• مزایا و معایب کفپوش چوبی در مقایسه با کفپوش لمینت

    یکی از مطلوب‌ترین چیزها در هر خانه ای بعد از امکاناتش، کفپوش چوبی است. چوب در کنار زیبایی و ماندگاری، ظاهری طبیعی و یک زیرپایی گرم است. خانه‌های قدیمی که کفپوش چوبی دارند؛ هنگام فروش پرطرفدارتر هستند. در خانه‌های امروزی که قیمت پایین‌تری دارند؛ چنانچه با استفاده از کفپوش لمینت، نمایی شبیه چوب طبیعی ایجاد شده باشد؛ موقع فروش با استقبال بیشتری روبه‌رو خواهند شد. به هرحال، هریک از این کفپوش‌ها، مزایا و معایب مختلفی دارند. اطمینان حاصل کنید؛ کدام‌یک با سبک زندگی و میزان بودجه شما همخوانی دارد و برای خانه شما مناسب‌تر است.

    گالری عکس 1 مزایا و معایب کفپوش چوبی در مقایسه با کفپوش لمینت  عکس دکوراسیون چوبی عکس راهنمای خرید عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس کفپوش لمینت

    قیمت:

    در درجه اول به قیمت کفپوش و جیب خود نگاهی بیندازید. با توجه به قیمت کفپوش چوبی یا لمینت، ببینید کدام برای شما بهتر است.

    لمینت:

    مزیت: کفپوش لمینت چوب از کامپوزیت‌های چوبی تحت فشار در دماهای بالا تولید می‌شود. سپس، روی آن را با تصویر چوب می‌پوشانند؛ در نتیجه ارزان است. هزینه نصب لمینت، ۵۰ درصد کمتر از کفپوش چوبی است.

    چوب:

    عیب: این نوع کف‌پوش از چوب درخت تهیه می‌شود و قیمت آن به بومی بودن درخت بستگی دارد. قیمت خرید و هزینه نصب آن، نسبتاً بالاتر است.

    گالری عکس 2 مزایا و معایب کفپوش چوبی در مقایسه با کفپوش لمینت  عکس دکوراسیون چوبی عکس راهنمای خرید عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس کفپوش لمینت

    دوام:

    میزان استفاده و باری که کف‌پوش خانه شما باید متحمل کند را تخمین بزنید و ببینید؛ دوام کفپوش چگونه به حفظ زیبایی آن کمک می‌کند.

    لمینت:

    مزیت: چون لمینت از چوب فشرده تولید می‌شود؛ بادوام‌تر، ضد خراش، ضد رطوبت و ضد فرسودگی است. همچنین راحت‌تر پاک می‌شود.
    عیب: اگرچه لمینت استقامت بیشتری دارد اما از نظر بصری، به زیبایی چوب نیست و نمایی مصنوعی دارد.

    کف‌پوش چوبی:

    مزیت: چوب یک معامله واقعی است. ظاهری فوق‌العاده زیبا دارد که برحسب نوع آن، به ارزش خانه شما می‌افزاید.
    عیب: چوب مستعد خراشیدگی است؛ در اثر رطوبت زیاد آسیب می‌بیند و در نقاط پر رفت‌وآمد خانه شما فرسوده می‌شود.

    گالری عکس 3 مزایا و معایب کفپوش چوبی در مقایسه با کفپوش لمینت  عکس دکوراسیون چوبی عکس راهنمای خرید عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس کفپوش لمینت

    تعمیر:

    کفپوش یکی از مؤلفه‌های خانه شماست که بعد از مدتی نیاز به تعمیر خواهد داشت. از یک اتفاق کوچک تا یک فرسودگی زیاد، لمینت و چوب مزایا و معایب جداگانه‌ای دارند.

    لمینت:

    عیب: کفپوش لمینت به سادگی تعمیر نمی‌شود. اگر شما یک کف‌پوش با قطعات خاص بخرید که این قطعه‌ها به یکدیگر بسته می‌شوند؛ می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید. البته با توجه به میزان تابش نور خورشید و زمان خرید آن، ممکن است؛ قطعه جدید به خوبی با بقیه هماهنگ نشود.

    چوب:

    مزیت: سمباده کشی و بازسازی نقص‌های کفپوش چوبی، امکان‌پذیر است. این مزیت باعث برتری چوب نسبت به لمینت می‌شود؛ یعنی ماندگاری چوب طی سالیان زیاد، بیشتر خواهد بود.

    گالری عکس 4 مزایا و معایب کفپوش چوبی در مقایسه با کفپوش لمینت  عکس دکوراسیون چوبی عکس راهنمای خرید عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس کفپوش لمینت

    انتخاب شما، چه چوب و چه لمینت باشد؛ چشم‌اندازی چوبی در پی دارد. با مطالعه مجدد مزایا و معایب و با درنظر گرفتن سبک زندگی خود، تعداد کودکان، داشتن یا نداشتن حیوان خانگی و میزان شلوغی خانه خود، تصمیم درستی بگیرید. اگر میزان تابش نور به درون خانه شما زیاد است از کفپوش چوبی اجتناب کنید زیرا این محصول طبیعی دچار رنگ‌پریدگی می‌شود. کف‌پوش لمینت در برابر اشعه فرابنفش محافظت می‌شود. همه فاکتورها را در نظر بگیرید تا از زیبایی و شور  یک نمای چوبی گرم، لذت ببرید.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *