معماری

  • بیارک اینگلس و طراحی پاویون گالری سرپنتین ۲۰۱۶

    بیارک اینگلس، مؤسس شرکت معماری BIG، از پاویون گالری سرپنتین رونمایی کرد؛ دیواری ساخته شده از بلوک‌های مات که به هم چفت نشده‌اند. نتیجه این طرح، خلق فضایی خمیده و غار مانند است. اینگلس معتقد است که پاویون هم شفاف و هم مات، هم جامد و هم قطره مانند است. پاویون گالری سرپنتاین امسال، دیواری ساده است که دست کاری شده تا شکلی نامشخص پیدا کند. برای مشاهده تصاویر این پاویون با مساحت همراه شوید.


  • خانه معاصر Coolhurts Road، طرحی از گروه معماری الکساندر مارتین

    پروژه بازسازی این ساختمان ویکتوریایی بر عهده گروه معماری الکساندر مارتین بود. به جای پارکینگ قدیمی خانه، یک بنای سه طبقه ساخته شد تا یک ساختمان خانوادگی خلق کنند. خانه حول آشپزخانه و فضای ناهارخوری متمرکز شده که مستقیماً به نواحی زندگی خانه قدیمی متصل می‌شود و یک آرایش جانبی ایجاد می‌کند؛ در حالیکه ارتباط بصری خانه را با محیط پیرامونش بهبود می‌دهد. برای مطالعه ی جزئیات بیشتر و مشاهده تصاویر این خانه زیبا با مساحت همراه شوید.


  • ساختمانی مسکونی با شیبی ۲۵ متری در برزیل

    در شهر برزیلی سائوپائولو، استودیو MK27، طراحی خانه رمپ را به پایان رسانید؛ یک ساختمان مسکونی که سطوح مختلفش از طریق شیبی ۲۵ متری به هم وصل می‌شوند. یک مسیر پیاده‌روی شیب‌دار، اتاق نشیمن موجود در طبقه همکف را به اتاق‌خواب‌های طبقه بالایی مرتبط می‌کند. همچنین این شیب، چیزی را شکل می‌دهد که تیم طراحی از آن به عنوان گردشگاه معماری یاد می‌کند و باعث می‌شود که فضاهای مجاور از زوایای مختلف مشاهده شوند. برای مشاهده تصاویر بیشتر از این خانه زیبا با مساحت همراه شوید.



  • پیش‌بینی آینده با شرکت معماری Clouds

    با ظهور موبایل و رشد روزافزون شبکه‌های اطلاعاتی، اندیشه‌های مبهم و تخیلات، معنایی جدید در فرهنگ معاصر پیدا کرده‌اند؛ حالا دنیا در پی تسخیر فلسفه شرکت معماری Clouds است. در سال ۲۰۱۰، Rudakevych و Masayuki Sono، شرکتی نیویورکی را تأسیس کردند. آن‌ها تا به حال تعدادی پروپوزال تخیلی طراحی کرده‌اند؛ از ایستگاه‌های فضایی میان ستاره‌ای تا بناهای یادبود تاریخی سمبلیک، همه این طرح‌ها نشانگر انسجام بصیرت تیم معماری و قدرت تخیل آن‌ها در خلق چیزهایی است که در عالم واقعیت وجود ندارند. ایده‌های طراحی و معماری آن‌ها حاکی از این موضوع است که هدفشان فقط خلق یک شکل نیست بلکه در پی ایجاد تجربه‌ای نو هستند. با مساحت همراه شوید.


  • معماری در اقیانوس آرام جنوبی: اقیانوسی از جزایر

    در دهه ۱۹۵۰، ارتباط بندر سیدنی با جزایر واقع در جنوب اقیانوس آرام و کل دنیا گسترش چشمگیری یافت. کشتی‌های اقیانوسی سفید شرکت Maston، مرتباً از طریق جزیره Suva راهی سان‌فرانسیسکو می‌شدند. همچنین، تردد کشتی‌های بازرگانی کوچک برنز فیلیپ و وی آر کارپنتر نیز مشهود بودند؛ کشتی‌هایی که جزایر تاهیتی و کالدونیای جدید را به فرانسه وصل می‌کردند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مساحت همراه شوید.


  • بزرگترین شکست های معماری دنیا در ۲۵ سال اخیر

    در طول ۲۵ سال اخیر، شاهد شاهکارهای فراوانی در دنیای معماری و طراحی بوده‌ایم؛ ساختارها و بناهایی که افکار و احساس ما را در خود غرق می‌کنند.اما دنیای معماری عاری از اشتباه و شکست نبوده است. با ما همراه شوید تا نگاهی به بزرگ‌ترین اشتباهات معماری ۲۵ سال گذشته بیاندازیم. پروژه‌هایی که میلیاردها دلار پول را هدر داده و گاهی با تلفات جانی همراه بوده‌اند. برای مشاهده این پروژه های شکست خورده با مساحت همراه شوید.


  • بزرگداشت زاها حدید در ونیز

    اولین بزرگداشت بانوی بزرگ معماری پس از درگذشت او هم‌زمان با افتتاح دوسالانه معماری ونیز در Palazzo Franchetti افتتاح شد. پس از درگذشت او در ماه مارچ به سرعت نمایشگاهی کوچک‌تر در قالب معماری گذشته‌نگر با نمایش مصالح و محیط‌های تأثیرگذار برگزار شد. از طراحی‌های دستی گرفته تا محیط‌های واقعیت مجازی، تنوع محیط نشانه کارهای حدید است. او کارش را در یک دنیای آنالوگ شروع کرد و بعدها در دوران گذار به طراحی دیجیتال به یک چهره برجسته بدل شد. از این نظر، این نمایشگاه نقشی دوگانه به عنوان تاریخچه‌ای از شیوه های به‌کاررفته در معماری چهار دهه گذشته ایفا می‌کند. با مساحت همراه شوید.


  • پوکمون گو و تأثیر تکنولوژی واقعیت افزوده بر روی شهرها

    واقعیت افزوده (Agumented Reality)، یک تکنولوژی جدید نیست. از اوایل دهه ۹۰، شاهد ظهور این تکنولوژی در اشکال مختلف بوده‌ایم و حدوداً از سال ۲۰۰۸ بود که اثر کاربردی آن بر روی دنیای معماری برملا شد؛ یعنی زمانی که مجله ArchDaily، اولین مقاله واقعیت افزوده در مورد پلاگین نرم افزار اسکچ آپ (ScetchUp) را منتشر کرد. این پلاگین به کاربر اجازه می‌داد که با دست خالی، یک مدل دیجیتالی را روی میز خود بچرخاند. اما چند هفته‌ای است که به اثر واقعیت افزوده بر روی نحوه تعامل ما با مکان‌های زندگی‌مان توجه شده است. این امر از طریق محل‌های انجام بازی پوکمون گو (Pokemon Go) ممکن شده است؛ موقعیت‌هایی مبتنی بر واقعیت افزوده که به گیمرها اجازه می‌دهند؛ در دنیای واقعی، مخلوقات مجازی را مجسم کنند. با توجه به حجم استقبال کاربران توییتر و شبکه‌های اجتماعی چون اسنپ شات، اینستاگرام و واتساپ، نمی‌توانیم انکار کنیم که این بازی توجه ما را جلب کرده است؛ برخلاف بازی‌های مشابه ای که در گذشته انتشار یافته‌اند. با مساحت همراه شوید تا به بررسی تاثیرات این بازی و تکنولوژی واقعیت افزوده بر دنیای معماری بپردازیم.