• سرامیک پرسلان و ۵ سوال متداول در مورد کاشی پرسلان و سرامیک پرسلان

    وجود کاشی‌های متنوع در بازار، کار را برای صاحب‌خانه‌ها سخت کرده است. اگر قرار باشد بین سرامیک پرسلان و کاشی پرسلان، یکی را انتخاب کنید؛ این سختی دوچندان می‌شود زیرا کاشی پرسلان و سرامیک پرسلان، نمایی مشابه دارند و هر دو حاصل پروسه پختن خاک رس در کوره هستند. اگر تصمیمتان را گرفته‌اید؛ پاسخ سؤال‌های زیر را چک کنید زیرا ممکن است سؤال شما هم باشند.

    همچنین شما می توانید برای آگاهی بیشتر از ویژگی ها، مزایا و معایب کاشی پرسلان و سرامیک پرسلان و آماده کردن زیر لایه و نحوه نصب آن ها جهت خرید کاشی و سرامیک پرسلان مطالب زیر را مطالعه نمایید:

    درجه‌بندی سرامیک و کاشی پرسلان بر حسب رنگ

    ویژگی‌های مهم سرامیک و کاشی پرسلان

    نحوه آماده کردن زیر لایه برای نصب سرامیک و کاشی پرسلان

    گالری عکس 1 سرامیک پرسلان و ۵ سوال متداول در مورد کاشی پرسلان و سرامیک پرسلان  عکس سرامیک عکس طراحی کف عکس کاشی پرسلان عکس کفپوش عکس کفپوش سرامیک عکس مصالح ساختمانی

    ۱- سرامیک سنتی چه تفاوتی با کاشی پرسلان دارد؟

    کاشی پرسلان، نوع خاصی از سرامیک است که در چند سال اخیر به محبوبیت ویژه‌ای دست یافته زیرا نسبت به سرامیک‌های استاندارد، چگالتر و بادوام‌تر است. علاوه بر این، جذب آب کاشی پرسلان در مقایسه با سرامیک کمتر می‌باشد. ضریب جذب آب پرسلان نیم درصد است پس نشت ناپذیر می‌باشد.
    اگرچه هر دو این محصولات در کوره و تحت دماهای خیلی بالا پخته می‌شوند اما پروسه تولید آن‌ها کمی متفاوت است. سرامیک، معمولاً با استفاده از خاک رس قرمز یا سفید تولید می‌شود و لعاب‌دار است؛ لعاب به حفظ رنگ و طرح سرامیک کمک می‌کند. سرامیک پرسلان، معمولاً با استفاده از خاک رس سفید و روش خاک تحت‌فشار ساخته می‌شود و به همین دلیل چگالتر است و بافت بهتری دارد. سرامیک پرسلان لعاب‌دار هم وجود دارد.
    چون پرسلان سخت‌تر است و پوشش مقاوم‌تری دارد؛ اغلب کمی گران‌تر است. پس پرسلان هزینه بیشتری دارد اما برای نواحی خلوت، سرامیک کفایت می‌کند.

    گالری عکس 2 سرامیک پرسلان و ۵ سوال متداول در مورد کاشی پرسلان و سرامیک پرسلان  عکس سرامیک عکس طراحی کف عکس کاشی پرسلان عکس کفپوش عکس کفپوش سرامیک عکس مصالح ساختمانی

    ۲- از کاشی پرسلان می‌توانیم در فضاهای خارجی استفاده کنیم؟

    در گذشته، استفاده از سرامیک پرسلان در فضاهای بیرونی توصیه نمی‌شد؛ حتی زمانی که محبوب تمدن‌های اخیر بود. بعضی از سرامیک‌ها، صدها سال ماندگاری دارند اما همچنان این احساس وجود دارد که نباید از کاشی و سرامیک پرسلان در نواحی خارجی استفاده کنیم. امروزه، انتخاب‌های بهتری پیش روی شماست و پرسلان گزینه خارق‌العاده‌ای است اگر هزینه آن را تقبل کنید. اما باز هم کاربرد سرامیک در مصارف بیرونی با هشدار همراه است. سرامیک موردنظر باید دارای حداقل ضریب جذب آب باشد و در برابر چرخه‌های یخ‌زدگی و آب‌شدگی تاب بیاورد؛ این اطلاعات را می‌توانید از طریق دفترچه مشخصات محصول به دست بیاورید.

    گالری عکس 3 سرامیک پرسلان و ۵ سوال متداول در مورد کاشی پرسلان و سرامیک پرسلان  عکس سرامیک عکس طراحی کف عکس کاشی پرسلان عکس کفپوش عکس کفپوش سرامیک عکس مصالح ساختمانی

    ۳- کاشی لعاب‌دار با کاشی بدون لعاب چه فرقی می‌کند؟

    پروسه تولید کاشی‌های لعاب‌دار و بدون لعاب مشابه است؛ فقط پخت کاشی لعاب‌دار  در کوره، یک مرحله اضافه دارد؛ در واقع یک لایه شیشه مایع روی سطح خاک رس کشیده و می‌پزند. لعاب در کنار خلق رنگی ماندگار و طرح‌های متنوع، از کاشی در برابر لکه و رطوبت هم محافظت می‌کند. مواظب لغزندگی سطح کاشی لعاب‌دار باشید. در قسمت‌هایی از خانه مانند اتاق لباسشویی و آشپزخانه که ممکن است خیس شوند؛ بهتر است از کاشی بدون لعاب استفاده کنید.

    گالری عکس 4 سرامیک پرسلان و ۵ سوال متداول در مورد کاشی پرسلان و سرامیک پرسلان  عکس سرامیک عکس طراحی کف عکس کاشی پرسلان عکس کفپوش عکس کفپوش سرامیک عکس مصالح ساختمانی

    ۴- آیا کاشی یا سرامیک پرسلان به یک لایه درزگیر نیاز دارد؟

    پاسخ این سؤال به نوع کاشی یا سرامیک بستگی دارد. کاشی‌های لعاب‌دار، خود دارای یک لایه شیشه محافظ هستند. بنابراین در طول پروسه تولید،  این نوع کاشی در برابر لک و رطوبت حفظ می‌شود. کاشی‌های بدون لعاب، درزگیر ندارند و روزنه‌های زیادی روی سطح آن‌ها وجود دارد. برای کاشی‌های بدون لعاب به آستری یا درزگیر نیاز دارید و در اطراف آن‌ها نیز باید از دوغاب استفاده کنید.

    گالری عکس 5 سرامیک پرسلان و ۵ سوال متداول در مورد کاشی پرسلان و سرامیک پرسلان  عکس سرامیک عکس طراحی کف عکس کاشی پرسلان عکس کفپوش عکس کفپوش سرامیک عکس مصالح ساختمانی

    ۵- بر اساس معیار درجه‌بندی PEL، از کاشی‌ها در چه جاهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

    معیار PEL که به درجه لعاب پرسلان اشاره می‌کند به ما می‌گوید که از کدام کاشی در کدام ناحیه استفاده کنیم. این سیستم از صفر تا پنج درجه‌بندی شده و از نصب ایمن در مکان موردنظر خبر می‌دهد. درجه صفر به معنای این است که روی کاشی اصلاً نباید راه رفت یعنی برای دیوار مناسب است. سطح یک نشان می‌دهد که کاشی باید در فضایی نصب شود که رفت‌وآمد خیلی کم است مانند سرویس بهداشتی. درجه دو در نواحی کمی پرترافیک‌تر مناسب است و سطح سه برای نواحی متوسط مانند آشپزخانه. درجه چهار و پنج به دوام خارق‌العاده‌ای اشاره می‌کنند به طوریکه در فضاهای خیلی شلوغ هم دوام می‌آورند.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *