• انواع کاشی و سنگ آهک

    سنگ‌آهک، نمادی از تاریخ است؛ سنگی که در بناهای تاریخی بزرگ حضور دارد. سنگ‌آهک در ساختارهای معروفی چون اهرام مصر یا ساختمان‌های سلطنتی دیده شده است. همان‌طور که سنگ‌آهک به عامل جذابیت این بناها تبدیل شده است؛ مزایای بیشمارش، نویدبخش خلق خانه‌ای زیبا برای شما هم هست. نمای ظریف و پیچیده این سنگ تضمین می‌کند که همواره شیک باقی خواهد ماند. راهنمای زیر را مطالعه کنید و مدل دلخواهتان را انتخاب نمایید.

    گالری عکس 1 انواع کاشی و سنگ آهک  عکس راهنمای خرید عکس سنگ آهک عکس کاشی عکس کفپوش عکس کفپوش سنگی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    کجا از کاشی و سنگ آهک استفاده کنیم!

    در مورد جایی که می‌خواهید سنگ‌آهک را نصب کنید؛ بیندیشید. فضایی که قرار است پذیرای سنگ باشد به انتخاب بهترین فرمت برای آن موقعیت کمک می‌کند. اجازه دهید به محبوب‌ترین لوکیشن ها برای سنگ‌آهک نگاهی بیاندازیم.

    گالری عکس 2 انواع کاشی و سنگ آهک  عکس راهنمای خرید عکس سنگ آهک عکس کاشی عکس کفپوش عکس کفپوش سنگی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    کف‌ها

    کف‌پوش سنگ‌آهک برای سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن یا آشپزخانه، یک انتخاب طبیعی و شگفت‌انگیز است. سایه‌های گرم سنگ‌آهک، هر فضایی را روشن‌تر می‌کند و شما را دعوت به ورود می‌کند.

    دیوارها

    با نصب کاشی سنگ‌آهک روی دیوار، شکوه را به خانه بیاورید. اطراف دوش حمام یا شومینه هم می‌توانند از وقار طبیعی سنگ‌آهک بهره ببرند.

    پاسیو یا مسیرهای داخل باغ

    با استفاده از سنگفرش سنگ‌آهک، یک فضای بیرونی آرامش‌دهنده خلق کنید. بافت و رنگ طبیعی سنگ‌آهک، داخل باغ خانه شما مانند سنگ‌های طبیعی جلوه می‌کند.

    رنگ‌های کاشی و سنگ‌ آهک

    سنگ‌آهک، سنگی رسوبی است که اغلب با طرح‌های فسیلی دیده می‌شود و نمای منحصر به خود را به نمایش می‌گذارد. بیشتر سنگ‌آهک‌ها کم‌رنگ هستند اما موارد تیره‌تری نیز یافت می‌شود. ترکیبات سنگ مانند شن، خاک رس و دیگر متریال ارگانیک روی رنگ طبیعی آن اثر می‌گذارند. فرقی نمی‌کند که کدام سایه را انتخاب کنید؛ در هر صورت، رنگ سنگ با هر رنگی همراه خواهد شد. پس نگران این موضوع نباشید که مبادا مدل انتخابی با سبک خانه‌تان تصادم داشته باشد. در ادامه به رایج‌ترین رنگ‌های سنگ‌آهک اشاره می‌کنیم.

    گالری عکس 3 انواع کاشی و سنگ آهک  عکس راهنمای خرید عکس سنگ آهک عکس کاشی عکس کفپوش عکس کفپوش سنگی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    بژ

    سنگ‌های بژ یا برنزه نسبت به موارد سفید مطلق، فضایی گرم‌تر خلق می‌کنند. این تن به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.

    فیلی

    فیلی، سایه‌ای دیگر از سفید مایل به خاکستری است که نمایی کرمی دارد و اتاق را روشن‌تر جلوه می‌دهد.

    سفید

    دوست دارید فضای خانه شما، تمیز و تازه دیده شود؟ پس سنگ‌آهک سفید، انتخاب مناسبی برای شماست. سنگ‌آهک سفید با افزایش نور فضا، حسی از پاکی و طراوت القا می‌کند.

    خاکستری

    برای ایجاد فضایی برجسته‌تر، سنگ‌آهک خاکستری را امتحان کنید. این مورد با فضاهای مدرن همراه می‌شود؛ چه این فضا آشپزخانه، لابی، شومینه باشد یا سرویس بهداشتی.
    اگرچه این‌ها، رنگ‌های کلی سنگ‌آهک هستند اما هر کاشی، ظاهر، بافت و نقشی متمایز دارد. مشخصات این سنگ طبیعی به شرایط محیطی بستگی دارد که در آنجا شکل یافته است؛ بنابراین ممکن است که یک کاشی در مقایسه با کاشی بعدی تیره‌تر باشد.

    بافت کاشی و سنگ آهک

    بیشتر صاحب‌خانه‌ها، سنگ‌آهک را به خاطر طرح‌های فسیلی آن انتخاب می‌کنند. تکه‌های کوچک صدف و دیگر پسماندهای فسیلی هم قسمتی از آرایش سنگ‌آهک هستند. تضمینی وجود ندارد که سنگ موردنظر شما، چنین مشخصه‌هایی داشته باشد اما انتخاب بافت و روکش سنگ، دست خودتان است.

    گالری عکس 4 انواع کاشی و سنگ آهک  عکس راهنمای خرید عکس سنگ آهک عکس کاشی عکس کفپوش عکس کفپوش سنگی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    بافت

    بافت، بیانگر میزان زبری یا نرمی سنگ است و در محدوده خوب تا زمخت قرار می‌گیرد. در این طیف هرچه پیش بروید؛ تعداد خال‌های روی سطح کاهش می‌یابد.

    لبه

    کاشی سنگ‌آهک هم با لبه‌های صاف و هم تراشیده عرضه می‌شود. این ویژگی در طراحی فضای دلخواهتان، دست شما را بازتر می‌کند. لبه‌های صاف و راست، نمایی مدرن و شیک ایجاد می‌کنند؛ در حالیکه لبه‌های تراشیده، نمایشی ساده و خودمانی به راه می‌اندازند.

    طرح کاشی و سنگ آهک

    اگر کاشی یا سنگ‌آهک خریده‌اید؛ می‌توانید ستی را انتخاب کنید که سایز کاشی‌های آن یکنواخت یا متغیر است. ست با سایز متنوع به شما اجازه می‌دهد؛ طرح‌های مختلفی در خانه‌تان خلق کنید. حتی با قطعات یکنواخت هم می‌توانید؛ فرمتی مستطیلی شکل طراحی کرده و نمایی مترو مانند ایجاد کنید.
    البته می‌توانید برای ایجاد طرح رویایی خود، قطعات سنگ را برش دهید؛ فقط باید ابزار لازم را داشته باشید و از نحوه کاربرد ایمن آن‌ها آگاه باشید.
    همان‌طور که می‌بینید؛ مدل‌ها و کاربردهای متنوع کاشی و سنگ‌آهک، سلیقه شخصی شما را مهمان طرح خانه‌تان می‌کند.

    گالری عکس 5 انواع کاشی و سنگ آهک  عکس راهنمای خرید عکس سنگ آهک عکس کاشی عکس کفپوش عکس کفپوش سنگی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    شما کدام ویژگی این سنگ طبیعی را دوست دارید؟


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *