• نگاهی کوتاه به روکش سنگ طبیعی

    روکش سنگ طبیعی، ترکیبی از زیبایی و انعطاف‌پذیری است؛ سطحی که دیوارهای بیرونی را مستحکم می‌کند. سایه و رنگ‌های متنوع سنگ کوارتزی یا نمای مدرن سنگ تراورتن، خانه را مهمان سبکی متمایز می‌کنند. سنگ طبیعی می‌تواند به سطحی تزئینی در درون خانه نیز تبدیل شود؛ مثلاً اطراف شومینه یا کنار راه‌پله را سنگ کنید. مشخصات و ویژگی‌های متنوع سنگ طبیعی، هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد.

    به چه دلیل از روکش سنگ طبیعی استفاده کنیم؟

    چه از نظر بافت و چه نما، سایدینگ سنگی می‌تواند ظاهری خاص و مقاوم به فضای بیرونی ساختمان ببخشد. اگر مشکل‌پسند هستید؛ نگران نباشید زیرا انتخاب‌های متنوعی سر راه شماست. روکش سنگ طبیعی، معمولاً گران اما ماندگار است. سنگ طبیعی، ظاهری صخره‌ای به خانه هدیه می‌دهد که با دیگر انواع روکش‌ کمتر حاصل می‌شود.

    گالری عکس 1 نگاهی کوتاه به روکش سنگ طبیعی  عکس سایدینگ عکس سنگ عکس سنگ مصنوعی عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    نصب روکش سنگی

    اگر نصب روکش سنگ طبیعی را خودتان بر عهده گرفته‌اید؛ پروژه‌ای پیچیده پیش روی شما خواهد بود. با رعایت دستورالعمل‌های سازنده محصول، مسیر کار را راحت تر کنید. برای نصب سایدینگ سنگی روی دیوارهای بیرونی، هر نوع روکش قدیمی را باید جدا کنید. برای راحتی از محصولاتی استفاده کنید که به‌صورت سیستم پنلی عرضه می‌شود و مثل قطعات پازل کنار هم چیده می‌شوند. البته پنل‌های نازکی نیز در بازار یافت می‌شود که سبک‌ترند و راحت‌تر نصب می‌شوند.
    کار را با نصب یک پوشش ضد آب روی دیوارهای خارجی شروع کنید. سپس با نصب یک توری فلزی، مانع از فرسودگی روکش جدید شوید. بعد از افزودن توری فلزی، یک لایه ملاط روی شبکه فلزی بکشید و ۲۴ ساعت صبر کنید تا ملاط به خوبی بچسبد. بعد از اینکه ملاط محکم شد؛ وقت نصب پنل‌های سنگی است. نصب سنگ را از گوشه پایینی دیوار شروع کنید و پشت پنل‌ها، نیم اینچ ملاط بمالید. این پروسه را تا وقتی که به ارتفاع و طرح مطلوبتان برسید؛ ادامه دهید. در نهایت، ملاط ریخته شده روی پنل‌ها را سریع بشویید.

    گالری عکس 2 نگاهی کوتاه به روکش سنگ طبیعی  عکس سایدینگ عکس سنگ عکس سنگ مصنوعی عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    چرا نصب روکش سنگ طبیعی، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؟

    روکش سنگ طبیعی، محصولی گران است اما اگر از عهده هزینه‌اش بربیایید؛ ارزشش را دارد. چون این محصول حاصل استخراج سنگ‌های معدنی است؛ نمایی اصیل به همراه می‌آورد. اگر نگران خلق یک زیبایی متمایز هستید؛ سنگ طبیعی به کمک شما خواهد آمد. روکش سنگ طبیعی، یک سری مزایای ساختاری نیز به همراه دارد؛ اگر مراحل نصب را به خوبی رعایت کنید؛ نمای اصیل خانه‌تان را تا سال‌ها حفظ خواهد کرد. هرچند که انواع مختلف سنگ، ظاهری زیبا ایجاد می‌کنند اما بهتر است اول چند نمونه روکش سنگ طبیعی را امتحان کنید تا محصولی هماهنگ با مدل خانه‌تان پیدا کنید.

    گالری عکس 3 نگاهی کوتاه به روکش سنگ طبیعی  عکس سایدینگ عکس سنگ عکس سنگ مصنوعی عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    روکش‌های سنگ فرعی

    اگر به دنبال خلق نمایی سنگی با هزینه کمتر هستید؛ روکش‌های سنگی کارخانه‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این نوع محصولات واقعاً سنگ نیستند. این نوع سایدینگ، مخلوطی از بتن است که به شکل سنگ طبیعی قالب‌گیری شده و به طرز چشم‌گیری شبیه به سایدینگ سنگ طبیعی است. روکش سنگی کارخانه‌ای نسبت به روکش سنگی طبیعی سبک‌تر است و راحت‌تر نصب می‌شود. این محصول معمولاً ارزان‌تر است.

    گالری عکس 4 نگاهی کوتاه به روکش سنگ طبیعی  عکس سایدینگ عکس سنگ عکس سنگ مصنوعی عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    روکش سنگ مصنوعی

    روکش سنگی مصنوعی با جیب شما سازگارتر است و راحت‌تر نصب می‌شود. این روکش از پلی یورتان بسیار فشرده ساخته شده و شبیه به سنگ طبیعی است. یکی از نکات جالب‌توجه سایدینگ مصنوعی عدم نیاز به ملاط، سیمان یا توری است و در برابر شرایط سخت اقلیمی مقاومت می‌کند.


نظرات

    1. این مطلب تنها جهت اطلاع رسانی و آشنایی با روکش های سنگ طبیعی می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *