• محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    ایده خوابیدن در ملأ عام ممکن است عجیب به نظر برسد اما در کنار شلوغ و شلوغ‌تر شدن زندگی ما، محفظه خواب یا چرت نیز به یکی از سبک‌های زندگی تبدیل شده است. هیچ چیزی به اندازه یک استراحت کوتاه و تجدید نیرو در نیمه یک روز پرماجرا نمی‌چسبد. در واقع یک چرت کوتاه، بازدهی ما را دوچندان می‌کند؛ به همین خاطر است که شاهد نصب محفظه‌های خواب در ادارهها هستیم و این محفظه‌ها با طرح مکان‌های کاری یکپارچه شدهاند. برای بعضی‌ها، محفظه خواب فقط مکانی برای چرت زدن نیست؛ بلکه جایی مقرون‌به‌صرفه و راحت برای خواب شبانه هم بشمار می‌رود. چه این محفظه در سالن کتابخانه یک دانشگاه نصب شود و چه در هتلی مملو از مسافر، نمی‌توانید طرح مدرن این پیله‌های گرم‌ونرم را انکار کنید.

    راحتی محفظه‌ها

    چرا باید در یک محفظه بمانید وقتی که می‌توانید یک اتاق در هتل رزرو کنید؟ محفظه‌ها معمولا ارزان‌تر هستند چون فضای کمتری را اشغال می‌کنند. علاوه بر این، محفظه‌هایی وجود دارد که می‌توان آنها را برای چرتی کوتاه یا دوش گرفتن اجاره کرد. شما می‌توانید از این خدمات جداگانه استفاده کنید و پول خود را هدر ندهید. بعضی از محفظه‌ها اتاق واقعی نیستند. ایستگاه‌هایی مانند عکس زیر وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید.

    گالری عکس 1 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    EnergyPod، کاری از شرکت MetroNaps است که بیشتر در کتابخانه کالجها مورد استفاده قرار گرفته میگیرد؛ معمولاً استفاده از این امکانات برای دانشجویان رایگان بوده و هزینه آن توسط دانشگاه پرداخت می‌شود. با ویژگی‌هایی چون صندلی راحتی و کلاهک قابل تنظیم برای ایجاد فضایی خصوصی، جای تعجب ندارد که این محفظه به محبوبیت دست ‌یافته است!

    گالری عکس 2 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    محفظه‌های خواب، معمولاً خالی نیستند زیرا اغلب مردم منتظر هستند؛ منتظر حرکت قطار، منتظر پرواز، منتظر یافتن شانسی برای چرت زدن! یا شاید یک توقف ناگهانی برنامه مسافران را مختل کند! یک مسافر خسته و عبوس چه کاری برای انجام دادن دارد؟ البته که یافتن یک نقطه ساکت در دل هیاهوی فرودگاه!

    گالری عکس 3 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    در بالا و پایین، تصاویری از SLEEPBOX را مشاهده می‌کنید؛ کاری از گروه Arch که برای فضاهایی چون فرودگاه، راه‌آهن، ایستگاه، مراکز خرید و مراکز نمایشگاهی ایدهآل است. SLEEPBOX را می توان حتی برای یک زمان کوتاه نیم ساعتی هم کرایه کرد. این محصول، ایده‌ای عالی برای بخشیدن آرامش و آسایش به مسافرانی است که پروازشان تاخیر دارد.

    گالری عکس 4 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    لامپ‌های LED با نورهای رنگی متغیر، فضایی انرژی بخش خلق می‌کنند. این نورپردازی زیبا با امکاناتی چون تلوزیون توکار، مانیتور لمسی، وایفای، یک آلارم و... تکمیل می‌شود. اگر در فرودگاه یا یک فضای عمومی هستید و لازم دارید که از محیط آن دور شوید؛ راه حل، SLEEPBOX است!

    گالری عکس 5 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    هتل‌های محفظه‌ای

    هتل محفظه‌ای، راهی برای کاهش هزینه هاست. این هتل‌ها در اندازه‌های مختلف، از فضاهای کپسول مانند تا اتاق‌هایی با مساحت کمتر از حد متوسط، ساخته می‌شوند. این اتاق‌ها تداعی‌گر حس و نمای اتاق هتل‌های معمولی هستند.

    Nine Houres

    تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید؛ متعلق به هتل Nine Houres شهر کیوتو ژاپن است. بعد پرداخت هزینه، مهمان کلید و شماره محفظه را دریافت می‌کند؛ درون این اتاق لباس راحتی، حوله و مسواک تعبیه شده است. هر محفظه دارای سیستم کنترل محیط خواب است که به تحقق یک خواب شبانه شیرین کمک می‌کند!

    گالری عکس 6 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    در سرویسهای بهداشتی زنانه و مردانه هتل، لوازم آرایش و سشوار تدارک دیده شده است. در تصویر زیر میتوانید نگاهی به نمای این سرویسهای بهداشتی بیندازید.

    گالری عکس 7 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    Nine Hours به مهمان هایش پیشنهاد می‌کند که شبی را در آنجا بگذرانند اما اجاره این اتاق‌ها برای یک چرت کوتاه یا گرفتن دوش هم ممکن است. طرح زیبا و راحت و ایمن، در جهت رفع نیازهای اساسی زندگی چون خواب و سرپناه، محبوبیتی روزافزون یافته است!

    گالری عکس 8 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    هتل Tubo

    حالا بیایید نگاهی کوتاه به هتل Tubo مکزیک بیاندازیم. این هتل با استفاده از یک سری لوله فاضلاب آب باران بازیافتی ساخته شده است.

    گالری عکس 9 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    در هر فضای خواب استوانه‌ای، یک‌تخت بزرگ‌تر از حد معمول و سایر امکانات رفاهی مانند وای فای رایگان یافت می‌شود. همچنین می توانید در استخر مجاور هم شنا کنید.

    گالری عکس 10 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    محفظه‌های فرودگاهی

    بیشتر هتل‌های محفظه‌ای در فرودگاه‌ها قرار دارند. فرودگاه مملو از افرادی است که می‌خواهند جایی بروند و منتظر زمان پرواز هستند؛ افرادی که اغلب با توقف‌ها و تاخیرهای ناگهانی مواجه می‌شوند.

    Nine Hours

    همچنین Nine Hours دارای یک هتل محفظه‌ای در فرودگاه Narita شهر Chiba Prefecture است. ساختار این هتل درست شبیه به هتل کیوتو است. مهمان‌ها می‌توانند اتاق را برای یک شب یا یک چرت و دوش کرایه کنند.

    گالری عکس 11 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    در اینجا می‌توانیم محفظه‌هایی نورانی و شیک را مشاهده کنیم. هر کپسول با یک عدد مشخص می‌شود و مهمان‌ها می‌توانند محفظه موردنظر خود را سفارش داده و از اتاق دلخواه خود استفاده کنند.

    گالری عکس 12 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    زندگی محفظه‌ای هر چه که باشد؛ Nine Hours می‌تواند تجربه‌ای باشکوه و شگفت‌انگیز به شما هدیه دهد زیرا دارای چنین حمام‌های خیره‌کننده‌ای است؛ حمام‌های که مجهز به شامپو و مواد شوینده هستند.

    گالری عکس 13 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    Yotel

    Yotel به خودش می‌بالد زیرا شبیه به سایر هتل‌های هوشمندی است که در اطراف خود می‌بینید. این اتاق‌ها در چند فرودگاه و در یک منطقه از نیویورک نصب شده اند. در طرح Yotel، کانسپت هتل‌های لوکس رعایت شده است. در این اتاق‌ها شاهد حضور المانهای اساسی هتل در فضایی کوچک‌تر و هوشمند هستیم. در تصویر زیر، هتل Yotel فرودگاه Heathrow لندن را می‌بینید.

    گالری عکس 14 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    اتاق‌های این هتل در سه سایز مختلف ساخته می‌شوند؛ کابینهای استاندارد که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید؛ کابینهای دونفره و کابینهای چهارنفره که در عکس زیر نشان داده شده است.

    گالری عکس 15 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    از مشخصات خاص این هتل می‌توان از دسترسی به تلویزیون صفحه تخت، وای فای رایگان و سرویس بهداشتی چینی نام برد که در آن لوازم حمام و آرایش تعبیه شده است. نمای این اتاق‌ها تمیز و مدرن است؛ اتاق‌هایی که نوعی شور و شوق شهری خلق می‌کنند و در عین حال آرام و متین هستند.

    گالری عکس 16 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    هر اتاق حاوی یک ایستگاه کاری هم هست. فعال بودن، کلیدیترین مشخصه این هتل‌های کپسول مانند است. وقتی که در حال سفر هستید؛ ممکن است بخواهید در زمان انتظار کاری انجام دهید.

    گالری عکس 17 محفظه‌هایی برای خوابیدن در ملأ عام

    آیا مایلید که شبی را در یک هتل محفظه‌ای بگذرانید یا اینکه یک سوئیت را ترجیح می‌دهید؟ افکار خود را با ما به اشتراک بگذارید.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *