• آموزش نصب کفپوش راه پله

    اگر در خانه خود کفپوش نصب کرده اید؛ ممکن است که بخواهید آن را تا روی پله ها هم گسترش دهید. انجام این امر، طراوت و تازگی را به خانه می آورد؛ راه پله را با اتاق هماهنگ می کند و انسجامی خاص به طرح خانه هدیه می دهد. سهولت در نصب و نظافت کفپوش راه پله ، صاحب خانه ها را ترغیب می کند که آن را روی راه پله و هرجای دیگری نصب کنند. قبل از خرید مقادیری دیگر از کفپوش راه پله نکات زیر را در نظر بگیرید.

    گالری عکس 1 آموزش نصب کفپوش راه پله  عکس راه پله عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    نوع کفپوش راه پله

    کفپوش راه پله به صورت صفحه، کاشی و ورق عرضه می شود که هریک پروسه نصب متفاوتی را می طلبند. بعضی دارای سیستم نصب کام و زبانه هستند و برخی دیگر نه. برای مثال، وینیل ورقه ای به صورت یک ورق بزرگ است که در صورت نیاز آن را برش می دهید. با توجه به این تنوع برای راه پله محصولی انتخاب کنید که راحت نصب می شود و الزامات پروژه شما را برآورده می کند.
    بیشتر صاحب خانه ها، کاشی را ترجیح می دهند چون کوچک تر هستند و به سادگی گذاشته می شوند. به هرحال ممکن است که وینیل ورقه ای ایدهآل باشد اگر بخواهید که لبه و حاشیه راه پله را هم بپوشانید. پس نمای موردعلاقه خود را مشخص کنید. انتخاب نوع وینیل، پروسه نصب را راحت تر می کند.
    همچنین می توانید پهنه پله یا قطعات کفپوش بخرید که لبه پله را پوشش می دهند. به جای اینکه مجبور باشید از کاشی هایی استفاده کنید که نیاز به برش دارند؛ از پهنه پله استفاده کنید.

    گالری عکس 2 آموزش نصب کفپوش راه پله  عکس راه پله عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    نقشه کشی دقیق

    شما ممکن است دیگر نواحی خانه را برای کفپوش راه پله اندازه گرفته باشید و طرح ریزی کرده باشید اما در مورد پلکان باید دقت بیشتری کنید. حتی شاید بخواهید نقشه ای در پلان کوچک بکشید تا بهترین راه چیدن کفپوش را کشف کنید. بدون نقشه ممکن است در پایان با لبه پله ها به مشکل برسید. به هرحال با اندازه گیری و برنامه ریزی دقیق، کاشی ها را به گونه ای بچینید که در پایان هیچ قطعه ناجوری در کار شما دیده نشود.
    برای اجرای طرح از پهنه پله ها شروع کنید. بعد ممکن است نیاز داشته باشید که کف پوش را برای قسمت عمودی پلکان برش دهید.

    گالری عکس 3 آموزش نصب کفپوش راه پله  عکس راه پله عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    نصب کفپوش راه پله

    فرق نمی کند که کفپوش را کجا نصب می کنید؛ همیشه اول باید سطح را آماده کنید. مطمئن شوید؛ زیرلایه یا زیرکار تراز است و کفپوش هیچ برجستگی ندارد. شما می توانید از درزگیر یا پیچ های کاور استفاده کنید که در زیر سطح زیرکار قرار می گیرند. همچنین قبل از نصب، سطح را کاملاً تمیز کنید چون گردوغبار و زباله ها زیر کفپوش گیر می افتند.
    فرقی نمی کند که کفپوش را کجا نصب می کنید؛ همیشه با کسب اطمینان از تراز بودن سطح، فضا را آماده کنید.

    گالری عکس 4 آموزش نصب کفپوش راه پله  عکس راه پله عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    کفپوش راه پله که خود چسب دارند

    پشت بیشتر محصولات یک لایه چسب وجود دارد؛ کافی است که ورقه محافظ را جدا کرده و کف پوش را طبق طرح دلخواهتان بچسبانید. نصب این نوع کفپوش، آسان، تمیز و سریع است و احتمالاً خودتان هم از عهده اش بر می آیید.

    گالری عکس 5 آموزش نصب کفپوش راه پله  عکس راه پله عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    کفپوش راه پله که به چسب نیاز دارند

    پشت این نوع محصول چسب ندارد و مجبورید که اول یک لایه چسب روی زیرلایه بمالید. چسب را به خوبی پهن کنید و با استفاده از یک ماله کل سطح را پوشش دهید. حالا سطح برای نصب کف پوش آماده است.
    در هر دو نوع محصول بالا باید کف پوش را به زمین پرس کرده و حباب های هوا را خارج کنید. اگر از کفپوش راه پله ورقه ای استفاده می کنید؛ پروسه نصب را از قسمت L شکل یعنی جایی که سطح افقی و عمودی پله به هم می رسند؛ شروع کنید. اگر از کاشی استفاده می کنید هم باز می توانید کار را از این نقطه آغاز کنید.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *