• مراسم تقدیر از معمارمعاصر و هشتمین دوره برگزیدگان معماری داخلی

    دکتر انتظامی در این مراسم ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: متأسفانه حادثه منا دل‌های همه ما را مالامال از اندوه کرده و عملاً عیدی نداریم. طبیعتاً در چنین جلساتی جای سخنرانی نیست. نفس حضورم در این جلسه، همچنان که توفیق داشتم سال گذشته نیز حضور داشته باشم، عرض تشکر و قدردانی و خداقوت به دوست و همکار خوبمان مهندس زهادی است. یک رسانه وقتی عهده‌دار یک حرکت صنفی می‌شود، به‌نحوی‌که مورد استقبال و اعتماد آن صنف قرار می‌گیرد، ناشی از این است که اولاً به جایگاه ایدئال خود نزدیک شده و ثانیاً در چهارچوب مسئولیت اجتماعی، ایفای نقش کرده است، لذا ما باید قدردان چنین حرکاتی باشیم.
    وی افزود: چنین حرکت‌هایی حتماً بهتر از روش‌هایی جواب می‌دهد که خود دولت میدان‌دار باشد و بگوید من با چهارچوب‌های خودم همه‌چیز را بهتر می‌فهمم و مسائلی که شما بهتر از من می‌دانید. ازاین‌رو اصل چنین اقدامی شایسته تقدیر است و نفس حضور من در این جلسه از این زاویه است که تشکر کنم و درواقع پز بدهم که همکاران خودمان در جامعه مطبوعاتی می‌توانند فراخوان دهند و حرکتی را آغاز کنند که قاعدتاً با چهارچوب‌های حرفه‌ای، چهارچوب‌ها و سازوکارهایی که موردقبول صنف است، حرکتی مثبتی را شروع کرده‌اند. نفس حضور این جمعیت که همه از نخبگان حوزه معماری و ساختمان هستند مؤید این ادعا است.
    انتظامی همچنین گفت: خوشبختانه روزنامه‌های کشور مورد اقبال مردم هستند و اعتماد آن‌ها را جلب کرده‌اند و این اقبال و اعتماد سرمایه اصلی رسانه است. اخیراً طرح رتبه‌بندی‌ای اجراشده و خبرگزاری‌ها نیز همین روند را در پیش گرفته‌اند. خوشبختانه در غیاب دولت در یک حرکت جوشیده از درون صنف با تعریف شاخص‌هایی که موردقبول همه باشد، شرکت داوطلبانه‌ای دیده می‌شود. در حال حاضر صدو پنجاه روزنامه در کشور داریم. اگر به هرکدام از شما یا خود من، بگویند این صد و پنجاه تا را نام ببرید، طبیعتاً شاید تا ده و بیست، متوقف می‌شوید ولی ما صد وپنجاه روزنامه داریم، پای صحبت هرکدام از این همکاران خوبمان که بنشینید، خودشان را جزو ده تای اول می‌دانند، لذا باید یک چارچوبی باشد که معلوم بشود واقعاً ده تای اول کیست و صد و چهل تای بعدی کدام‌ها هستند. حرکتی آغاز شده که خودشان تا چند روز دیگر پنجاه تای اول را اعلام می‌کنند. در این طرح، حدود نود روزنامه و مجله شرکت کرده‌اند و خود این کمک می‌کند تا جایگاه آن‌ها به معنای اینکه چقدر مورد توجه مخاطب هستند، روشن شود. در همین زمینه تکلیف خریدار مشخص می‌شود، تکلیف آگهی‌دهنده روشن می‌شود، تکلیف ما به عنوان مصرف‌کننده نیز معلوم می‌شود که چقدر اعتنا بکنیم، چقدر حرفشان دارای اعتبار است و چقدر می‌توانند نفوذ داشته باشند و در راستای مسئولیت اجتماعی کار بکنند.
    وی در پایان اضافه کرد: اگر این اقدامات، این مدل‌هایی که تا به حال اجرا شده و بعد از این باید تکمیل شود، در صنف مطبوعات پا گرفته و مورد توجهشان قرار بگیرد، به نقطه‌ای می‌رسیم که بسیاری از مطبوعات با یک درصد قابل توجه به آن اعتباری می‌رسند که مجله دوست و همکار خوبمان جناب زهادی رسیده است.

    گالری عکس 1 مراسم تقدیر از معمارمعاصر و هشتمین دوره برگزیدگان معماری داخلی  عکس جایزه معماری عکس مسابقات معماری عکس مسابقه معماری عکس معماری داخلی

    در ادامه مدیر مسئول دو فصلنامه تخصصى معمارى و ساختمان و ۲A احمد زهادى به عنوان برگزار کننده جایزه معمارى داخلى ایران در مراسم تقدیر از معمار معاصر مهندس مهدی علیزاده گفت: هدف از برگزارى این مراسم تقدیر از پیشکسوتان معمارى کشورمان و اداى دین به ایشان است که در طول فعالیت حرفه‌اى خود تأثیرات مهمى در زمینه حرفه تخصصى خود از جمله در زمینه‌های تحقیق، پژوهش، آموزش و طراحى با پایبندى به اصول و چارچوب‌های ریشه‌اى و فرهنگى در معمارى ایرانى داشته‌اند. امیدوارم که در آینده بتوانیم این حرکت مثبت را در مهرماه هر سال تکرار کرده و از این بزرگواران تقدیر بعمل آوریم.
    در این مراسم چند لوح تقدیر از طرف فصلنامه معمارى و ساختمان توسط احمد زهادى و بهرام شیردل به مهدى علیزاده اهداء شد. همچنین از طرف بنیاد معمارى میرمیران توسط حمید میرمیران و ایرج اعتصام، از طرف جامعه معمارى ایران توسط ایرج کلانترى، از طرف انجمن مفاخر معمارى ایران توسط علیرضا قهارى، از طرف کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران توسط آرلن استفانیان و از طرف انجمن مهندسان معمارى داخلى ایران توسط عبدالرضا محسنى نیز لوح یادبود و تقدیرنامه‌هایی به برندگان هشتمین دوره مسابقه معماری داخلی تقدیم شد.

    گالری عکس 2 مراسم تقدیر از معمارمعاصر و هشتمین دوره برگزیدگان معماری داخلی  عکس جایزه معماری عکس مسابقات معماری عکس مسابقه معماری عکس معماری داخلی

    اسامی برندگان هشتمین دوره طراحی معماری داخلی به این شرح اعلام شد؛ نفر اول در بخش مسکونی به پروژه" خانه ما، گلستانه" توسط معماران رویداد"مصطفی امید بخش و زهرا آرم‌اند" اختصاص پیدا کرد. پروژه "واحد شماره ۱۰ از " سیما جلایی، سعید سرایی و مشفق شفیعی لردجانی " و پروژه "طراحی مرحله اول و دوم و معماری داخلی ویلای مسکونی محمد شهر" توسط" فرزاد رستمی فر" مشترکا رتبه دوم را کسب کردند. در بخش مسکونی همچنین از پروژه‌های"درجستجوی حیاط از یاد رفته" از گروه معماری مدام" ساناز قائم مقامی و مجتبی محمد ظاهری"،" ویلای ظهوری از " هومن بالازاده"، "حس سیزدهم" از "رضا مفاخر"، "خانه ۴۵ " از" حمید محمد پور" و "خانه شماره ۲ اوستا" از" بهرام شکوفیان" نیز تقدیر به عمل آمد. در بخش اداری پروژه" یک دفتر یک پنجره" از " علی رضا اقدامی و سپیده شکرچی زاده " رتبه اول را کسب کرد. پروژه اداری" شماره ۴c " از" روشنک سجادیان و سارا خطیبی" موفق به دریافت رتبه دوم شد. همچنین از پروژه "دفتر وکلا" طراحی دفتر کاط " امیر حق شناس" و پروژه "لوندر" توسط "رضا مفاخر" تقدیر شد. در بخش تجاری پروژه "فروشگاه کفش بچه آرتمن" طراحی "استودیو معماری آرته" و پروژه "رستوران چاشت (رستوران شش میلیون تومانی)" طراحی " شهاب میرزاییان، احمد مهدی مستوری و الهام مستوری " مشترکا رتبه اول را دریافت کردند. طراحی"کافه شکلات پلاس (این یک کافه نیست) توسط گروه معماران مدام" ساناز قائم مقامی و مجتبی محمد ظاهری" به همراه پروژه "جواهر فروشی گلستان" توسط " رضا عامریان، محسن تاجیک، سارا خسروی پور، محیا قنبری و آیدا احدی" مشترکا رتبه دوم را کسب کردند. از "موزه بزرگ منطقه ای خراسان" به طراحی " فریار جواهریان و فریدون بدر " نیز تقدیر ویژه شد.

    گالری عکس 3 مراسم تقدیر از معمارمعاصر و هشتمین دوره برگزیدگان معماری داخلی  عکس جایزه معماری عکس مسابقات معماری عکس مسابقه معماری عکس معماری داخلی


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *