بود و شامل یک کتابخانه پژوهشی بود) را به نمایش گذاشت.

    گالری عکس 3 ریچارد مایر (Richard Meier)  عکس بیوگرافی عکس تاریخ معماری عکس معماران عکس معماران معروف عکس مهندسی معماری عکس هنر معماری

    گالری عکس 4 ریچارد مایر (Richard Meier)  عکس بیوگرافی عکس تاریخ معماری عکس معماران عکس معماران معروف عکس مهندسی معماری عکس هنر معماری

     


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *