• سؤالات متداول در مورد کفپوش چوب پنبه ای

    خوشحال می‌شویم اگر بتوانیم به بعضی از سؤالات شما در مورد مواد ساختمانی مختلف پاسخ دهیم. در ادامه پاسخ چند مورد از پرسش‌های رایج در رابطه با کفپوش چوب پنبه ای را با هم می‌خوانیم.

    کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای چیست؟

    یک کفپوش چوب پنبه ای، محصولی از پوست درخت بلوط چوب‌پنبه است؛ این ماده را آسیاب کرده؛ به‌صورت ورقه تبدیل می‌کنند و در کوره می‌پزند؛ محصولی که از کوره خارج می‌شود؛ کفپوشی ایده آل برای فضاهای اداری، تجاری کم ترافیک و مسکونی است.

    کفپوش چوب پنبه ای از کجا می‌آید؟

    اروپای جنوبی، منبع اصلی کشت و تولید کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای است. پرتغال در این زمینه، رتبه اول را دارد. گونه‌های مختلف درخت بلوط چوب‌پنبه و برداشت با دست در کشور پرتغال رواج دارند.

    چرا کفپوش چوب پنبه ای به دوستی با محیط‌زیست شهرت دارد؟

    برداشت پوسته درخت بلوط چوب‌پنبه کاملاً منظم است و طی چرخه‌های نه‌ساله انجام می‌گیرد. قبل از اولین برداشت، درخت باید حداقل ۲۵ ساله باشد و موقع برداشت هم حفظ سلامتی آن تضمین شود. معمولاً چوب‌پنبه را با دست برداشت می‌کنند؛ در نتیجه پروسه برداشت به درخت صدمه نمی‌زند. پوست درخت دوباره رشد می‌کند و چوب‌پنبه‌ای با کیفیت روز اول تولید می‌کند. به همین خاطر، چوب‌پنبه را به‌عنوان یکی از تجدید پذیرترین منابع تولید کفپوش می‌شناسیم.

    گالری عکس 1 سؤالات متداول در مورد کفپوش چوب پنبه ای  عکس دکوراسیون چوبی عکس طراحی کف عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوب پنبه

    آیا کفپوش چوب پنبه ای ، یک ایده جدید است؟

    استفاده از کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای در اواخر قرن نوزدهم رواج یافت. در اوایل قرن بیستم، فرانک لوید رایت در بیشتر بناهای عمومی خود از چوب‌پنبه استفاده کرد. بیشتر این ساختمان‌ها همچنان به کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای خود می‌بالند.

    کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای، به‌اندازه‌ای سخت هست که در خانه یا اداره دوام بیاورد؟

    یکی از مشخصات اصلی چوب‌پنبه، خاصیت کشسانی در برابر فشار و ضربه است. درون ساختار سلولی این ماده، میلیون‌ها بسته‌هوا وجود دارد. به همین دلیل گفته می‌شود؛ چوب‌پنبه دارای حافظه است؛ یعنی اینکه در برابر فشار ناشی از رفت‌وآمد زیاد یا پایه مبلمان مقاومت کرده و دوباره به حالت اول خود برمی‌گردد.

    آیا کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای، انتخابی مناسب برای حیوانات خانگی است؟

    در حالیکه هیچ‌یک از کفپوش‌های چوبی به‌طور طبیعی در برابر خراش مقاوم نیستند اما چوب‌پنبه نسبت به بقیه موارد در برابر چنگال تیز سگ و گربه مقاوم‌تر است. این ویژگی ناشی از مقاومت طبیعی آن در مقابل ضربه است.

    چرا کفپوش چوب پنبه ای را به‌عنوان محصولی عایق می‌شناسیم؟

    طبیعت سلولی چوب‌پنبه باعث می‌شود؛ گرما را داخل خود نگه دارد و وقتی روی آن قدم می‌زنید احساس گرمی کنید؛ حتی در ماه‌های سرد زمستان. یکی دیگر از جنبه‌های عایق بودن چوب‌پنبه به صدا برمی‌گردد زیرا به‌طور طبیعی صدا را جذب می‌کند. اگر جسمی روی کفپوش سقوط کند؛ صدای چندانی تولید نمی‌کند؛ بنابراین چوب‌پنبه، کفپوشی مناسب برای فضاهایی چون لابی و راهروها است که پژواک صدا و آلودگی صوتی در آن‌ها زیاد است.

    علت مقاومت طبیعی چوب‌پنبه در برابر رطوبت چیست؟

    سوبرین، یک ماده چرب و یکی از مؤلفه‌های کلیدی ساختار چوب‌پنبه است؛ این ماده عامل مقاومت طبیعی چوب‌پنبه در برابر رطوبت است. سوبرین ضد حشره نیز هست و کمی هم در برابر آتش ایستادگی می‌کند. اگرچه چوب‌پنبه به‌طور طبیعی در برابر رطوبت مقاوم است اما اگر مایع زیادی روی آن ریخته شد؛ بهتر است هرچه زودتر آن را پاک کنید زیرا در درازمدت به کفپوش صدمه می‌زند.

    چه چیزی باعث شده که وقتی به سقوط و ضربه فکر می‌کنیم؛ چوب‌پنبه را انتخابی مناسب بیابیم؟

    کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای مانند کوسن است. پنجاه درصد از ساختار این ماده از هوا تشکیل شده، هوایی که بین اجزای میکروسکوپی ماده حبس شده و به طور طبیعی شوک ناشی از ضربات را جذب می‌کند. اگر یک ظرف یا بلور از دست شما رها شود؛ این مزیت را درک خواهید کرد. این مسئله هنگام که شخصی ناگهان زمین می‌خورد هم مفید واقع خواهد شد. در فضاهای متعلق به کودکان یا سالخوردگان از کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای استفاده کنید.

    گالری عکس 2 سؤالات متداول در مورد کفپوش چوب پنبه ای  عکس دکوراسیون چوبی عکس طراحی کف عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوب پنبه

    رنگ این کفپوش چگونه است؟ آیا همه کفپوش‌های چوب‌پنبه‌ای، رنگ مشابهی دارند؟

    چون چوب‌پنبه، ماده‌ای طبیعی است پس تغییر رنگ آن قابل پیش‌بینی می‌باشد. این خصلت، دست شما را موقع طراحی بازتر کرده و قوه خلاقیتتان را تقویت می کند؛ می‌توانید طرحی زیبا از طیف طلایی تا فندقی داشته باشید. تغییر رنگ‌های موجود در کفپوش به‌مرور روشن‌تر می‌شود.

    آیا خودم از عهده پروژه نصب کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای برمی‌آیم؟

    نصب کفپوش‌هایی که با سیستم نصب uniclic عرضه می‌شوند؛ راحت و شبیه به نصب لمینت است.

    کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای در کدام نواحی قابل‌نصب است؟

    اگر بخواهیم کلی صحبت کنم؛ کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای را بالای زمین یا طبقات بالاتر نصب کنید. از نصب این ماده در نواحی خیس و مرطوب مانند زیرزمینی که زیرلایه نو و نفوذپذیر دارد؛ اجتناب کنید. قبل از نصب، زیرلایه باید خشک، تمیز و تخت باشد.

    این کفپوش را روی چه سطوحی می‌توان نصب کرد؟

    چوب‌پنبه خیلی تطبیق‌پذیر است و روی بتن، زیرلایه های چوبی و کاشی قابل‌نصب است. سطح زیرین باید تمیز، خشک و تخت باشد.

    گالری عکس 3 سؤالات متداول در مورد کفپوش چوب پنبه ای  عکس دکوراسیون چوبی عکس طراحی کف عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوب پنبه

    کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای به آستر نیاز دارد؟

    خیر، فقط یک لایه ضد بخار مانند یک ورقه پلاستیکی کفایت می‌کند.

    چگونه کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای را تمیز نگه دارم؟

    تمیز کردن مرتب سطح با یک طی مرطوبت کافی است. از پاک‌کننده‌های سخت و قوی دوری کنید. جرم‌هایی را که روی کفپوش می‌بینید هرچه سریع‌تر پاک کنید. مایعات ریخته شده را با اسفنج یا حوله پاک کنید زیرا ممکن است لکه‌های ماندگار از خود بر جای بگذارند.

    <گالری عکس 4 سؤالات متداول در مورد کفپوش چوب پنبه ای  عکس دکوراسیون چوبی عکس طراحی کف عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوب پنبه

    طول عمر کفپوش چوب پنبه ای چقدر است؟

    برخی از این محصولات دارای گارانتی ۲۵ ساله هستند. با مراقبت و نظافت صحیح می توابه عمر آن بیافزایید.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *