• نکاتی در مورد بازسازی آشپزخانه

    بازسازی کامل آشپزخانه، فضا خانه شما را به‌روز می‌کند؛ به قیمت آن می‌افزاید و موقع فروش، چشمگیرتر خواهد بود. بازسازی آشپزخانه، تمام این مزایا را به همراه خواهد داشت اگر شما گام‌هایی درست در این پروسه بردارید تا درست به ایده اولیه‌ای که در ذهن داشتید؛ برسید. برای خلق یک آشپزخانه ایدهآل، باید به این فکر کنید که کاشی یا کابینت را اول نصب کنید. در اینجا به چند تا از مزایا و معایب هر کدام اشاره می‌کنیم.

    بازسازی آشپزخانه : کاشی ها

    گالری عکس 1 نکاتی در مورد بازسازی آشپزخانه  عکس آشپزخانه عکس بازسازی عکس طراحی آشپزخانه عکس طراحی دکوراسیون عکس کاشی

    گالری عکس 2 نکاتی در مورد بازسازی آشپزخانه  عکس آشپزخانه عکس بازسازی عکس طراحی آشپزخانه عکس طراحی دکوراسیون عکس کاشی

    نکات مثبت

    بیشتر افراد دوست دارند؛ اول کاشی‌ها را کار کنند تا مجبور نباشند؛ مصالح را حول کابینت‌ها و وسایل برقی برش دهند. این اصلی‌ترین جذبه برای اشخاصی است که پروسه نصب را با کاشی شروع می‌کنند. همچنین این افراد نگران هستند که اگر اول با کابینت شروع کنند؛ چنانچه در آینده بخواهند کابینت را تعویض کنند؛ باید کابینت‌هایی درست به همان سایز کابینت‌های قبلی بیابند. به هرحال، شما در حال نوسازی آشپزخانه خود به سبکی هستید که قصد ندارید آن را بعدها تغییر دهید. سرانجام، قرار دادن سرامیک در پشت کابینت، نمایی تمیزتر ایجاد می‌کند؛ همچنین شما را از نصب چارک‌های اطراف کابینت نجات می‌دهد.

    نکات منفی

    نصب اول سرامیک، معایبی را به همراه دارد. این امر باعث هدر رفتن مصالح می‌شود. شما پشت کابینت و وسایل برقی را نمی‌بینید؛ پس چرا هزینه مصالح و نصب آن را باید بپردازید؟ همچنین اگر بخواهید؛ سرامیک‌ها را تعویض کنید باید کابینت‌ها را نیز دربیاورید پس هزینه‌های بعدی شما نیز بیشتر خواهد بود.

    نوع کف‌پوشی که انتخاب می‌کنیم روی این پروسه تأثیرگذار است؛ مثلاً کف‌پوش چوبی در اثر تغییر دما و رطوبت، منقبض و منبسط می‌شود. نصب کف‌پوش زیر کابینت باعث می‌شود؛ چوب موقع انبساط، خم شود و این به کف‌پوش جدید شما آسیب میزند. متخصصین توصیه می‌کنند؛ اگر از کف‌پوش چوبی استفاده می‌کنید؛ اول کابینت را نصب کنید. کف‌پوش‌های شناور را نباید زیر کابینت نصب کنید زیرا وزن سنگین کابینت مانع انبساط و انقباض کف‌پوش می‌شود. این امر موجب می‌شود؛ سرامیک‌ها جدا شوند.

    بازسازی آشپزخانه: کابینت ها

    گالری عکس 3 نکاتی در مورد بازسازی آشپزخانه  عکس آشپزخانه عکس بازسازی عکس طراحی آشپزخانه عکس طراحی دکوراسیون عکس کاشی

    گالری عکس 4 نکاتی در مورد بازسازی آشپزخانه  عکس آشپزخانه عکس بازسازی عکس طراحی آشپزخانه عکس طراحی دکوراسیون عکس کاشی

    نکات مثبت

    شروع پروسه نصب با کابینت، شما را از مواجه شدن با مشکلاتی که در دیگر راه‌ها وجود دارد؛ دور می‌کند. شما پول و وقتتان را بابت کف‌پوشی که نمی‌بینید؛ اتلاف نخواهید کرد. اگر با کابینت شروع کنید؛ به کف‌پوش جدید کمتر آسیب خواهید زد و موقع نصب کابینت روی کف‌پوش خط نمی‌اندازید.

    نکات منفی

    با این روش، شما مساحتی را به کابینت اختصاص داده‌اید که در بازسازی‌های آتی نیز مجبور به پیروی از آن هستید. علاوه بر این، باید کف‌پوش حول کابینت‌ها را برش دهید که منجر به اتلاف زمان و افزایش هزینه نصب می‌شود. همچنین تا زمانی که این کف‌پوش را داشته باشید؛ وسایل توکار آشپزخانه شما نیز در یک مکان گیر میافتند. البته بار خرید وسایلی که توکار نیستند؛ این مشکل حل می‌شود.

    همان‌طور که دیدید؛ هر شیوه یک سری مزیت و عیب دارد؛ هرچند که ریسک شروع نصب با کف‌پوش بیشتر است. در مورد نوع مصالح انتخابی، اسباب برقی که دارید و بازسازی‌های آینده فکر کنید. اگر با یک پیمانکار کار می‌کنید؛ از او بپرسید که معمولاً از چه شیوه‌ای استفاده می‌کند.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *