• طراحی شهرعلاء الدين در نزدیک دبی کریک

    این پروژه دارای سه برج به هم متصل و پل های مجهز به تهویه هوا و طبقات متحرک است.
    شهرداری دبی گفت : دبی در حال ساخت برج هایی است که ایده آن بر اساس داستان افسانه ای علاء الدين و سنباد است.

    گالری عکس 1 طراحی شهرعلاء الدين در نزدیک دبی کریک  عکس شهرسازی عکس طراحی برج عکس معماری امارات عکس معماری برج عکس معماری دبی عکس معماری شهری

    این پروژ سه برج ، شامل فضای تجاری و هتل می باشد. این برج ها با فاصله بیش از 450 متر بر روی کریک دبی (نهر دبی) کشیده شده است.
    پروژه بر اساس ایده شیخ محمود بن راشد المختوم، خلیفه امارت متحده عربیساخته شده است.

    گالری عکس 2 طراحی شهرعلاء الدين در نزدیک دبی کریک  عکس شهرسازی عکس طراحی برج عکس معماری امارات عکس معماری برج عکس معماری دبی عکس معماری شهری

    مدیر اجرایی شهرداری دبی ، حسین ناصر لوتاح، در طی بیانیه ای اعلام کرد: این پروژه در منطقه تجاری دبی کریک در الراجه قرار دارد و شامل سه برج کاملا مجزا می باشد.
    در این پروژه ، برج ها نمادی از گذشته افسانه ای هستند که با ویژگی های بصری و زیبایی شناختی در هم آمیخته شده و یک جاذبه توریستی برای شهر به حساب می آید. این برج ها در دبی کریک قرار گرفته اند و در بندرگاه به عنوان یک میراث بزرگ برای این شهر محسوب شده است. از نظر یونسکو این پروژه در خارج از منطقه ای است که باید در میراث جهانی قرار گیرد.

    گالری عکس 3 طراحی شهرعلاء الدين در نزدیک دبی کریک  عکس شهرسازی عکس طراحی برج عکس معماری امارات عکس معماری برج عکس معماری دبی عکس معماری شهری

    به گفته لوتاح با توسعه این پروژه به لحاظ فرهنگی و تاریخی تاثیر بسیار زیادی در این شهر خواهیم داشت و در سطح منطقه منبع بزرگی به لحاظ توریستی و اقتصادی در امارات خواهد بود. به علاوه، این پروژه بزرگ به لحاظ اقتصادی در طولانی مدت اهداف بزرگی را تا سال 2020 محقق می سازد.

    گالری عکس 4 طراحی شهرعلاء الدين در نزدیک دبی کریک  عکس شهرسازی عکس طراحی برج عکس معماری امارات عکس معماری برج عکس معماری دبی عکس معماری شهری

    این پروژه مجهز به پل های تهویه هوا با طبقات متحرک، پارکینگ و مسیرهای خاص برای رانندگی در آن می باشد. ایده اصلی برای کاهش بار ترافیکی و امکان استفاده از محیط برای بازدیدکنندگان و قدم زدن در این محیط با آرامش کامل و همچنین قدم زدن در بندرگاه و یا سوار شدن بر کشتی ها و لذت بردن از منظره دبی کریک بود.
    برج ها چشم انداز کاملی از کریک و همچنین سازه های قدیمی و جدید شهر مانند برج خلیفه را ممکن می سازد.

    گالری عکس 5 طراحی شهرعلاء الدين در نزدیک دبی کریک  عکس شهرسازی عکس طراحی برج عکس معماری امارات عکس معماری برج عکس معماری دبی عکس معماری شهری

    چیزهای زیادی درباره طرح می توان گفت، فرم معماری و کانتنت های مرتبط با آن در این پروژه با بافت های تاریخی و میراث فرهنگی و همچنین کشتی هایی که بر روی کریک شناور هستند پیوند خورده است. قدمت این کشتی ها به قرن 11 باز می گردد، که به سمت سواحل آفریقای شرقی، هند و چین حرکت می کردند. این داستان مربوط به افسانه های زیادیست که علاء الدين و سندباد یکی از آن ها می باشد.
    بنابراین، کانتنت اصلی این سازه عظیم مربوط به داستان ها و افسانه های قدیمی است که همه ریشه در تاریخ و فرهنگ جامعه دارد و شامل ساختمان ها و کاخ هایی با سقف های گنبدی شکل هستند و در میان آسمان و ابرها معلق می باشند.
    شکل پل به شیوه زندگی زیر دریا و در قالب اژدها و مار است.
    سه برج مساحتی در حدود 110000 متر مربع را به خود اختصاص داده است. دراین برج ها 34 طبقه رو به آسمان برافراشته شده است. دو برج دیگر هم 25 یا 26 طبقه مجزا از هم دارد. در کل یک پارکینگ بزرگ برای این ساختمان در نظر گرفته شده که 900 ماشین به راحتی در آن جا داده می شود. درباره میزان هزینه های این پروژه هیچ اطلاعاتی عنوان نشده است.
    دیگر مراکز تفریحی و توریستی در این منطقه شامل، الفحادی مارکت، نایف سوق، دبی فریم، دیره فیش مارکت، دبی سافرای پارک، پارک تمساح را می توان نام برد.
    از بین این مراکزی که نام برده شد می توان پارک های فلاور و مینیچیر، کتابخانه محمد بن راشد بر روی کریک، بوتس اند فیشینگ تول مارکت(مرکز فروش وسایل و ابزار ماهیگیری) در جنوب البارشا، آرت سنتر در القوز، دبی وتلند سنتر که شامل موزه برای بازدیدکنندگان است قرار دارد، در دست طراحی هستند.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *