-
حس تجارب مختلف با فروشگاه Staduto
Nose-Cho (نوس چو)، شهرستانی در دل یک طبیعت غنی و شمال شهر Osaka (اوساکا) است؛ چنانچه از Osaka با خودرو شخصی یا با سیستم حملونقل عمومی به آن جا بروید؛ به ترتیب یک و یک و نیم ساعت در راه خواهید بود. مغازهای که مشاهده میکنید؛ حاصل بازسازی یک ساختمان قدیمی با نمای صورتی رنگ است که به یک ساختمان برجسته در Nose تبدیل شده است.
نام این فروشگاه، Satoduto (ساتودوتو)، اسم یکی از غذاهای فصلی ژاپن است. البته اسم فروشگاه در اصل از مهارتهای صاحب آن گرفته شد؛ یکی از توانایی های او در گلآرایی ژاپنی که Kado (کادو) نامیده میشود و دیگری تبحرش در جشن چای ژاپنی با عنوان Sado (سادو) میباشد. Satoduto ترکیب دو کلمه است؛ Sato (ساتو) که در زبان ژاپنی به معنای دشت و صحرا است و Duto (دوتو) با معنی پیچیدن میباشد. معنی دیگر Duto، سوغاتی است.
لوگوی فروشگاه، طرح پیچیده ای از کلمه Satoduto است. در واقع لوگو مغازه مرتبط با خدمات آن است که محصولات محلی را عرضه میکند. برای ساخت یک فضای چندمنظوره، آشپزخانه را بیرون از فضای اصلی طراحی کردند تا از سالن اصلی بتوان به عنوان یک کافه و برای برگزاری گالریها، خردهفروشیها و کارگاهها استفاده کرد. کاربرد کابینتهای چوبی قدیمی با عمر بیش از صد سال، ارزشی خاص به محیط بخشیده است.
فضای بیرونی شامل چهار باغ میباشد که با یک حیاط احاطه شده است. پروسه بازسازی بهگونهای انجام شد؛ که از نمای هر چهار فصل بهره میبرد. در فصلهای سرد زمستانی، با نشستن در فضای داخلی در کنار لذت بردن از گرمای شومینه، به تماشای منظره بیرون نیز خواهید نشست. برای فصول دیگر نیز یک پاسیو در هوای آزاد طراحی شده است. برای طراحی نقطه کانونی محیط فقط به مصالح معماری مانند پیشخوانها، شیشههای رنگی و آینهها اکتفا نکردند؛ بلکه از آثار هنری چون گلدانهای سرامیکی و نقاشیهای دستی نیز استفاده شد.
نوشیدن قهوه تهیه شده از یک نوع چای محلی، سبزیهای تازه بومی، سرامیکهای دستساز، هوای پاک و مناظر زیبا را با این فروشگاه تجربه می کنید و با رفتن به این مغازه در کنار میل غذاهای خوشمزه بومی منطقه، تجارب فوقالعادهای نیز کسب خواهید کرد. ساختمان به شکل یک پنجره طراحی شده است که زندگی روزانه مردم را به Nose پیوند می زند.
نظرات