• کاشی حمام و مزایا و معایب کاشی و سرامیک حمام

    شما تجهیزات نور، کمد حمام، وان، میله حوله و دیگر لوازم موردنیاز برای بازسازی حمام را خریده‌اید اما هنوز تصمیمی در مورد کف‌پوش  و دیوار آن ندارید. نمای کاشی حمام و سرامیک را دوست دارید یا اینکه قیمتش شما را تحت تأثیر قرار داده است. اما آیا کاشی و سرامیک، بهترین انتخاب برای حمام شما است؟

    دوام سرامیک و کاشی حمام

    باستان شناسان، سفالهای متعلق به هزاران سال پیش را کشف کردهاند. به هر حال، سرامیک‌های کف حمام شما نسبت به گلدان‌ها و پارچ‌های سفالی، ماندگارتر هستند. دوام سرامیک، آن را برای زیر پا مناسب کرده است. سرامیک و کاشی حمام را می‌توانید دور دوش یا روی پیشخوان‌ها نیز نصب کنید.
    تولیدکننده‌ها، سرامیک را بر اساس میزان سختی و تست خراشیدگی PEI، درجه‌بندی می‌کنند. موقع خرید سرامیک برای حمام به این اعداد توجه کنید. درجه سرامیک یا کاشی حمام ، بین صفر تا پنج است. درجه یک یا دو، برای حمام مناسب است اما اگر بچه دارید یا خانه شما شلوغ است؛ درجه بالاتری را انتخاب کنید.

    گالری عکس 1 کاشی حمام و مزایا و معایب کاشی و سرامیک حمام  عکس سرامیک عکس سرویس بهداشتی عکس طراحی حمام عکس کاشی عکس کاشی پرسلان عکس کاشی مرمری عکس کفپوش سرامیک عکس مصالح ساختمانی

    حفظ گرما

    اگر قصد دارید؛ سرامیک را در حمام نصب کنید؛ یک کف‌پوش یا زیلو کوچک برای صبح‌های سرد زمستانی در نظر بگیرید. کاشی و سرامیک نمی‌تواند گرما را به خوبی حفظ کند؛ حتی اگر حمام پر از بخار باشد؛ باز هم کف پای شما احساس سردی خواهد کرد. همچنین می‌توانید از سیستم گرمایشی از کف استفاده کنید.

    قیمت کاشی حمام و سرامیک حمام

    هزینه خرید و نصب سرامیکو کاشی حمام  بیشتر از  کارپیت یا لینولئوم است اما در همین حال ماندگارتر است و اگر وان حمام چکه کند؛ در برابر آب کمتر صدمه می‌بیند. البته قیمت سرامیک در مقایسه با مرمر و گرانیت کمتر است.

    گالری عکس 2 کاشی حمام و مزایا و معایب کاشی و سرامیک حمام  عکس سرامیک عکس سرویس بهداشتی عکس طراحی حمام عکس کاشی عکس کاشی پرسلان عکس کاشی مرمری عکس کفپوش سرامیک عکس مصالح ساختمانی

    ویژگی‌های سازگار با محیط‌زیست

    بیشتر صاحب‌خانه‌ها، کف‌پوش بامبویی یا چوب پنبه ای را ترجیح می‌دهند تا از رد پای کربن بکاهند. اگر از سرامیک‌های فراصنعتی استفاده کنید به محیط‌زیست بهره می‌رسانید؛ بدون  اینکه از حس زیباشناسی خود گذشته باشید زیرا این سرامیک‌ها با مواد بازیافتی ساخته می‌شوند.

    گالری عکس 3 کاشی حمام و مزایا و معایب کاشی و سرامیک حمام  عکس سرامیک عکس سرویس بهداشتی عکس طراحی حمام عکس کاشی عکس کاشی پرسلان عکس کاشی مرمری عکس کفپوش سرامیک عکس مصالح ساختمانی

    حساسیت‌زایی

    اگر فردی از خانواده شما از آسم یا آلرژی رنج می‌برد؛ کاشی و سرامیک بهترین انتخاب برای کف، دیوارها و اطراف وان حمام شما است. سطح سخت و محکم سرامیک، نفس کشیدن را برای تمام افراد خانواده شما آسان می‌کند.

    نحوه نصب کاشی حمام

    اگر قبلاً، سرامیک نصب نکرده‌اید؛ این پروسه را به یک شخص حرفه‌ای بسپارید. اندازه‌گیری و برش کاشی‌ها در یک فضا کوچک مانند حمام، وقت‌گیر است؛ پس ممکن است هزینه زیادی را به همراه بیاورد. اما کف‌پوش‌های وینیلی یا لینولئوم را، با اندکی مهارت نیز خودتان می‌توانید نصب کنید.

    گالری عکس 4 کاشی حمام و مزایا و معایب کاشی و سرامیک حمام  عکس سرامیک عکس سرویس بهداشتی عکس طراحی حمام عکس کاشی عکس کاشی پرسلان عکس کاشی مرمری عکس کفپوش سرامیک عکس مصالح ساختمانی

    سختی و استحکام

    سرامیک و کاشی حمام از نظر دوام، مزایای زیادی را به همراه دارند اما اگر دچار ورم مفاصل یا پوکی استخوان هستید از این کف‌پوش صرف‌نظر کنید چون سطح سخت آن به عضلات و مفاصل پا شما فشار می‌آورد یا چنانچه زمین بخورید موجب شکستگی پا می‌شود. در این صورت، از طرح‌های همگانی مانند کف‌پوش لاستیکی یا چوب‌پنبه‌ای استفاده کنید.

    نظافت سرامیک و کاشی حمام

    تا زمانی که جاروبرقی، جارو یا طی دارید؛ با کمی تلاش، سطح سرامیک را تمیز خواهید کرد. سطح بدون منفذ سرامیک و کاشی حمام باعث می‌شود؛ به راحتی لک نزند و چرک و گردوغبار را جذب نکند.
    سرامیک نیز مانند دیگر کف‌پوش‌ها، نکات مثبت و منفی مجزایی دارد. به خوبی فکر کنید و با توجه به تمایلات خود، ببینید که آیا سرامیک برای خانه شما مناسب است.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *