-
افتتاح فروشگاه Aesop در مونترال
کمپانی Aesop با راهاندازی یک سری فروشگاه زیبا، خود را به عنوان شرکتی آیندهنگر معرفی کرده است. این برند استرالیایی تولیدکننده محصولات پوست، مو و بدن در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد و حالا با افتتاح فروشگاههای متعدد محصولاتش را به دنیا عرضه میکند؛ فروشگاههایی که فرهنگ بومی را به شکل فضاهایی مدرن ترجمه میکنند؛ در حالیکه نقاط بین مصرفکننده و زیباییهای کنار خیابان را به هم وصل میکنند. هر یک از این فروشگاههای خردهفروشی در کنار بازتاب موقعیت خود به بیان شخصیت آرام و متین Aesop و بستهبندیهای آزمایشگاهی آن میپردازد.
اخیراً، کمپانی دو فروشگاه تازه در شهر مونترال افتتاح کرده است؛ یکی در محله شاد و متنوع Mile End و دیگری در خیابان بسیار زیبا و اعیانی Westmount که پروژه ساخت آنها به دو شرکت معماری محلی سپرده شده بود. تیم معماری Naturehumaine در محله Mile End، سینکی طویل و با ابهت به صورت اریب طراحی و با سنگآهک روکش کرد؛ طراحی آنها صحنهای متحرک خلق کرده که فضا را به وجد آورده است.
تیم معماری Naturehumaine را با کاربرد مبتکرانه مصالح طبیعی میشناسیم؛ بهگونهای که سنن را در هم میشکند. در این ساختمان از ورقههای نازک چوب چندلا به صورت تیرهای عمودی برای روکش دیوارها استفاده شده است؛ دو ضلع دیگر ساختمان با تیرهای خاکستری و سبز روشن پوشیده شدهاند. قفسههای نازک برنجی فروشگاه، به طرز زیبایی کاهش مییابند تا نام محصولات بیشتر و بهتر بدرخشد. آرامش و آسایشی که در ساختمان موج میزند محصول ترکیب مواد ساده و لوکس است؛ این ترکیب هنرمندانه به خریدار اجازه میدهد که بیپروا درون فروشگاه جستوجو کند.فروشگاه دوم کمپانی در بازار مونترال محصول تلاش تیم Alain Carle است؛ تیمی که شهرتش را مدیون قوه خلاقیت و طراحیهای برجسته و گرافیکی است.
در این پروژه،Carle با الهام از هنر و ادبیات سعی در تجسم آب داشت. درون بنا، اینستالیشنی از پاسکال گرانمایسون دیده میشود که یادآور مراسم های باستانی است؛ در حالیکه سه مجسمه درخت غان در مرکز ساختمان، اهمیت فرهنگ و طبیعت را بازگو میکنند. دیوار روکش شده با آینه سیاه، فضای ساختمان را دو برابر بزرگتر نشان میدهد. فروشگاه، فضای چشمگیر خود را مرهون گچ کاری سفید، دیوارهای سیاه، پوششهای برنجی و کفپوش چوبی شناور است.
نظرات