• چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!

    آموزش‌های اختصاصی و استعداد حسادت برانگیز طراحان داخلی باعث می‌شود؛ اتاقی جذاب طراحی کنند و از چیزهایی استفاده کنند که شما هرگز تصور نمی‌کنید. آن‌ها، قطعاً منابع و پیشنهادهای فوق‌العاده‌ای به مشتری‌های خود می‌دهند اما بیشتر ما، هزینه استخدام آن‌ها را نداریم.
    در اینجا، یک راز نهفته است: چگونه مثل یک طراح داخلی فکر کنیم. البته که تماشای شوهای طراحی، الهام‌بخش ایده‌ای به شما خواهد بود ولی از این راه، بیشتر از آنکه فکری چشمگیر کسب کنید؛ زمان صرف خواهید کرد.
    بیایید؛ یاد بگیریم که چگونه مثل یک طراح داخلی به خانه‌مان نگاه کنیم.

    گالری عکس 1 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۱- مشخص کنید که دنبال انجام چه‌کاری هستید

    هر کسی که دستی در پروژه‌های طراحی دارد؛ می‌داند که پلان اولیه شما به سرعت رنگ می‌بازد. البته مواقعی وجود دارد که پلان اولیه مانند یک حالت ایده ال در پروژه ظاهر می‌شود اما بیشتر اوقات این‌گونه نیست؛ بیشتر وقت‌ها به مشکل برمی‌خورد؛ این مشکل فقط ناشی از شرکای شما نیست؛ گاهی نیز با کیف پول شما به مشکل می‌خورد.
    حتی اگر کار را به طراح داخلی سپرده‌اید؛ خوب به فضا بنگرید. آیا به دنبال یک طرح رنگی ساده هستید یا قصد دارید که فضا را از نو بسازید؟ آیا بازسازی عمده فضا با بودجه شما سر سازگاری دارد یا فقط کارهایی را انجام می‌دهید که ضرورت دارند؛ بدون اینکه مبلغی هنگفت بپردازید؟ پلان می‌تواند کاملاً تغییر کند اما با جواب دادن به پرسش‌های بالا، خود را از سردرگمی تجدید مسیر طراحی، نجات دهید.

    گالری عکس 2 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۲- با دیدی تازه به فضا بنگرید

    ما اغلب خیلی از مسائل را ساده می‌گیریم و از خودمان نمی‌پرسیم که آیا دکوراسیون فضا، دارای حداکثر کارایی و زیبایی است. برای مثال، اگر در حال تغییر طرح آشپزخانه هستید؛ ببینید که از کدام وسایل بیشتر استفاده می‌کنید و کجا باید گذاشته شوند.
    حاصل کار طراحان داخلی در نوسازی آشپزخانه، طرحی کاربردی است که نحوه استفاده از آن راحت می باشد. همیشه در نظر بگیرید که می‌خواهید کارایی و حس فضا چگونه باشد؛ تجارب گذشته را تصور کنید تا متوجه شوید؛ چه چیزی می‌خواهید و چه چیزی را نمی‌خواهید.

    گالری عکس 3 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۳- حالت و کارایی فضا را در نظر بگیرید

    آیا رویای شما خلق یک اتاق نشیمن دنج و گرم برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه است؟ پس نیاز دارید که بدانید؛ چگونه تعداد زیادی صندلی را سازمان‌دهی کنید. آیا شغل شما به‌گونه‌ای است که باید از همکارانتان برای شام در خانه پذیرایی کنید؟ طرح اتاق ناهارخوری را سبک‌سنگین کرده و محیطی رسمی خلق کنید.
    به سطح آرامش و آسایش فضا فکر کنید؛ این فضا، یک دفتر اداری، اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب است؟ به تمام نیازها فکر کنید و ببینید که چگونه  طرح شما، بهترین نتیجه مطلوب را بر جای خواهد گذاشت.

    گالری عکس 4 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۴- به خاطر بیاورید که ۹۰% پروسه طراحی از الهامات نشأت می‌گیرد

    اگرچه هیچ مطالعه علمی دال بر صحت این موضوع وجود ندارد اما الهامات، کلید طراحی موفق هستند. شما خیلی خوش‌شانس هستید اگر خودتان را به خوبی می‌شناسید. لحظاتی خود را در فضای آتی تصور کنید و خلق‌وخوی خود را در آن فضا بسنجید.
    یک صحنه الهام انگیز فیزیکی یا الکتریکی برای خود بسازید. آیا ساحل دریا، الهام‌بخش ایده‌ای به شماست؟ شاید دفتر کار شما، نقطه الهام انگیزی برای شما باشد. آیا در فکر یافتن راهی برای خلاصی از دست یک سرویس بهداشتی بزرگ هستید؟ نگاهی به سوناهایی بیندازید که حس آرامش شما را برآورده می‌کنند.

    گالری عکس 5 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۵- الهام و ایده را از هر مکانی می‌توان پیدا کرد

    بله، ما همین الان در مورد الهامات حرف زدیم اما ارزش توجه دوباره را دارد. راه‌های زیادی وجود دارد که به شما ایده می‌دهند مانند شوروم ها، گالری‌های طراحی و خانه‌های باز. البته می‌توانید در هر حالی و هر وقتی و بدون هیچ قرار قبلی، تصاویر وب‌سایت‌های طراحی و معماری را تماشا کنید تا الهام‌بخش طرحی نو به شما شوند.
    ممکن است، موقع خرید، یک کوسن چشم شما را گرفته باشد. قبل از خریدنش، طرح و رنگ آن را تصور کنید و ببینید چه احساسی به شما می‌دهد. تا مطمئن نشده‌اید که این کوسن با طرح جدید خانه شما هماهنگ است؛ آن را نخرید. الهامات جزئی می‌توانند؛ اتاقی شگفت‌انگیز خلق کنند.

    گالری عکس 6 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۶- اندازه اتاق را در ذهنتان داشته باشید

    ممکن است شما عاشق کاناپه‌های گرم و راحت باشید؛ ولی اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید؛ بهتر است که مبلی بخرید که با اندازه خانه شما هماهنگ باشد. برعکس، یک وسیله دکوری کوچک داخل یک اتاق ناهارخوری بزرگ گم می‌شود.
    طراحان داخلی می‌دانند که چگونه یک وسیله را انتخاب کنند تا با اندازه اتاق جور باشد. البته هیچ درست و غلطی وجود ندارد؛ اگر فکر می‌کنید که یک وسیله با فضای شما هماهنگ است؛ پس سایز آن نیز درست است.

    گالری عکس 7 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۷- قانون سه را در ذهن خود نگه دارید

    به نظر می‌رسد؛ قوانین طراحی قابل‌نقض هستند اما توجه به این قانون کلاسیک، ارزشش را دارد. برای اینکه مثل یک طراح داخلی بیندیشید؛ با فکر کردن به اعداد فرد شروع کنید. سه عدد قطعه دکوری، نمایی زیباتر از دو عدد، خلق می‌کنند. این شیوه، قانون سه نامیده می‌شود.
    تقارن خوب است اما برای ساخت یک فضای انرژیک، از بعضی از تقارن‌ها بگذرید و به سراغ اعداد فرد بروید. پنج قاب عکس کنار هم، زیباتر از چهار تا است؛ سه شی دکوری چشمان شما را بیشتر شیفته می‌کند تا دو عدد و حتی استفاده از سه رنگ در طرح، نسبت به دو رنگ، فضایی شادتر خلق می‌کند.

    گالری عکس 8 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۸- ترکیب کنید: هر فردی عاشق تکامل است

    سبک اتاقتان را ترکیب کنید. اتاق خوابی که با یک سبک و یک رنگ پر شده، فضایی کسل‌کننده دارد. اگر تخته بالای تخت شما برجسته است؛ میز کوچک کنار تخت را ساده تر انتخاب کنید تا مکمل تخته بالای تخت باشد. یک ساعت آنتیک و یک کاناپه مدرن را در یک اتاق قرار دهید.
    ببینید که یک نوع مبل را به چند طریق می‌توانید در یک اتاق بچینید. اگرچه مدلی که در فروشگاه چیده شده بودند؛ عالی است اما یک فضای شورانگیز حاصل چیدمان یک طراح داخلی است. شجاع باشید و مبارزه کنید تا هماهنگ‌تر و هماهنگ‌تر شوید.

    گالری عکس 9 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۹- مجهز کردن با وسایل جانبی

    فضای شما تقریباً آماده است؛ حالا وقتش است تا ته رنگی به آن بدهید. مرحله تجهیز کردن، تأثیری عمیق بر روی فضایی که ساخته‌اید؛ می‌گذارد. در شروع پروسه الهام گرفتن، یک سری وسایل کوچک پیدا کردید؟ شاید حالا وقتش رسیده که آن‌ها را به فضای جدید اضافه کنید.
    این قدم به شما اجازه می‌دهد؛ ذوق و سلیقه شخصیتان را مهمان فضا کنید. جسور باشید و آیتم‌هایی را نشان دهید که از شما سخن می گویند.

    گالری عکس 10 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری

    ۱۰- یک قدم به عقب بردارید

    یک قدم به عقب بردارید و مانند یک غریبه به فضا نگاه کنید. مانند یک طراح داخلی فکر کنید و از خودتان بپرسید که کاری که قرار بود انجام دهید را به خوبی اجرا کرده‌اید. چند عکس از فضا بگیرید تا بتوانید به درستی و از زوایای مختلف، طرح را تماشا کنید.
    آیا فضای جدید، کارا است؟ شیک است؟ هم شخصیت و هم نیازهای شما را بازتاب می‌کند؟ راهنمایی‌های یک طراح داخلی را پیگیری کردید یا آن‌ها را ترکیب کرده و فضایی خلق کردید که شما را معرفی کند؟
    این نکته‌ها، باید به شما کمک کنند تا شروع کنید که مانند یک طراح داخلی فکر کنید تا شما نیز نکاتی هنرمندانه به پروژه بعدی خود هدیه کنید؛ حتی بدون کمک یک طراح داخلی. چه کسی می‌داند؛ شاید خودتان روزی یک شو طراحی تلویزیونی اجرا کردید!

    گالری عکس 11 چگونه مانند یک طراح داخلی به خانه خود نگاه کنید!  عکس ایده های دکوراسیون داخلی عکس دکوراسیون عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی معماری عکس مهندسی معماری


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *