• برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2016

    نمایشگاه CES، معروف‌ترین نمایشگاه در زمینه تکنولوژی است که هر سال در لاس‌ وگاس برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۶، 176 هزار نفر از 153 کشور مختلف در این مراسم شرکت کردند. در این گردهمایی بزرگ، گروه‌های صنعتی، علمی، تولیدکننده‌های لوازم‌خانگی، ورزشی و... به ارائه محصولات خود می‌پردازند. در این مطلب، هشت مورد از برنده‌های نوآوری ۲۰۱۶ در زمینه لوازم‌خانگی را معرفی می‌کنیم که بعضی از آن‌ها، هم‌اکنون روانه بازار شده‌اند.

    شوینده چرخابی دستشویی و خشک‌کن HybridCare

    چیزی که باعث شد؛ این وسیله در زمره طرح‌های خلاقانه قرار بگیرد؛ سیستم پمپ گرمایی و خشک‌کن فوق‌العاده بهینه آن است. این وسیله، ترکیبی از پمپ گرمایی چرخابی و فناوری هواکشی می‌باشد؛ انرژی را در حین چرخه خشک کردن، بازیافت می‌کند و هوا را نیز بازیافت می‌کند تا مصرف انرژی را کاهش دهد؛ بدون اینکه خدشه‌ای به کارکرد وسیله وارد کند.

    گالری عکس 1 برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2016  عکس خانه هوشمند عکس ساختمان هوشمند عکس نمایشگاه عکس هوشمندسازی

    یخچال‌فریزر چهار در سامسونگ

    این دستگاه برقی هوشمند، فقط مواد فاسدشدنی را حفظ و خنک نمی‌کند؛ بلکه، اطلاعات و نکات وب‌سایت‌ها مثلاً دستور پخت غذا یا شرایط جوی را سازمان‌دهی می‌کند؛ موزیکال است و یک دوربین داخل آن نصب شده که از طریق این دوربین می‌توان از راه دور محتویات داخل یخچال را دید؛ این مشخصه به افراد خانواده یادآوری می‌کند که چه چیزهایی بخرند. یک تاچ اسکرین 5/21 اینچی روی یخچال نصب شده که نقش کنترل همه ویژگی‌های مذکور را دارد.

    دوربین مداربسته iCamPRO Deluxe

    گالری عکس 2 برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2016  عکس خانه هوشمند عکس ساختمان هوشمند عکس نمایشگاه عکس هوشمندسازی

    این دوربین محصولی از شرکت Amaryllo Internatinal است. دوربین به راحتی داخل حباب یک لامپ استاندارد جا می‌شود. این سیستم ناظر از دوربین FHD به همراه سنسور نوری، فیلترهای شبانه و روزانه، لامپ‌های مادون‌قرمز LED، حس‌گر حرکتی و میکروفون تشکیل شده است. سیستم در صورت فعال بودن، تصاویری از سوژه‌های هشداردهنده را به تلفن هوشمند یا تبلت شما ارسال می‌کند؛ همچنین فیلم می‌گیرد.

    سیستم امنیتی خانه Blink

    گالری عکس 3 برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2016  عکس خانه هوشمند عکس ساختمان هوشمند عکس نمایشگاه عکس هوشمندسازی

    در ادامه موفقیت‌های Immedia، حالا از یک سیستم امنیتی خانگی ارزان و بی‌سیم رونمایی کرده است؛ این دزدگیر به راحتی نصب می‌شود. سیستم از یک پایه تشکیل شده که به شبکه وای فای وصل می‌شود؛ حالا می‌توانید یک یا چند عدد از دوربین‌های HD را هر جایی قرار دهید. نیروی باطری دوربین‌ها از طریق LED های کم‌نور تأمین می‌شود. سنسورهای حرکتی سیستم را می‌توان بر حسب نیاز تنظیم کرد یا از کار انداخت. علاوه بر این، سیستم دارای یک سنسور دمایی و میکروفون داخلی است.

    دوربین مدار بسته فضای باز Netatmo

    گالری عکس 4 برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2016  عکس خانه هوشمند عکس ساختمان هوشمند عکس نمایشگاه عکس هوشمندسازی

    گالری عکس 5 برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2016  عکس خانه هوشمند عکس ساختمان هوشمند عکس نمایشگاه عکس هوشمندسازی

    دوربین‌های مداربسته فضاهای باز، بیش از پیش کارکشته شده‌اند. این دوربین امنیتی اینترنتی به خود می‌بالد زیرا می‌تواند؛ افراد، ماشین‌ها، حیوانات یا عوامل مشکوک را کشف کند و بعد به وسایلی از شما که مرورگر اینترنت دارند یا اپلیکیشن این دوربین روی آن‌ها نصب شده، پیغام هشدار ارسال ‌کند. این سیستم، قابلیت نصب سنسور حرکتی نیز دارد و قادر به فیلم‌برداری هم می‌باشد.

    دزدگیر Comfy Light

    گالری عکس 6 برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2016  عکس خانه هوشمند عکس ساختمان هوشمند عکس نمایشگاه عکس هوشمندسازی

    این سیستم امنیتی، قدری از موارد دیگر متفاوت است. این سیستم داخل سرلامپ یک لامپ A استاندارد نصب می‌شود و مانند یک لامپ LED دیده می‌شود؛ دوربین ندارد اما سنسور حرکتی آن قادر به ارسال هشدارهای کشف شده به اپلیکیشن تلفن هوشمند شما است. این دزدگیر را می‌توان از راه دور، خاموش و روشن کرد تا وانمود کنید که خانه هستید.

    سنسورهای امنیتی Andersen VeriLock

    گالری عکس 7 برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2016  عکس خانه هوشمند عکس ساختمان هوشمند عکس نمایشگاه عکس هوشمندسازی

    این سنسورها را می‌توانید؛ مستقیماً داخل هر پنجره، در یا پاسیو نصب کنید تا هر وقت که باز می‌شوند یا احیاناً اگر فراموش کردید که آن‌ها را قفل کنید به تلفن هوشمند یا تبلت شما پیغام ارسال کند. این سیستم به راحتی داخل لوازم مختلف کار گذاشته می‌شود.

    مانیتور کنترل انرژی Ecoism

    گالری عکس 8 برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2016  عکس خانه هوشمند عکس ساختمان هوشمند عکس نمایشگاه عکس هوشمندسازی

    این مانیتور کنترل انرژی جمع‌وجور به فیوز برق خانه وصل می‌شود؛ میزان مصرف برق هر وسیله برقی را کنترل کرده و به همراه محاسبه هزینه، نتیجه نهایی را به تلفن هوشمند شما می‌فرستد. همچنین، چنانچه فراموش کنید که وسیله‌ای را خاموش کنید؛ هشدار می‌دهد مثلاً اتو و در واقع از به بار آمدن حوادث ناگوار جلوگیری می‌کند.

    گالری عکس 9 برندگان جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2016  عکس خانه هوشمند عکس ساختمان هوشمند عکس نمایشگاه عکس هوشمندسازی


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *