-
طراحی خلاقانه داروخانه El Puente
با نقلمکان داروخانه به یک مکان جدید، امکان بازسازی یک ساختمان تجاری فراهم شد؛ ساختمانی که سالها بدون استفاده مانده بود.
جابهجایی داروخانه به مغازه کناری باعث شد تا صاحب آن، ایدههای نو خود را عملی کند. این ایدهها در پس نیاز به جذب مشتریهای بیشتر و دائمی بود. طرح آنها شامل تجدیدنظر در چگونگی برقراری ارتباط بین مشتری و توزیع دارو، در کنار ارائه خدمات جدید بود.
داروسازان از اینکه صرفاً داروی پزشکی را توزیع کنند؛ دست کشیده بودند و خدمات آنها، به رویکردهای شخصی گرایش داشت. اما حالا با مشتریان خود بهصورت فردی برخورد میکنند و فرمولهای تجاری را با کمکهای بهداشتی تخصصی، جایگزین کردهاند.
علاوه بر این، محصولات اضافی داروخانه نسبت به قبل، تنوع بیشتری دارند. صاحب داروخانه تمایل داشت که از سیستم ارتباطی ساکنخلاقیت د داروخانه دار-پیشخوان-مشتری و برقراری ارتباط به روش سنتی، خودداری کند و یک سیستم فروش دینامیکی طراحی شود. تیم طراحی برای تحقق خواسته او، ارتباطی روان بین محصول، فضا و رابطه مشتری و فروشنده، خلق کردند.
بدین ترتیب، محوطه اصلی داروخانه جدید کاملاً انعطافپذیر تعریف شد. مشتریها در این نواحی میتوانند از مشاورههای شخصی با متخصصین بهره ببرند؛ این خدمات فقط شامل داروهای پزشکی نیست؛ بلکه از متخصص تغذیه، پوست یا فیزیوتراپیست نیز می توان بهره برد.
جلوی داروخانه نیز تغییر داده شد. به جای نمایش سنتی محصولات در ویترین، تصمیم گرفتند که خود داروخانه را نشان دهند و فضای داروخانه، خودش به محصول تبدیل شد. نمای شیشهای ساختمان، هم فضای داخلی و هم ساختار خود داروخانه را به نمایش میگذارد. هیچ چیزی پنهان نیست؛ همه محصولات در معرض دید هستند که کاملاً مرتب و تخصصی چیده شدهاند. محصولات بهگونهای قرار گرفتهاند که با دنبال کردن کد رنگ، به محصول موردنظر دسترسی خواهید داشت. ترتیب رنگها، آرم داروخانه را تعریف میکند.
داخل فضا، پیشخوانها بهصورت جداجدا قرار گرفتهاند تا حریم خصوصی مشتری حفظ شده و شخصاً مشاوره شوند.
سقف قسمت مرکزی سرویسدهی به مشتریان، با تختههای چوبی نازک و پهن مشخص میشود. تختهها باعث میشوند که احساس کنید؛ فضا مدام در حال تغییر است. ایده پشت این طراحی این است که قسمت مرکزی را مستعد حفظ فعالیتهای متنوع، معرفی کنند و به شکل نیمکتهای سالن تئاتر دیده میشود؛ سالنی که سن در وسط قرار دارد و صندلیها اطراف آن چیده شده باشند. در این مورد، رهگذران، تماشاگر هستند و کاراکترهای اصلی، خریدار و فروشنده میباشند.
از چوب به عنوان فریم ویترینها نیز استفاده شد که در کنار سقف چوبی، محیطی گرم و مهمان نوازانه را خلق کرد و با طبیعت سرد دیگر مواد استفاده شده در تعادل است؛ موادی که پایهای هستند و حس صنعتی بودن را القا میکنند. در پسزمینه رنگها از سفید استفاده شد تا محصولات در دید قرار بگیرند.
نمای بزرگ ساختمان تجاری مشرف به یک فلکه در حومه شهر است. نمای جدید سعی بر جلبتوجه رانندههایی دارد که ازآنجا عبور میکنند. برای دستیابی به این هدف، نمای داروخانه تا زیر تیرهای زیگزاگی پیشآمده بالکنهای بالا مغازه، گسترش یافته است.
در لبه تیرهای زیگزاگی از لامپهای LED سبز استفاده شد که هندسه ساختمان را هایلایت میکنند. طول این خطوط زیگزاگی، ۱۲ متر است و فعالیتهای تجاری ساختمان را بیشتر به نمایش میگذارند.
نظرات