• راهنمای خرید و واژه‌نامه کفپوش لاستیکی

    کفپوش لاستیکی که در ساختمان‌های تجاری پیشینه‌ای طولانی دارد؛ حالا مهمان بناهای مسکونی نیز شده است. جذب ضربه، مقاومت در برابر لک‌زدگی و کاهش صدا، ویژگی‌هاییست که کف پوش لاستیکی را با نواحی شلوغ خانه سازگار کرده است.
    رنگ و بافت متنوع کفپوش لاستیکی، آن را به ماده‌ای فوق‌العاده کاربردی و بادوام تبدیل کرده است. برای یادگیری یک سری عبارت تخصصی مربوط به دنیای کفپوش‌های لاستیکی با ما همراه شوید تا موقع خرید این محصول، انتخابی درست داشته باشید.

    گالری عکس 1 راهنمای خرید و واژه‌نامه کفپوش لاستیکی  عکس بازسازی عکس تکنولوژی معماری عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش لاستیکی عکس مصالح ساختمانی

    ضد فرسودگی: یکی از مزایای کفپوش لاستیکی، ویژگی ضد فرسودگی آن ها است. اگر لازم است که در طول روز مدت زمانی زیادی روی یک کف سخت بایستید؛ کف‌پوش لاستیکی می‌تواند به کاهش تنش فیزیکی کمک کند.
    نصب آزاد: مرسوم‌ترین شیوه نصب کف‌پوش لاستیکی، نصب آزاد قطعات یا رول کفپوش است. در این روش بدون استفاده از هیچ ماده چسبنده‌ای، کفپوش روی سطح باقی می‌ماند.

    گالری عکس 2 راهنمای خرید و واژه‌نامه کفپوش لاستیکی  عکس بازسازی عکس تکنولوژی معماری عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش لاستیکی عکس مصالح ساختمانی

    نصب با چسب: این نوع نصب به چسب نیاز دارد و نسبت به نصب آزاد ماندگارتر است. برای نصب این نوع کف‌پوش لاستیکی به چسب کف‌پوش و یک غلتک بزرگ نیاز دارید تا کف‌پوش به خوبی بچسبد.
    ایمپکت بالا: اتاق بازی کودکان، اتاق ورزش، سرویس بهداشتی و حتی پارکینگ، نواحی تحت تأثیر واقع‌شده خانه بشمار می‌روند. این فضاها باید در برابر رفت‌وآمد زیاد، لوازم و تجهیزات سنگین و چالش‌های زیست‌محیطی تاب بیاورند. کف‌پوش لاستیکی به خاطر دوام بالا و خاصیت جذب، کف‌پوشی ایدهآل برای نواحی های ایمپکت است.

    گالری عکس 3 راهنمای خرید و واژه‌نامه کفپوش لاستیکی  عکس بازسازی عکس تکنولوژی معماری عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش لاستیکی عکس مصالح ساختمانی

    پازلی: قطعات کفپوش لاستیکی که مانند قطعات پازل به هم چفت می‌شود؛ پروسه نصب سرراستی دارد. قطعات این نوع کفپوش بدون نیاز به چسب یا هر نوع ماده چسبنده‌ای، به خوبی کنار هم قرار می‌گیرند و به هم وصل می‌شوند. وقتی که این قطعات کنار هم چیده شوند؛ نه تنها کنار هم ثابت خواهند ماند؛ بلکه در برابر بلند کردن یا هر حرکتی هم مقاومت می‌کنند.
    رول‌ها: بیشتر انواع کف‌پوش لاستیکی به‌صورت رول و برحسب فوت مربع فروخته می‌شوند. نصب کف‌پوش رولی، چالش‌برانگیز است چون به دقت و ابزار خاصی نیاز دارد. بهتر است؛ نصب رول‌های کف‌پوش لاستیکی را به یک متخصص محول کنید.

    گالری عکس 4 راهنمای خرید و واژه‌نامه کفپوش لاستیکی  عکس بازسازی عکس تکنولوژی معماری عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش لاستیکی عکس مصالح ساختمانی

    خال‌ها: این المان‌های چشمگیر، مؤلفه‌هایی رایج در کف پوش‌ لاستیکی هستند که رنگشان نسبت به زمینه کفپوش روشن‌تر است و نمایی جذاب‌تر خلق می‌کنند. این قطعات روشن‌تر معمولاً با نوعی ماده به نام EPDM ترکیب می‌شوند تا دوام قطعه افزایش پیدا کند.
    لبه مربعی: بیشتر رول‌های کفپوش لاستیکی با ماشین برش داده می‌شوند و لبه‌های مربعی دقیقی دارند. این موضوع باعث شده که پروسه نصب کاملاً واضح باشد و نمایی مرتب و حرفه‌ای خلق شود. لبه‌های مربعی، ظاهری پیوسته ایجاد می‌کنند و لازم نیست که نگران برقراری هماهنگی در بین قطعات کفپوش باشید.
    سرامیک‌ها: بیشتر انواع کفپوش لاستیکی به‌صورت قطعات سرامیک عرضه می‌شوند. مساحت این سرامیک‌ها تقریباً یک فوت مربع است و در نتیجه پروژه نصب آسان خواهد بود. این نوع کفپوش در سبک، بافت و رنگ‌های متنوع در بازار یافت می‌شود و دارای انواع مختلف سیستم نصب از پازلی تا نصب آزاد هستند.
    مؤلفه‌های ارگانیک ناپایا: معمولاً سطح ترکیبات ارگانیک ناپایا در  کفپوش‌ها بالاست؛ مؤلفه‌هایی که از طریق چسب به درون هوا ساطع می‌شوند. اگر میزان این ترکیبات در هوا زیاد باشد موجب ایجاد بیماری و مشکلات تنفسی می‌شود. میزان ترکیبات ارگانیک ناپایای کف پوش لاستیکی کم است و این بدان معناست که کف پوش لاستیکی، انتخابی سالم برای خانه شماست.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *