• پیامد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای شرکت‌های طراحی 

    در پیخروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و طبق توصیه یک وکیل به کمپانی‌های مد و طراحی، تجارت‌های مبتکر انگلیسی باید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نقل‌مکان کنند.
    Annabelle Gauberti از شرکت حقوقی و پاریسی Crefovi معتقد است: اگر بریتانیا در مذاکرات خود شکست بخورد؛ این نقل‌مکان به تجارت‌ها اجازه می‌دهد که موانع تجارتی را دور بزنند.
    کمپانی‌های خلاق بریتانیا مانند شرکت‌های مد و طراحی که محصولات و کالاهای خود را صادر می‌کنند باید مذاکرات بریتانیا در مورد خروج از اتحادیه اروپا را از نزدیک دنبال کنند.

    گالری عکس 1 پیامد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای شرکت‌های طراحی   عکس استودیو طراحی عکس شرکت معماری عکس معماری اروپا عکس معماری انگلستان عکس معماری بریتانیا عکس هنر انگلستان

    در صورت عدم موفقیت بریتانیا در مذاکرات، امور گمرکی و مالیات جدیدی متوجه کالاها و محصولات آن‌ها خواهد شد؛ پس باید طی دو سال آینده نقل‌مکان کنند.
    خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند به کمپانی‌هایی که محصولات خود مانند مبلمان و پوشاک را صادر می‌کنند؛ ضربه بزند.
    در نتیجه ما فکر می‌کنیم که حداقل تا دو سال آینده، موفقیت و رشد تجارت‌های انگلیسی ممکن نباشد.

    گالری عکس 2 پیامد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای شرکت‌های طراحی   عکس استودیو طراحی عکس شرکت معماری عکس معماری اروپا عکس معماری انگلستان عکس معماری بریتانیا عکس هنر انگلستان

    در طوفان اقتصادی آینده، مشاغلی که خدمات تخصصی صادر می‌کنند مانند مشاور طراحی و معماری، اوضاع بهتری خواهند داشت چون تعرفه‌های واردات و صادرات شامل خدمات آن‌ها نمی‌شود.
    سود صنایع خلاق در اقتصاد یک سال انگلستان، ۱/۸۴ میلیارد پوند است. رشد اقتصادی مربوط به این صنایع، دو برابر بخش‌های اقتصادی دیگر است.
    هفته گذشته، مردم بریتانیا با یک اختلاف کم به جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا رأی دادند. معمارها و طراحان پیشگام انگلیسی، نتیجه این همه‌پرسی را یک کابوس می‌دانند.
    Rohan Silva، مشاور سیاسی سابق دولت انگلیس می‌گوید: مبتکران باید سعی کنند که بهترین شرایط ممکن را برای خود رقم بزنند و به سیاستمداران فشار بیاورند که به مشاغل آن‌ها کمک کنند.
    Gauberti به طیف وسیعی از کمپانی‌ها مانند شرکت‌های مد، خودروسازی و برندهای لوکس هشدار می‌دهد که پیشرفت مذاکرات مربوط به زمینه‌های تجاری را از نزدیک پیگیری کنند.
    خروج از اتحادیه اروپا به این معناست که تاجران انگلیسی باید مالیات‌های اضافی بپردازند و برای مسافرت پرسنل خود باید ویزا بگیرند.
    مشاغل خلاق در انگلستان، بخصوص آن‌هایی که کالا تولید می‌کنند؛ مجبور خواهند بود هزینه‌های اضافی مربوط به امور گمرکی، مالیات و اخذ ویزا را برآورد کنند یا اینکه دفاتر مرکزی خود را به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتقل کنند.

    گالری عکس 3 پیامد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای شرکت‌های طراحی   عکس استودیو طراحی عکس شرکت معماری عکس معماری اروپا عکس معماری انگلستان عکس معماری بریتانیا عکس هنر انگلستان

    Gauberti به این کمپانی‌ها توصیه می‌کند که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حساب بانکی افتتاح کنند.
    راه‌های دیگری هم وجود دارد که این شرکت‌ها را در صحنه رقابت نگه می‌دارد مانند افتتاح شعبه جدید در دیگر کشورهای اروپایی، البته Gauberti توصیه می‌کند که دفاتر مرکزی خود را در انگلیس حفظ کنند تا از مالیات شرکتی پایین آن بهره ببرند.
    بدین ترتیب، موقع فروش کالاها نیاز به پرداخت هزینه گمرک یا مالیات نخواهند داشت و طراحان اروپایی با شعبه آن‌ها کار خواهند کرد به جای اینکه بخواهند ویزا بگیرند و به انگلیس بروند.
    شرکت‌های بزرگ‌تر مانند Tom Dixon، Conran Shop و برندهای بزرگ‌تر، پول و موقعیت لازم را خواهند داشت تا به طرز هوشمندانه‌ای کاروبار خود را برپا کنند.

    گالری عکس 4 پیامد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای شرکت‌های طراحی   عکس استودیو طراحی عکس شرکت معماری عکس معماری اروپا عکس معماری انگلستان عکس معماری بریتانیا عکس هنر انگلستان

    متأسفانه به خاطر مسائل قانونی و اقتصادی این مسیر برای تجارت‌های کوچک و استارتاپ ها ممکن نیست.
    طراحانی که هنوز کارشان را شروع نکرده‌اند هم باید اتفاقات در حال وقوع را دنبال کنند اما شاید بهترین ایده برای آن‌ها این باشد که کار خود را در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شروع کنند. من پیش‌بینی می‌کنم که استارتاپ ها از این ماجرا بیشترین لطمه می خورند.
    به‌طورکلی، آینده بخش‌های مبتکرانه بریتانیا به ذکاوت، موقعیت سنجی و خلاقیت سیاستمداران در انجام مذاکرات بستگی دارد.
    احساسم به من می‌گوید که ما قدرت لازم برای به پایان رسانیدن این ماجرا را نداریم. من فکر می‌کنم؛ چیزی که در حال وقوع است؛ این است که انگلستان و ولز قصد دارند در حواشی اقتصاد اروپا، خودشان را پیدا کنند.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *