• بیارک اینگلس و طراحی پاویون گالری سرپنتین ۲۰۱۶

    بیارک اینگلس، مؤسس شرکت معماری BIG، از پاویون گالری سرپنتین رونمایی کرد؛ دیواری ساخته شده از بلوک‌های مات که به هم چفت نشده‌اند. نتیجه این طرح، خلق فضایی خمیده و غار مانند است.
    اینگلس معتقد است که پاویون هم شفاف و هم مات، هم جامد و هم قطره مانند است. پاویون گالری سرپنتین امسال، دیواری ساده است که دست کاری شده تا شکلی نامشخص پیدا کند.

    گالری عکس 1 بیارک اینگلس و طراحی پاویون گالری سرپنتین ۲۰۱۶  عکس بیارک اینگلس عکس خلاقیت در طراحی عکس شرکت معماری عکس طراحی پاویون عکس گالری هنری عکس معماری انگلستان

    اگر کنار پاویون بایستید؛ نمایی مستطیلی خواهید دید اما اگر از روبرو به آن بنگرید؛ طرحی خمیده می‌بینید. علاوه بر این، با توجه به زاویه دید شما، نمای پاویون از مات تا شفاف تغییر می‌کند.
    اینگلس در ادامه اضافه کرد: ما همیشه به تغییرات ناشی از المان‌های متضاد و نحوه ترکیب آن‌ها با هم، علاقه‌مند بوده‌ایم. بیارک اینگلس در سال ۲۰۰۵، شرکت BIG را تأسیس کرد که تا به حال چند پروژه مختلف را به پایان رسانده است؛ مانند یک موزه دریایی زیرزمینی و یک آپارتمان با طرح گره هشتی.

    گالری عکس 2 بیارک اینگلس و طراحی پاویون گالری سرپنتین ۲۰۱۶  عکس بیارک اینگلس عکس خلاقیت در طراحی عکس شرکت معماری عکس طراحی پاویون عکس گالری هنری عکس معماری انگلستان

    اینگلس در ادامه گفت: ما با استفاده از روشی راحت سعی کردیم ساختاری مرکب از المان‌های مختلف بسازیم. این ساختار، دیواری است که از داخل به یک سالن تبدیل می‌شود. این پاویون، دروازه‌ای به سوی گالری سرپنتین و فضایی برای برگزاری رویدادهای مختلف است.
    از یک جهت، نمایی قائمه و شفاف دارد و از طرف دیگر، مات و خمیده می‌شود.

    گالری عکس 3 بیارک اینگلس و طراحی پاویون گالری سرپنتین ۲۰۱۶  عکس بیارک اینگلس عکس خلاقیت در طراحی عکس شرکت معماری عکس طراحی پاویون عکس گالری هنری عکس معماری انگلستان

    ساختار در خارج از گالری سرپنتین و در باغ Kensington قرار دارد. پاویون از فریم‌های فایبرگلاسی مات ساخته شده است که با استفاده از روش آجرچینی معمولی، روی هم چیده شده‌اند.
    جهت بلوک‌های توخالی، کم‌کم به سمت بالا و پایین تغییر داده شده تا دو لایه سطح مواج تشکیل دهند. این لایه‌ها جدا شده‌اند تا دو ورودی خمیده در دو انتهای پاویون و یک فضای غار مانند در مرکز ایجاد کنند.
    طبق گفته‌های اینگلس، ایده پاویون از یک محصول مات از شرکت تولیدکننده مواد Fiberline الهام شده است.

    گالری عکس 4 بیارک اینگلس و طراحی پاویون گالری سرپنتین ۲۰۱۶  عکس بیارک اینگلس عکس خلاقیت در طراحی عکس شرکت معماری عکس طراحی پاویون عکس گالری هنری عکس معماری انگلستان

    اینگلس در ادامه توضیح داد: ما با استفاده از المان‌های فایبرگلاسی روی یک سیستم قفسه‌بندی کار می‌کردیم. این پاویون، ترکیبی از یک ساختمان و یک تکه اثاثیه است. دیوار، یک قفسه بزرگ است که آن را به یک سمت هل داده‌اید تا فضای داخلی پاویون شکل پیدا کند.
    اینگلس می‌خواست با طراحی این بنا از معمار افسانه‌ای دانمارک Jorn Utzon بابت خلق خانه اپرا سیدنی سپاسگزاری کند.
    Utzon معتقد بود که می‌توانید هر فرم قابل‌تصور را با طرحی دقیق و با استفاده از موادی که به تولید انبوه می‌رسند؛ خلق کنید؛ این همان چیزی بود که تیم اینگلس سعی بر نمایشش داشت.

    گالری عکس 5 بیارک اینگلس و طراحی پاویون گالری سرپنتین ۲۰۱۶  عکس بیارک اینگلس عکس خلاقیت در طراحی عکس شرکت معماری عکس طراحی پاویون عکس گالری هنری عکس معماری انگلستان

    پاویون از بازدیدکننده‌ها دعوت می‌کند که از فضای بیرونی آن بالا بروند اما یک سیم فلزی نازک و بلند مانع آن‌ها می‌شود.
    در داخل پاویون، از کف‌پوش و صندلی‌های چوبی استفاده شده است. ابعاد صندلی‌ها با ابعاد بلوک‌های فایبرگلاسی برابر هستند.
    این پاویون، شامل یک کافه و فضایی عمومی است که به برگزاری رویدادهای شبانه برنامه سالانه Park Nights گالری اختصاص دارد. در این رویداد، موسیقی، فیلم، رقص و ادبیات اجرا می‌شود.

    گالری عکس 6 بیارک اینگلس و طراحی پاویون گالری سرپنتین ۲۰۱۶  عکس بیارک اینگلس عکس خلاقیت در طراحی عکس شرکت معماری عکس طراحی پاویون عکس گالری هنری عکس معماری انگلستان

    طرح BIG، معیار کیفیت شانزدهمین نمایشگاه گالری سرپنتین تلقی می‌شود و شانس خلق اولین ساختمان این معمارها در انگلستان را به آن‌ها هدیه می‌دهد.
    امسال برای اولین بار، پاویون در کنار چهار خانه ییلاقی ارائه شد که محصول طراحی معمار نیجریه‌ای Kunle Adeyemi، استودیو برلینی Barkow Leibinger، معمار پاریسی Yona Friedman و معمار بریتانیایی Asif Khan هستند.
    BIG را با کانسپت های آینده‌گرایانه و ایده‌های مهیج می‌شناسیم اما فقط چند پروژه کامل شده دارد. در بین آثار چشمگیر BIG می‌توانیم به ساختمان مرکزی گوگل در کالیفرنیا و یک برج هرمی شکل در نیویورک اشاره کنیم.

    گالری عکس 7 بیارک اینگلس و طراحی پاویون گالری سرپنتین ۲۰۱۶  عکس بیارک اینگلس عکس خلاقیت در طراحی عکس شرکت معماری عکس طراحی پاویون عکس گالری هنری عکس معماری انگلستان

    اخیراً مجله Dezeen با نگاه به گذشته گالری سرپنتین، طی چند مرحله در مورد پاویون‌های سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ با مدیر گالری،Julia Peyton-Jones مصاحبه کرده است.
    Peyton-Jones که امسال گالری را ترک کرد؛ پاویون ۲۰۱۶ را ساختاری فوق‌العاده زیبا می‌داند که هم دیواری با انحنای ظریف و هم مارپیچی بلندپرواز است.
    پاویون سال پیش، یک پیله رنگارنگ از پلاستیک‌های مات بود که محصول طراحی شرکت اسپانیایی SelgasCano است. Peter Zumthor، ژان نوول، SANAA، Herzog & de Meuron و Sou Fujimoto هم جزو طراحان دوره‌های گذشته پاویون سرپنتین هستند.

    گالری عکس 8 بیارک اینگلس و طراحی پاویون گالری سرپنتین ۲۰۱۶  عکس بیارک اینگلس عکس خلاقیت در طراحی عکس شرکت معماری عکس طراحی پاویون عکس گالری هنری عکس معماری انگلستان


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *