• چرا در سال 2016 دیوار اداره ها در حال فرو ریختن است

    گالری عکس 1 چرا در سال 2016 دیوار اداره ها در حال فرو ریختن است  عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی اداری عکس طراحی شرکت عکس معماری داخلی عکس معماری مدرن

    بیش از 70٪ ازساختمان های اداری تمایل دارند دکوراسیون و طرح ساختمان خود را به این شکل در نظر بگیرند. ما فکر می کنیم طرح بدی نیست، اما آیا واقعا این چنین است؟
    به طور کلی محل های کار در حال تغییر هستند.خبرهای زیادی را در این باره شنیده ایم، اما به نظر می رسد در سال 2016 این تغییرات به طور کامل انجام می گیرد و اداره ها به شکل کامل تغییر می کنند. Original Open Office Concept یا مفهوم "اداره باز" در سال 1950 توسط تیمی در هامبورگ آلمان مطرح شد، آن ها بر این اعتقاد بودند که با این روش ارتباط بین افراد در محیط اداری بسیار راحت تر از قبل می شود. بیش از 70٪ از ساختمان های اداری با این سبک ساخته شدند. ما معتقدیم که این روش خوب و کارآمد است اما باید دید واقعا این چنین است؟ دلایل زیادی برای رد این نظر وجود دارد. در حال حاضر طرح های زیادی وجود دارد که کارمندان را در محیط کار مشتاق تر می کند و نسبت به طرح های گذشته جالب تر و خلاق تر می باشند.
    پس اجازه دهید نگاهی به بعضی از این نمونه ها که مربوط به سال 2015 می باشد بیاندازیم و ببینیم چرا این مفاهیم کاربردی مورد استقبال قرار می گیرند:

    گالری عکس 2 چرا در سال 2016 دیوار اداره ها در حال فرو ریختن است  عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی اداری عکس طراحی شرکت عکس معماری داخلی عکس معماری مدرن

    محل کار باز

    در این جا مفهوم پشت دیوارهای اطاقک فروریخته را می بینیم: محل کار باز این تفکر را در ذهن ایجاد می کند که روند کار و ارتباط اصلاح می شود. این مقاله در Digiday به این نکته اشاره می کند که، آژانس ها معمولا از این شیوه مدرن به دلیل فضای باز و ارتباط بیشتر قسمت های مختلف و دیدن روند و سرعت کار بدون هیچ مانعی، استقبال می کنند. همچنین بیان می کنند که مدیران این شرکت ها مزایای فوق العاده ای از این طرح در افزایش تولیدات خود داشته اند.
    اما حریم شخصی چه می شود؟ تلفن های شخصی و مکالمات خصوصی چه می شوند؟ اجازه دهید ببینیم این فضای باز در حقیقت چگونه این تغییرات را ممکن می سازد.

    گالری عکس 3 چرا در سال 2016 دیوار اداره ها در حال فرو ریختن است  عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی اداری عکس طراحی شرکت عکس معماری داخلی عکس معماری مدرن

    کاهش گرایش به محیط اداری باز

    کلمات Open Office یا"محیط اداری باز" را در گوگل جستجو کنید. اولین صفحه ای که برای شما باز می شود با این عنوان است: چرا محیط های اداری باز رو به زوال هستند، چرا از محیط های اداری باز استقبال نمی شود. این ها عناوین مهیجی برای برانگیختن حس شما هستند.
    در این جا چند دلیل مهم برای عدم گرایش به این محیط اشاره می کنیم:

      • فوربز می گوید محیط های اداری باز، به راحتی ناقل میکروب هستند و سلامتی کارمندان را به خطر می اندازند.
      •  به دلیل عدم وجود فضای خصوصی کیفیت کار پایین است.
      • هیچ فضایی که به طور کامل متعلق به شما باشد وجود ندارد.
      •  خلاقیت و ایده پردازی به دلیل کنترل مسقیم وجود ندارد.
      • نحوه عملکردهای مختلف به دلیل فضای باز دیده نمی شود.

    گالری عکس 4 چرا در سال 2016 دیوار اداره ها در حال فرو ریختن است  عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی اداری عکس طراحی شرکت عکس معماری داخلی عکس معماری مدرن

    گاهی بودن دیوارها، بهتر از نبودن آن ها است

    اگر به گلایه کارمندان به دلیل فضای زیاد باز و وجود سرو صدا دقت کنیم، موضوع تازه ای را متوجه می شویم. بله همه دوست دارند این محیط باز از هم پاشیده شود. اما در حال حاضر برخی می خواهند این ایده بازگردد. طرح محیط های اداری مدرن، قصد دارد بدون ساخت تمامی موانع به شادی متوسطی دست پیدا کند.
    اگرچه تیم تکنولوژی اطلاعات نرم افزاری تمامی این ایده ها را کنار گذاشته و آن را برای پشت درب های بسته مناسب می داند، اما با ذهنی باز در تلاش هستند تا با گفتگو به نتایج مثبتی برسند.
    ازطرفی، هدف، ایجاد فضایی مناسب برای کارمندان است تا به راحتی بتوانند در محیطی مناسب به تعامل بپردازند و با افراد دیگر در یک محیط همکاری کنند. این مفهوم باز، با در نظر گرفتن اتاق های خصوصی برای تلفن و فضاهای خصوصی برای ملاقات ها، تعادلی را در فضا ایجاد می کند. بنابراین وجود بعضی دیوارها در محیط های اداری مدرن نیز ضروری است.

    گالری عکس 5 چرا در سال 2016 دیوار اداره ها در حال فرو ریختن است  عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی اداری عکس طراحی شرکت عکس معماری داخلی عکس معماری مدرن

    چرا محیط های اداری باز مانعی برای کار کردن هستند

    جدای از همه بالا و پایین ها، محیط های اداری باز مانعی برای کار کردن هستند. بعضی از این محیط های لوکس فقط برای کارهای دستی قابل استفاده می باشند. بسیاری از این محیط ها، نه راحت هستند و نه به لحاظ فکری آرامش خاطر فرد را فراهم می کنند. هر فرد نیاز به محیط کاری شخصی خود دارد، و بسیاری نیاز به محیطی آرام برای کار کردن دارند، مکانی که در آن آرام فکر کنند بدون این که صدایی این زنجیره فکری را پاره کند. بله، شاید محیط های اداری برای کار کردن مانع باشند اما طراحان تلاش می کنند تا درب هایی را برای این محیط ها ی باز در نظر بگیرند.

    گالری عکس 6 چرا در سال 2016 دیوار اداره ها در حال فرو ریختن است  عکس دکوراسیون داخلی عکس طراحی اداری عکس طراحی شرکت عکس معماری داخلی عکس معماری مدرن

    سال 2016 قرار است تغییر و دگرگونی در مفهوم محیط های اداری باشد. همان طور که در این جا نشان دادیم، گودال سرپوشیده ای برای محیط اداری باز وجود دارد، اما به هر جهت مفهوم باز مانعی برای محیط های کاری است.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *