• مبلمان مناسب فضاهای بیرونی

    وقتی که می‌خواهید؛ برای محیط‌های خارجی، مبلمان بخرید؛ متوجه خواهید شد که انتخاب‌های زیادی پیش رو شماست. از جنس مبلمان گرفته تا طرح و مدل آن‌ها، بسیار متنوع هستند. به هر حال، آشنا شدن با هر یک از این گزینه‌ها، می‌توانید این طیف وسیع را به مدل‌هایی محدود کنید که با سلیقه شما جور هستند. به منظور سرعت بخشیدن به این پروسه، در ادامه به چند نوع از مبلمان فضاهای بیرونی متناسب با نوع کاربردشان، اشاره می‌کنیم.

    بهترین‌ها برای پذیرایی در یک فضا نشیمن بیرونی

    مبلمان این محیط باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان غذا و نوشیدنی را سرو کرد. اگر دوستان خود را برای شام دعوت کرده‌اید یا یک باربکیو در حیاط‌خلوت خود دارید؛ مبلمان این نواحی باید میز و تعداد صندلی کافی جهت میل غذا، داشته باشد. در اینجا، به چند ست میز و صندلی نگاه می‌کنیم که به شما اطمینان می‌دهد؛ مهمان‌ها جایی برای نشستن، گپ زدن و لذت بردن، دارند.

    ست ناهارخوری

    ست ناهارخوری در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود. بعضی‌ها دارای میز هشت‌نفره هستند و برخی دیگر پذیرای روابط دوستانه‌تری می‌باشند. ست‌های ناهارخوری، میز و چندین صندلی دارند. این صندلی‌ها حتی به‌صورت نیمکت یا کاناپه‌های بدون پشتی و دسته نیز طراحی می‌شوند. قبل از این که تصمیم بگیرید؛ میز گرد بخرید یا مستطیلی، صندلی یا نیمکت، به نیازهای خود توجه کرده و نگاهی به فضا بیندازید. چند تا اتاق دارید؟ آیا فضا کافی دارید که مهمان‌ها بتوانند بچرخند؟ قبل از خرید، حیاط و مبلمان را اندازه بگیرید.

    گالری عکس 1 مبلمان مناسب فضاهای بیرونی  عکس حیاط عکس صندلی عکس طراحی باغ عکس طراحی باغچه عکس طراحی فضای سبز عکس مبلمان عکس معماری بیرونی
    این ست‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند تا احساس کنید که در یک اتاق نشیمن نشسته‌اید که با میز قهوه‌خوری یا میز عسلی عرضه می‌شوند و هر آنچه را  که برای یک استراحت عصرگاهی و گفت‌وگویی پرمعنا را نیاز دارید؛ به شما مژده می‌دهد. اگر دوست دارید؛ پاهایتان را کامل بکشید از مدل‌های نیمکتی یا L شکل دیدن کنید. اگر مهمانی بزرگی دارید؛ ست گپ و گفت، ایده خوبی است؛ مهمان‌ها گروه‌ گروه شده و جای خود را با هم عوض می‌کنند تا به‌صورت خصوصی حرف بزنند.
    داشتن هم ست ناهارخوری و هم ست چندتکه در حیاط‌خلوت، راهی عالی برای داشتن صندلی‌های شیک و راحت برای همه مهمان‌ها است. مطمئن شوید که هر دو را می‌توانید در حیاط‌خلوت جا دهید و آن‌ها را بر اساس نقاط پر رفت‌وآمد بچینید.

    گالری عکس 2 مبلمان مناسب فضاهای بیرونی  عکس حیاط عکس صندلی عکس طراحی باغ عکس طراحی باغچه عکس طراحی فضای سبز عکس مبلمان عکس معماری بیرونی

    بهترین‌ها برای فضاهای کوچک

    اگر حیاط، سکو یا پاسیو شما کوچک است با مبلمان بزرگ قطعه‌قطعه و گرد و یا میزهای غذاخوری هشت‌نفره، آن را شلوغ نکنید. مبلمان باید با اندازه فضا سازگار باشند. الان بحث کاناپه‌های شیک نیست؛ صحبت انتخاب یک مبلمان برای فضاهای محدود است.
    گالری عکس 3 مبلمان مناسب فضاهای بیرونی  عکس حیاط عکس صندلی عکس طراحی باغ عکس طراحی باغچه عکس طراحی فضای سبز عکس مبلمان عکس معماری بیرونی

    ست‌های اغذیه‌فروشی

    این ست‌ها، معمولاً از یک میز کوچک و دو صندلی تشکیل می‌شوند. بعضی از آن‌ها به شکل میز و صندلی‌های کافه‌های فرانسوی هستند و برخی مانند یک اسکله مشرف به آب‌های آبی هستند. طرح مدل‌هایی که با فلزات تزئینی ساخته می‌شوند از کافه‌ها الهام گرفته شده و انواع حصیری، میزی راحت را خلق می‌کنند. از همه مهم‌تر، اندازه ست اغذیه‌فروشی با فضاهای بیرونی کوچک متناسب است.

    گالری عکس 4 مبلمان مناسب فضاهای بیرونی  عکس حیاط عکس صندلی عکس طراحی باغ عکس طراحی باغچه عکس طراحی فضای سبز عکس مبلمان عکس معماری بیرونی

    صندلی‌ها و کاناپه‌ها

    به جای اینکه سراغ مبلمان چندتکه بزرگ و لوازم همراهشان بروید؛ از صندلی و کاناپه دونفره استفاده کنید. مبلمان کوچکتر در فضاهای کوچک‌تر، راحت‌تر چیده می‌شوند. اینکه حیاط شما کوچک است؛ بدین معنا نیست که باید دور چیدمان شیک را خط بکشید. یک ست گپ و گفت ، ممکن است خیلی خوب از آب دربیاید.
    تصویر حیاط خود را بکشید و راه های مختلف چیدمان صندلی‌ها، کاناپه‌های دونفره و ست‌های اغذیه‌فروشی را امتحان کنید تا بهترین چینش را پیدا کنید.

    گالری عکس 5 مبلمان مناسب فضاهای بیرونی  عکس حیاط عکس صندلی عکس طراحی باغ عکس طراحی باغچه عکس طراحی فضای سبز عکس مبلمان عکس معماری بیرونی

    بهترین‌ها برای کنار استخر

    وقتی کنار استخر لم داده‌اید؛ می‌خواهید راحت دراز بکشید؛ حمام آفتاب بگیرید؛ چرت بزنید و مطالعه کنید. مبلمانی که این امکان را در کنار استخر به شما می‌دهد:

    گالری عکس 6 مبلمان مناسب فضاهای بیرونی  عکس حیاط عکس صندلی عکس طراحی باغ عکس طراحی باغچه عکس طراحی فضای سبز عکس مبلمان عکس معماری بیرونی

    صندلی راحتی تاشو

    صندلی‌های راحتی تاشو، به‌قدری بلند هستند که می‌توانید پاهایتان را روی آن دراز کنید. پشتی آن‌ها قابل تنظیم است؛ تا بتوانید؛ بخوابید؛ برنزه شوید یا درازنشست انجام دهید. خرید دو تا از این صندلی‌ها، ایده‌ای خوب است اما اگر تعداد افراد خانواده یا دوستان شما زیاد است؛ خرید بیشتر صندلی راحتی تاشو، تصمیمی هوشمندانه است.

    بهترین‌ها برای کاربردهای تجاری

    مبلمان فضای بیرون محیط‌های تجاری، می‌تواند به هر تعدادی قطعه داشته باشد. شرکت‌ها باید نیازهای خود را برآورد کنند و متناسب با آن، خرید کنند. همچنین، شرکت‌ها می‌توانند از مبلمانی استفاده کنند که زیبایی خاصی دارد و با دکوراسیون کلی آن‌ها هماهنگ است. مراکز تجاری معمولاً از مبلمان با کیفیت بالا در فضاهای بیرونی استفاده می‌کنند تا نمایی یکنواخت خلق کنند. به همین دلیل، دسترسی به ست‌های خاص و گارانتی‌های تجاری، ممکن است که روی انتخاب آن‌ها تأثیر بگذارد.
    بنابراین اگر شما صاحب یک خانه یا یک مرکز تجاری هستید؛ مبلمان فضای بیرونی متناسب با سلیقه و نیاز خود را پیدا کنید.
    کدام مدل مبلمان فضاهای بیرونی در حیاط‌خلوت یا پاسیو شما عملکرد بهتری دارد؟


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *