-
ترکیب معماری دهه 50 با معماری مدرن
یک زوج نیویورکی، کرمیت ایی فرر و جان ای کریس کولو، تصمیم گرفتند خانه تفریحی خود که مربوط به سال 1958 و طراحی ویلیام کریسل است به پالم اسپرینگ منتقل کنند. این زوج آمریکایی تصمیم گرفتند با ترکیب رنگ ها و بافت های گوناگون خانه تفریحی خود را با حس و فرهنگ گواتمالایی مربوط به دهه 50به خانه های کلاسیک پالم اسپرینگ پیوند دهند.
در سال های 1970 طرح های مربوط به ویلیام کریسل بازسازی شد و خیابان ها به شکلی خودنمایی کرد که هاوکز از آن به استحکامات نظامی نام برد. نماهایی بزرگ از دیوارهای گچ کاری شده که هر عابری را با این سوال مبهوت می کرد که در پشت این دیوارها چه می گذرد.
هنر دکو به کمک آجر و بلوک های سیمانی که معمولا در گواتمالا و اواسط قرن استفاده می شد، آمد و دیوارهای گچی بلند جای خود را به این هنر دادند تا نور و فضاهای باز بیشتری به طراحی اضافه شود.دستشویی به یک راهرو تبدیل شد و در قسمتی از این راهرو کنسولی قرار دارده شد که به رنگ سبز روشن می باشد و برای قرار دادن شیشه های مختلف و یا وسایل دیگر در نظر گرفته شده است. در قسمت اصلی ورودی خانه، سرامیک های پورسلین (چینی) خاکستری زمین را فرش کرده است. کمپر می گوید برای هماهنگی بیشتر بین رنگ سرامیک کف سالن از دوغاب خاکستری برای پوشاندن درزها استفاده کردیم.
قسمت جلویی شومینه با یک کف پوش آبی آسمانی و رگه های تیره که با سرامیک های خاکستری هارمونی خوبی دارد پوشیده شده است. در فاصله کمی از شومینه در قسمت وسطی آن طرحی مربوط به خانه های کریسل می بینیم. موزاییک قهوه ای قرمز شیشه ای که جلوی منقل را پوشانده است. این طرح برگرفته از آتشفشان گواامالا است و بیرون ریختن گدازه های آتشفشان را تداعی می کند.
بیشتر اسباب و اثاثیه این خانه مربوط به این زوج آمریکایی است که طی سال های زیادی جمع آوری کرده اند. این وسایل مربوط به دهه 50 می باشد.
سقف این خانه به شکلی طراحی شده است که برای فضای بیرونی در حکم یک سایبان می باشد کار هنری که در بالای قفسه کتابقرار ارد، کار هنر دیجیتال و مربوط به کریس کولو می باشد.
اتاق پذیرایی قبلی در حال حاضر به اتاق نشیمن تبدیل شده است. پنجره ای به دیوار پشتی اضافه شد تا دیدی به کوه های اطراف داشته باشیم. کرمیت و جان دوست نداشتند تلویزیون از این قسمت حذف شود، بدین ترتیب با طراحی جدید، از قسمت های مختلف خانه می توانند به تلویزیون دسترسی داشته باشند.
کابینت های آشپزخانه از Ikea خریداری و روی آن با روکش چوب بلوط پوشیده شد. چوب بازتاب جنگل های بارانی گواتمالا است. کمپر می گوید : ما به این دلیل از چوب بلوط استفاده کردیم که به عنوان ماده اصلی برای تهیه اسباب و اثاثیه اواسط قرن بود.
کاشی های استفاده شده معمولا به صورت عمودی استفاده می شدند، اما کمپر و هاوکز در این طرح جدید از حالت افقی برای ایجاد حالت موجدار استفاده کردند. کاشی های دیگری که شامل تکه های آینه بود روی دیوار پشت هود، برای سوسو زدن نور و بازتاب آن به کار بردند.
کرمیت و جان می خواستند حمام به شکلی طراحی شود که مهمان با ورود به آن حس ورود به مناطق جنگلی گرم و پر باران را داشته باشد. هاوکز می گوید در ابتدا واقعا نمی دانستیم چگونه می توانیم این ایده را عملی کنیم. اما بعد از کمی بررسی و مطالعه به نتیجه رسیدیم. موزاییک هایی با رنگ های مختلف از جمله سبز و قهوه ای با ضخمات 1.4 اینچی انتخاب کردیم این رنگ ها باز تاب برگ درختان و شاخه ها بود.
اتاق مهمان، بخشی با نام شاه نشین دارد که مربوط به طراحی خانه های کریسل است. کمپر و هاوکز این بخش را در طول اتاق گسترش دادند و در قسمت بالای آن با نورپردازی ویژه فضایی را به وجود آوردند تا صاحب خانه اشیا قیمتی خود را نمایش دهد. این قسمت با سرامیک سفید پوشیده شده است.
برای فضای جلویی ساختمان هم هنر دکو استفاده شده است و نمای خصوصی و زیبایی را با بلوک های سیمانی به وجود آورده اند. درب های کشویی به سمت حمام قرار دارند و راهنمای خوبی برای صاحب خانه هستند.
یک آب نمای زیبا در قسمت انتهایی استخر دیده می شود. پاسیو کوچکی در یک زاویه، به سمت آسمان ، نمای زیبایی از کوه ها را در داخل خانه به وجود می آورد.
نظرات