• وسایل سفارشی یا پیش ساخته در معماری

    اجرای یک طراحی مدرن، فقط به معنای خلق محیطی زیبا نیست. بالاتر و در ورای ظاهر، چگونگی کاربرد تکنولوژی، استفاده از نوآوری‌ها برای حل مشکلات و تمرکز بر اجراست.
    اما گاهی اوقات، داشتن دانش طراحی مدرن با واقعیت‌های دنیای اطراف ما همراه نیست. وقتی صحبت از ساخت‌وساز می‌شود؛ ما اغلب از سطوح بالای طراحی و لایه‌های اضافه شده به محصولات معماری تعجب می‌کنیم.

    گالری عکس 1 وسایل سفارشی یا پیش ساخته در معماری  عکس دکور عکس دکوراسیون عکس طراحی دکوراسیون عکس طراحی شومینه عکس معماری داخلی

    طبق تجربه ما، یافتن تجهیزات برق‌کشی، لوله‌کشی و دیگر وسایل مناسب با طرحی مدرن، چالش‌برانگیز است. گاهی چیزهایی به سادگی یک شیر حمام طرح دار یا دستگیره پرزرق‌وبرق وسایل برقی آشپزخانه با طراحی مدرن جور نمی‌شوند. به نظر می‌رسد این‌گونه موارد ساده نمایی چشمگیر اما ناخوشایند ایجاد می‌کنند.

    گالری عکس 2 وسایل سفارشی یا پیش ساخته در معماری  عکس دکور عکس دکوراسیون عکس طراحی دکوراسیون عکس طراحی شومینه عکس معماری داخلی

    نگرانی دیگری که وجود دارد؛ عدم تطابق مصالح و مواد وابسته به معماری با نگرش‌های مدرن است. دو راه‌حل ابتدایی برای حل این چالش وجود دارد که نتیجه کار را با طراحی مدرن و زیبا سازگار می‌کند، اما فقط یکی از این راه‌ها مقرون به صرفه است. شومینه‌ گازی یکی از بهترین موارد برای نشان دادن این مفهوم می باشد.
    مکانیک شومینه کاملاً مدرن است؛ طرح‌هایی روبه جلو، کاربردی و بی‌آلایش. شومینه را می‌توان به راحتی در چهارچوب‌های انحنادار یا حتی بدون شکل و الگوی خاصی جا داد. بر اساس یک نگرش وابسته به اصول زیبایی‌شناسی مدرن، آتش خود عنصری جذاب و گیراست و نیاز به یک محفظه پرزرق‌وبرق ندارد.

    گالری عکس 3 وسایل سفارشی یا پیش ساخته در معماری  عکس دکور عکس دکوراسیون عکس طراحی دکوراسیون عکس طراحی شومینه عکس معماری داخلی

    راه اول، سفارش دادن یک شومینه است. کارخانه‌های سازنده شومینه، امکان ساخت شومینه دلخواه شما را فراهم کرده‌اند اما خب این طراحی‌های سفارشی گران‌تر تمام می‌شوند. از طرفی دیگر، صلاحیت شومینه دلخواه و منحصربه‌فرد شما باید تأیید شود و از این‌رو نیازمند تست UL است که انجام این تست خود به اندازه یک شومینه هزینه خواهد داشت.

    گالری عکس 4 وسایل سفارشی یا پیش ساخته در معماری  عکس دکور عکس دکوراسیون عکس طراحی دکوراسیون عکس طراحی شومینه عکس معماری داخلی

    راه دوم که در واقع راه مورد نظر ماست، خرید یک شومینه پیش‌ساخته و اعمال یک سری تغییرات دلخواه در آن می‌باشد. این راه هم مقرون به صرفه است و هم از تکنولوژیی استفاده خواهید کرد که به تولید انبوه رسیده و امتحان خود را قبلاً پس داده است؛ همچنین دارای گواهی UL نیز می‌باشد. بعد از انتخاب شومینه پیش‌ساخته، می‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید؛ مثلاً متناسب با خطوط و فضای مدرن اطراف اتاق، صفحه‌ای فلزی روی آن نصب نمایید.

    گالری عکس 5 وسایل سفارشی یا پیش ساخته در معماری  عکس دکور عکس دکوراسیون عکس طراحی دکوراسیون عکس طراحی شومینه عکس معماری داخلی

    این استراتژی طراحی، تفاوت بین وسایل سفارشی و لوازم پیش ساخته ای که یک سری تغییر در جزئیات آن اعمال کرده‌ایم را نشان می‌دهد. این خط فکری را با کمی دقت و تحقیق در مورد دیگر لوازم وابسته به معماری نیز دنبال کنید.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *