• ۵ قاعده طراحی داخلی در سال ۲۰۱۶

    "آرزوی سلامتی و کسب دیگر فرصت های خوب برای همه در سال نو": اپرا وینفری (Oprah Winfrey)
    در حالی که اُپرا (Oprah) احتمالاً این آرزو را در اشاره به خودش گفته است، چرا این نقل قول او را برای بهتر کردن خانه به کار نبریم؟
    ما با هم ۵ روش را که کمک می‌کند خانه را مطابق با سال ۲۰۱۶ طراحی کنیم، ارائه می دهیم.

    ۱- قاعده ساماندهی

    آیا تا کنون فکر کرده اید چه چیزی باعث می‌شود خانه ما خیلی خوب به نظر بیاید؟ در این‌جا یک راز نهفته است: این امر به خاطر فقدان نظم است. اگر خانه شما مثل یک مرکز قدیمی است، الان وقت به کارگیری نظم و سر و سامان دادن به آن است.
    به همه جای خانه سر بزنید. اگر این کار بیش از حد خسته کننده است، از بهترین دوست خود بخواهید به کمک شما بیاید. بسته به سطح بی نظمی، شما ممکن است شرمنده دوستانتان شوید، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.
    سه تا جعبه یا شمع بسازید: یکی را هدیه بدهید، یکی را دور بیندازید و یکی را تزئین کنید. سریع تصمیم بگیرید که با هرکدام چه میکنید. در موردش فکر نکنید؛ این یک تصمیم بیرحمانه است. شمع تزیین شده باید از همه کوچک‌تر باشد. هرکدام را که دوست ندارید یا دور بیندازید و یا اهدا کنید (یا این‌که برای نگهداشتنش یک دلیل خوب بیابید).
    برای اشیاء شکسته یا چیزهایی که خاطرات خوبی از آن‌ها دارید، ترحم به خرج ندهید؛ اگر از آن‌ها خوب نگهداری شده بود، هم اکنون سالم بودند. اقلام جایگزین را خریداری نکنید.

    گالری عکس 1 ۵ قاعده طراحی داخلی در سال ۲۰۱۶  عکس بازسازی عکس دکور عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس معماری داخلی

    ۲- قاعده اضافه کردن رنگ

    ممکن است شما در خانه خود وانیل، کاپوچینو و قهوه اسپرسو بنوشید ولی در عین حال، مبلمان و طرح رنگ ها شما را کسل کند. به این فکر کنید که قهوه ای کمرنگ و سفید رنگ سال ۲۰۱۶ نیستند. این رنگ ها بی روح هستند. سفید روشن، رنگ خیره کننده تر و امروزی تری است.
    یکی از سریعترین و ارزانترین راهها برای تغییر دکوراسیون خانه، رنگ آمیزی دیوار است. هرجا که می توانید از کاغذدیواری، یا کاور جدید مبل یا یک فرش با رنگهای جذاب یا هر الگوی دیگری برای به روز کردن فضای خانه استفاده کنید.

    ۳- قاعده انتخاب یک طرح پخته و کامل

    الآن زمان انتخاب های پیچیده تری است؛ خود را از دست مبل های چرم خسته کننده، که دست کم متعلق به دهه ۸۰ است، رها کنید. قبول کنید که آگهی های کالج به هنر دیواری توجهی نمی کند.
    برخی ایده های دیگر برای انتخاب یک طرح پخته عبارتند از:

    *سرمایه گذاری در مبلمان باکیفیت یا قناعت کردن تا زمانی که می توانید.
    *کلکسیون لوازم دوران کودکی را از اتاق خواب به انباری انتقال دهید.
    *لامپ های قدیمی و دیگر اقلام بی مصرف را به اهلش بسپارید.
    *از گل رزی که همسر شما سال ها پیش برای شما فرستاد، عکسی بگیرید و بعد آن را دور بندازید. نگهداری گلهای مرده فنگ شویی بدی است، یا حداقل به نظر بد می آید.

    گالری عکس 2 ۵ قاعده طراحی داخلی در سال ۲۰۱۶  عکس بازسازی عکس دکور عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس معماری داخلی

    ۴- قاعده فکر کردن در مورد جزئیات کوچک

    جزئیات خانه شما را خیلی خاص می کند. به جای فکر کردن در مورد انجام تعمیرات اساسی و گران قیمت، از عادات قابل کنترل و کوچک شروع کنید. مثلاً:

    *هر روز صبح، تخت خواب خود را مرتب کنید.
    *حتی بهتر است تخت خود را با استفاده از ملحفه های رنگارنگ تزیین کنید. برای این کار لازم است روبالشی خود را با پوشش لحاف تطبیق دهید.
    *در هر لحظه، گل های تازه را به خانه بیاورید.
    *تمام سطوح را تمیز و عاری از هرگونه گرد وخاک نمایید.
    *مجموعه خوبی از کارد و چنگال فراهم کنید.

    روش دیگر فکر کردن در مورد جزئیات، تعمیر کردن چیزهایی است که شما را آزار میدهد، مثل چرب کردن لولایی که جیرجیر می‌کند، یا نصب کردن پدهای نمدی به کابینت های آشپزخانه برای حفاظت از آن‌ها در زمان بسته شدن. به یکی از این جزئیات توجه کنید و قبل از این‌که به سراغ مورد بعدی بروید، به آن عمل کنید.

    گالری عکس 3 ۵ قاعده طراحی داخلی در سال ۲۰۱۶  عکس بازسازی عکس دکور عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس معماری داخلی

    ۵- قاعده مقابله یا وتو کردن طرح های ناتمام

    اگر منزل شما شبیه به یک نمایشگاه پروژه های مسکن شده است، راه را اشتباه رفته اید. الان زمان واقع بینی است. پروژه کاشی کاری که سال گذشته آن را شروع کردید را به سطل زباله بیندازید، یا قول دهید تا پایان این هفته آن را به اتمام برسانید.
    به اطرافتان نگاه کنید، اگر پروژه های ناتمام زیادی می بینید، به شکست اعتراف کنید. تصمیم بگیرید برای پروژهای که صادقانه قادر به انجام آن هستید، کسی را استخدام کنید که به راحتی آن را انجام دهد یا هزینه آن را به سازمان هایی مانند "مسکن برای بشریت" اهدا کنید. ممکن است کسانی در آینده سنگ بتن خود را برای ساخت و ساز از سبد کمک شما خریداری کنند.
    از مشورت کردن در مورد این روش ها با دوستان و عزیزانی که بیش‌تر به آن نیاز دارند، نترسید. شاید آن‌ها این نکات را دریافت کنند ( اگر کسی این پست را با شما به اشتراک گذاشت، احتمالاً شما به طرح راه حلهایی مخصوص خودتان نیازمندید).
    آیا مشکل شما در ساخت راه حلی برای طراحی در سال ۲۰۱۶ رفع شد؟ آیا می توانید در مورد چیزهایی که ما فراموش کردیم فکر کنید؟

    گالری عکس 4 ۵ قاعده طراحی داخلی در سال ۲۰۱۶  عکس بازسازی عکس دکور عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس معماری داخلی

    گالری عکس 5 ۵ قاعده طراحی داخلی در سال ۲۰۱۶  عکس بازسازی عکس دکور عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس معماری داخلی

    گالری عکس 6 ۵ قاعده طراحی داخلی در سال ۲۰۱۶  عکس بازسازی عکس دکور عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس معماری داخلی


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *