• مجموعه ورزشی SIP در سوژو چین

    پروسه ساخت مجموعه ورزشی SIP در سوژو (Suzhou) چین کلید خورده است. طراحی این مجموعه واقع در پارک صنعتی سوژو به فون گرکان (Von Gerkan)، مارگ (Marg) و همکارانش محول شده که قرار است تا سال ۲۰۱۷ تکمیل شود. مجموعه ترکیبی از امکانات ورزشی برای برگزاری رویدادهای بزرگ، امکانات تفریحی و فرهنگی، چندین فروشگاه و هتل است.

    گالری عکس 1 مجموعه ورزشی SIP در سوژو چین  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری چین

    سوژو شهرت خود را مرهون چشم‌اندازهای حاصل از معماری است و این پروژه نیز متکی بر همین اصل می‌باشد. حول دیوارهای کوتاه استادیوم، فضاهای سبزی طراحی شده که تعبیر مدرن باغ‌های سنتی این منطقه هستند. بام انحنادار استادیوم مانند آلاچیق است. این مرکز ورزشی از سمت جنوب، مشرف به رود ژیاتنگ (Xietang) است.

    گالری عکس 2 مجموعه ورزشی SIP در سوژو چین  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری چین

    این پارک ورزشی از سه استادیوم تشکیل شده است؛ یک استادیوم ۴۵۰۰۰ نفری، یک استخر سرپوشیده ۳۰۰۰ نفری و یک سالن ورزشی چندمنظوره که گنجایش آن ۱۵۰۰۰ نفر می‌باشد. اطراف این استادیوم‌ها، امکانات زیادی طراحی شده است.

    گالری عکس 3 مجموعه ورزشی SIP در سوژو چین  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری چین

    سقف هر سه استادیوم موجدار است که از نقاط دوردست نیز، نمایی خارق‌العاده دارند. روی نما جانبی دو تا از استادیوم‌ها و دیوار کوتاه اطراف مجموعه، یک سری خطوط افقی زیبا وجود دارد که شکل ساختمان‌ها را دنبال می‌کنند.

    گالری عکس 4 مجموعه ورزشی SIP در سوژو چین  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری چین

    استادیوم ۴۵۰۰۰ نفری، نقطه کانونی مجموعه می‌باشد. نمای منحنی شکل نیمرخ آن از درون فضاهای شهری کاملاً چشمگیر است که به خوبی با منظره پارک و رود ژیاتنگ هماهنگ شده است. سقف تک لایه استادیوم علاوه بر اینکه از جنبه‌های ذخیره منابع و اقتصادی به‌صرفه می‌باشد؛ نمایی زیبا و به شکل کرم ابریشم نیز دارد.

    گالری عکس 5 مجموعه ورزشی SIP در سوژو چین  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری چین

    همچنین، استخر سرپوشیده با ۳۰۰۰ نفر ظرفیت و بامی مواج و تک لایه از نمایی زیبا و باشکوه بهره می‌برد. استخرهای آموزشی، استخرهای مسابقه، استخرهای تفریحی و فروشگاه لوازم ورزشی، قسمت‌های مختلف این استادیوم سرپوشیده را تشکیل می‌دهند.
    سقف استادیوم چندمنظوره ۱۵۰۰۰ نفری واقع در شمال شرقی مجموعه با ستون‌های V شکل ساپورت می‌شود. این سالن از نمایی شیشه‌ای برخوردار است که برای برگزاری رویدادهای ورزشی بین‌المللی، کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها و... مناسب می‌باشد.
    مجموعه علاوه بر این سه استادیوم ورزشی، یک هتل و یک مرکز خرید را نیز در خود جای داده است که روی نمای این دو ساختمان نیز، خطوط افقی زیبایی به چشم می‌خورد.
    شهروندان سوژویی، به راحتی و از طریق مترو به این مجموعه دسترسی خواهند داشت؛ مجموعه‌ای که نه تنها امکانات ورزشی و تفریحی را برای آن‌ها فراهم می‌کند؛ بلکه برای خریدهای روزانه خود نیز می‌توانند به آن مراجعه کنند.

    گالری عکس 6 مجموعه ورزشی SIP در سوژو چین  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری چین


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *