• چوب گردو و کاربرد چوب گردو به عنوان کفپوش ساختمان

    اطلاعات کلی از کفپوش چوب گردو

    رنگ: مغز چوب، قهوه‌ای مایل به قرمز با راه‌راه قهوه‌ای تیره‌تر است. لایه بیرونی چوب گردو، سفید، سفید مایل به زرد یا به رنگ سایه‌های صورتی است.
    بافت: بافت چوب گردوکمی مواج است.
    تفاوت بین گونه‌ها و درجه‌های مختلف: اختلاف زیادی بین چوب های گردو بهاری و تابستانی وجود دارد که کف‌پوش‌های چوب گردو، جلوه‌گر هر دو این رنگ‌ها هستند.
    سختی یا عدد جانکا: عدد جانکا چوب گردو۱۸۲۰ است.
    ثبات ابعادی: ثبات ابعادی چوب گردو متوسط و 9/8 است.
    برش و استفاده از ابزارهای ماشینی: انجام این امر به علت چگالی بالای چوب گردو سخت است.
    سنباده کشیدن: سنباده اثراتی از خود برجای می‌گذارد که از روی رنگ روشن چوب گردو کاملاً قابل‌مشاهده است.
    میخ‌کوبی: کوبیدن میخ منجر به ترک برداشتن چوب گردو می‌شود.
    روکش: چوب گردو به سختی رنگ می‌شود.
    دسترس‌پذیری: چوب گردو به آسانی در دسترس است. درخت گردو، زیرمجموعه‌ای از گروه بزرگ هیکوری است و در نواحی مرکزی و جنوبی ایالات‌متحده آمریکا رشد می‌کند. این درخت به‌طور متوسط بین سی تا شصت فوت در ارتفاع و بالغ بر شش فوت از قطر رشد می‌کند.

    گالری عکس 1 چوب گردو و کاربرد چوب گردو به عنوان کفپوش ساختمان  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس مصالح ساختمانی

    تاریخچه

    کلمه پیکان (Pecan) یا گردو آمریکایی از زبان الگانکویان آمده و به معنای یک میوه مغزدار است که برای شکستن آن به سنگ نیاز دارید. این دوامی که به میوه درخت نسبت داده می‌شود؛ در چوب آن نیز وجود دارد. به خاطر همین استقامت در گذشته از چوب گردو برای ساخت دستگیره، مبلمان، لوازم اسکی، نردبان و دیگر وسایلی استفاده می‌شد که به دوام نیاز داشتند. اروپایی‌ها، اولین کسانی بودند که چوب گردو را کشف کردند و بعد به سرعت در سراسر اروپا و آسیا کاشته شد. گردو را بهتر و بیشتر با میوه آن می‌شناسیم. گردو، یکی از غذاهای محبوب آمریکایی‌ها و منبع غنی پروتئین است. درخت گردو درخت ایالات آلابوما و تگزاس است.

    پایایی چوب گردو

    عدد جانکا چوب گردو، معیار دقیقی برای تعیین میزان سختی آن است. این مقیاس از صفر تا چهار هزار درجه‌بندی شده است. عدد صفر بیان می‌کند؛ چوب آنقدر نرم است که در صنعت کفپوش قابل کاربرد نیست و چهار هزار از سختی بالای چوب و قابلیت کاربرد در این صنعت حرف می‌زند. عدد جانکا چوب گردو۱۸۲۰ است. اگرچه این مقیاس می‌گوید چوب گردو، چوبی سخت است و کار کردن با آن سخت می‌باشد اما حاکی از قابلیت چوب به منظور استفاده به عنوان کفپوش نیز هست.

    گالری عکس 2 چوب گردو و کاربرد چوب گردو به عنوان کفپوش ساختمان  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس مصالح ساختمانی

    کارکرد چوب گردو

    چوب گردو چوبی سخت است و کار کردن با آن به وسیله ابزار دستی کار دشواری می‌باشد. اما با مهارت و استفاده از ابزار ماشینی، کار راحت‌تر شده و می‌توان کفپوشی دوست‌داشتنی خلق کرد. اگرچه رنگ سفید خیلی جذاب است اما در طول پروسه سنباده زدن به راحتی خراش برمی‌دارد پس در حین انجام این پروسه به مراقبت بیشتری نیاز دارد. چون چوب گردو به سختی رنگ می‌شود؛ معمولاً با رنگ طبیعی عرضه می‌شود. علاوه بر این، به خاطر سختی این چوب، ممکن است میخ به آن صدمه بزند پس برای کسب نتیجه بهتر است از پیچ استفاده کنید. خشک‌کردن الوار چوب درخت گردو، امری تضمین‌کننده است زیرا این چوب حاوی مقادیر آب زیادی است و در حین خشک شدن جمع می‌شود.

    موارد کاربرد چوب گردو

    به خاطر تغییر رنگ، از سفید مایل به زرد در مغز چوب تا قهوه‌ای مایل به قرمز لایه بیرونی آن، طرح کفپوش کاملاً چشمگیر است. چنین مدلی برای دکورهای روستایی و ساده مناسب می‌باشد. سختی چوب، آن را به کفپوش ایده آل نواحی پر ترافیک تبدیل کرده است. مانند دیگر کفپوش‌های چوب سخت، توصیه می‌شود که از چوب گردو در محیط‌های مرطوب و در آب استفاده نکنید.

    گالری عکس 3 چوب گردو و کاربرد چوب گردو به عنوان کفپوش ساختمان  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس مصالح ساختمانی

    مراقبت و نظافت از کفپوش چوب گردو

    اگرچه چوب گردو نسبت به کفپوش‌های دیگر، مقاومت بالاتری در برابر عوامل آسیب‌زننده دارد اما باز هم مسئله مراقبت اهمیت دارد. برای حفظ زیبایی کفپوش باید یک سری اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. جلو همه ورودی‌ها، پادری پهن کنید تا قبل از درآوردن کفش‌ها از کف‌پوش محافظت کند؛ همچنین در برابر سنگ‌ریزه و شن‌هایی که به داخل می‌آیند. کفش‌ها را هر چه سریع‌تر درآورید تا پاشنه آن‌ها خسارت به بار نیاورد. در راهروها و نواحی شلوغ از کناره و گلیم استفاده کنید. اگرچه چوب گردو کاملاً بادوام است اما اگر در فضای خیلی شلوغی نصب شود به‌مرور صدمه می‌بیند. زیر پایه مبلمان پد قرار دهید تا در حین استفاده یا جابه‌جایی به کفپوش آسیب نزنند. کشیدن جارو یا جاروبرقی، شن و گردوخاک را جمع می‌کند؛ این ذرات با گذشته زمان موجب فرسایش چوب می‌شوند. مایعات ریخته شده را پاک کرده و مانع رنگ‌پریدگی یا ایجاد خسارت به رنگ محصول شوید. خیلی از دستورالعمل‌های مربوط به نظافت چوب گردو به روکش آن بستگی دارد.

    مشکلات زیست‌محیطی چوب گردو

    حیوانات زیادی از درخت گردو تغذیه می‌کنند. اگر مغز میوه گردواز آن خارج شود؛ خوراک آهو، سنجاب و حتی خرگوش خواهد بود. مهم‌ترین بلای جان درخت گردو خراش است. بیماری بیش از اینکه به چوب گردو آسیب بزند کیفیت درخت را نابود می‌کند. اگر گونه‌های مختلف درخت داخل باغ کاشته نشده باشد؛ گرده‌افشانی سخت می‌شود. درخت گردو خود گرده‌افشان است یعنی هم گل‌های ماده دارد و هم نر. به هر حال، این گل‌ها همیشه به‌صورت همزمان شکوفه نمی‌کنند. به همین دلیل باید انواع مختلفی که در زمان‌های متفاوت شکوفه می‌دهند را کنار هم کاشت.

    گالری عکس 4 چوب گردو و کاربرد چوب گردو به عنوان کفپوش ساختمان  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس مصالح ساختمانی


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *