• ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه

    بر کسی پوشیده نیست که انرژی مصرفی شما در زندگی رو به افزایش است. هر یک روز از زندگی شما با هدر رفتن انرژی همراه است؛ انرژی که برای سیستم گرمایشی، سرمایشی، الکتریکی، آب و موارد دیگر صرف می‌کنید.
    از طرفی دیگر با افزایش دوستان، افراد خانواده و برنامه‌های مختلف شما، مصرف انرژی نیز یک فاکتور در حال افزایش محسوب می‌شود. خوشبختانه، راه های زیادی وجود دارد که به کاهش انرژی مصرفی روزانه شما کمک می‌کنند و یک سبک  زندگی سازگار با محیط‌زیست خلق می‌کنند. در این مطلب به ۱۰ مورد از بهترین انواع فناوری سبز اشاره می‌کنیم.

    گالری عکس 1 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن

    ۱- گرم کردن آب با فناوری سبز

    وقتی صحبت از آب می‌شود؛ سهم زیادی از انرژی صرف گرم کردن آن می گردد. از یک سیستم گرمایشی خورشیدی استفاده کنید و اجازه دهید که خورشید قسمتی از این کار را انجام دهد.
    اگر قصد انجام این کار را ندارید؛ از یک آبگرمکن با مخزن کوچک استفاده کنید تا مقدار کمی آب و به اندازه نیاز شما را گرم کند.

    گالری عکس 2 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن

    ۲- انرژی سبز

    ژنراتورهای بادی روی بام فقط مخصوص ساختمان‌های تجاری نیستند. چند کمپانی وجود دارد که این ژنراتورها را برای ساختمان‌های مسکونی تولید می‌کنند. این ژنراتور، نیمی از انرژی مورد نیاز خانه شما را تأمین می‌کند.
    اگر بیشترین انرژی و برقی که استفاده می‌کنید؛ صرف گرم کردن یا سرد کردن خانه می‌شود؛ از پنجره‌های دوجداره استفاده کنید. این پنجره‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که عایق هوای گرم یا خنک فضای داخل خانه شما خواهند بود.

    گالری عکس 3 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن

    ۳- کفپوش سبز

    اگرچه این موضوع از ابتدا به ذهن ما نمی‌رسد؛ وقتی که به دنبال استفاده از فناوری سبز هستید؛ از کف‌پوش بامبویی غفلت نکنید. از دیدگاه سرعت رشد بامبو، یک منبع فوق‌العاده تجدیدپذیر محسوب می‌شود. این کف‌پوش بادوام، در برابر رطوبت نیز مقاوم است.
    با استفاده از کامپوزیت فیبری به جای کف‌پوش چوبی، از قطع شدن یک درخت جلوگیری کنید. این کامپوزیت‌ها از پلاستیک‌های بازیافتی تولید می‌شود و ظاهری طبیعی دارند. این کف‌پوش‌ها برای فضاهای بیرونی نیز مناسب هستند.
    اگر می‌خواهید؛ بیشتر سبز باشید؛ دور تمام مواد چوبی خط بکشید و از کفپوش های بتنی براق استفاده کنید و یک زیبایی مدرن را به خانه خود ببخشید.

    گالری عکس 4 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن

    ۴- بام سبز

    پنلهای خورشیدی، بزرگ‌ترین حسن خانه‌های سبز به شمار می‌آیند. هزینه نصب این پنل ها از طریق کاهش مبلغ پرداختی فیش برق‌های شما جبران می‌شود و بعد از مدتی به شدت مصرف انرژی کاهش می‌یابد.
    اگر خواهان خلق نمایی زیباتر هستید؛ روی بام یک باغ طراحی کنید. این باغ یک مزرعه کوچک اما واقعی خواهد بود که در کنار پرورش یک فضای سبز، به حفظ گیاهان نیز کمک می‌کند.

    گالری عکس 5 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن

    ۵- دکوراسیون بادوام و فناوری سبز

    فاکتورهای سبز و سازگار با محیط‌زیست را در طرح خانه و دکوراسیون اجرا کنید.
    برای مثال، نصب یک سیستم جمع کننده آب باران به بازیافت آب باران کمک می‌کند؛ از این آب برای آبیاری استفاده کنید. این سیستم مقدار زیادی از آب را بازیابی می‌کند.  سیستم جمع‌آوری آب باران را می‌توانید از پلاستیک‌های بازیافتی تولید کنید.
    یا اینکه می‌توانید در دکور خانه خود از عناصر سبزی چون شاخه‌های کوچک، میوه کاج یا میوه بلوط استفاده کنید. چه چیزی بهتر از اینکه چشم اندازهای بیرونی را به داخل خانه بیاورید و یک دکور آزاد طراحی کنید؟

    گالری عکس 6 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن

    ۶- الکترونیک هوشمند در فناوری سبز

    این قطعات الکترونی هوشمند مانند یک روبات عمل می‌کنند و وقتی که شما اتاق را ترک می‌کنید؛ لامپ را خاموش می‌کنند. اگر فراموش می‌کنید که وسایل برقی را هنگامی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید؛ از برق بکشید، از یک نوار انرژی برق هوشمند استفاده نمایید.
    این وسایل دستی بعد از مدتی که دستگاه‌های برقی بدون استفاده بمانند را خاموش می‌کنند و هزینه برق شما را به شدت کاهش می‌دهند.

    گالری عکس 7 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن

    ۷- آبیاری سبز

    اگر شما باغ گل دارید یا در حال کاشت درخت و گل حول خانه خود هستید؛ یک مخزن یا بشکه برای آب باران تهیه کنید. این امر به کاهش هزینه آب مصرفی و ذخیره آب برای اهداف مهم‌تری چون دوش گرفتن یا شستن ظروف، کمک می‌کند.
    از آبی که در مخزن جمع می‌شود برای آبیاری استفاده کنید. اگر می‌خواهید این مخزن سریع‌تر پر شود؛ آن را زیر ناودان قرار دهید. شما می‌توانید برای این مخزن یک شیر نصب کنید تا آب راحت‌تر خارج شود.

    گالری عکس 8 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن

    ۸- سیستم گرمایشی سبز

    جدای از پنلهای خورشیدی، راه‌های دیگری نیز برای ذخیره پول و محیط‌زیست وجود دارد؛ وقتی که پای گرم کردن در میان باشد. این راه، شامل یک پمپ زمین‌گرمایی است.
    هزینه اولیه این پمپ نسبت به سیستم‌های گرمایشی قدیمی بیشتر است. اما هزینه‌های بعدی شما را به مرور کاهش می‌دهد و فضای سبز زمین را حفظ می‌کند. علاوه بر این، این سیستم گرمایشی در مقایسه با نمونه‌های قدیمی کامل‌تر است.

    گالری عکس 9 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن

    ۹- آبشویه سبز

    سرویس بهداشتی یکی از نقاطی است که بیشترین مقدار آب در آن هدر می‌رود. توالت‌های قدیمی نسبت به دیگر فضاهای خانه، آب بیشتری مصرف می‌کنند.
    با ایجاد تغییر در آن، مصرف آب را نصف کنید. یک سیفون دوگانه با جریان کم آب، به شما اجازه می‌دهد که انتخاب کنید؛ هر زمان چه مقدار آب بریزد. در نتیجه به کاهش مصرف آب و هزینه می‌انجامد.

    گالری عکس 10 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن

    ۱۰- مدیریت سبز

    اگر شما، یک یا چند مورد از موارد گفته شده را رعایت می‌کنید اما همچنان نگران هستید که مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کنید؛ از تکنولوژی مدیریت سبز استفاده کنید. این فناوری یک مانیتور برای شما فراهم می‌کند تا بدانید در کدام قسمت خانه، بیشترین مقدار انرژی مصرف می شود.
    این دستگاه تمام اطلاعات را جمع‌آوری کرده و روی کامپیوتر شما می‌فرستد تا بدانید چه چیزی را باید تغییر دهید. این یک تکنولوژی هوشمند است!
    در حالی که بعضی از این روش‌ها ساده است؛ برخی دیگر نیاز به نصب یک سری تجهیزات دارند. به خاطر هزینه نصب این سیستم‌ها عقب نکشید. این سیستم ها با ایجاد تغییرات سبز در خانه شما، هزینه‌های بعدی را کاهش می‌دهند.
    در اینجا،  نگاهی به ۱۰ مورد از معروف ترین های فناوری سبز انداختیم که در بازار در دسترس هستند. مواردی را که برای شما امکان پذیر است یا همه آن‌ها را اجرا کنید و ببینید که چگونه خانه شما بی‌وقفه از یک هدر دهنده انرژی به ذخیره کننده آن تبدیل می‌شود.

    گالری عکس 11 ۱۰ مورد از بهترین های فناوری سبز در خانه  عکس تکنولوژی معماری عکس خانه هوشمند عکس طراحی سبز عکس معماری پایدار عکس معماری سبز عکس معماری مدرن


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *