• خانه گرم زمستانی

    وقتی زمستان از راه می‌رسد؛ بعضی از مردم احساس می‌کنند که یا باید گرم بمانند و یا نسبت به محیط‌ زیست هوشیار باشند. اما شما می‌توانید؛ هم خانه‌ گرم و زمستانی راحت داشته باشید و هم دوست محیط‌ زیست باقی بمانید و هزینه مصرف انرژی را کاهش دهید.

    یک ترموستات قابل‌برنامه‌ریزی نصب کنید

    یک ترموستات قابل‌برنامه‌ریزی، همه احتمالات را در نظر می‌گیرد تا محیطی کم‌مصرف ایجاد کند. به سادگی، ترموستات را تنظیم کنید تا بعد از ترک خانه، دما را کاهش دهد و درست قبل از برگشت شما، دما را افزایش دهد.

    گالری عکس 1 خانه گرم زمستانی  عکس خانه هوشمند عکس کفپوش عکس مصالح ساختمانی عکس معماری ارگانیک عکس معماری سبز

    ترموستات قابل‌برنامه‌ریزی، در ذخیره انرژی و پول به شما کمک می‌کند و شما را مطمئن می‌کند که یک خانه خالی را گرم نمی‌کنید. ترموستات را به مدت هشت ساعت، روی درجه ۱۰ تا ۱۵ بگذارید؛ یعنی برای اوقاتی که خوابید یا خانه نیستید. بدین ترتیب، سالانه حدود ۵ تا ۱۵ درصد از هزینه انرژی مصرفی شما کم می‌شود.

    وسایل گرمازا را چک کنید

    درست مانند یک ماشین، سیستم گرمایش هم به محافظت نیاز دارد تا در شرایط خوبی کار کند. با نظافت، محافظت و تعمیر بخاری، هوای کثیف را از داخل خانه پمپاژ کنید و از مصرف انرژی بکاهید. کسی که با این کار آشنایی داشته باشد؛ فیلترها را تعویض می‌کند؛ وسیله را چک می‌کند که مبادا روزنه‌ای داشته باشد؛ بخاری را تمیز می‌کند و تسمه‌های ترک‌خورده یا کهنه را عوض می‌کند. این مراحل تضمین خواهند کرد که بخاری ایمن است و در طول سردترین ماه‌های سال به‌صورت بهینه کار می‌کند.

    گالری عکس 2 خانه گرم زمستانی  عکس خانه هوشمند عکس کفپوش عکس مصالح ساختمانی عکس معماری ارگانیک عکس معماری سبز

    تحرک داشته باشید

    ساده‌ترین و راحت‌ترین راه برای گرم ماندن در زمستان، به چیزی جز اندکی تحرک نیاز ندارد. کمی ورزش، راهی فوق‌العاده برای تنظیم فشارخون، ضربان قلب و گرم نگه‌داشتن کل بدن است. البته مجبور نیستید کارهای طاقت‌فرسایی انجام دهید. کارهای ساده‌ای مثل نظافت خانه کارساز است. همچنین موقع طبخ غذا برای دورهمی های دوستانه، از گرمایی که اجاق گاز به خانه اضافه می‌کند؛ لذت ببرید.

    گالری عکس 3 خانه گرم زمستانی  عکس خانه هوشمند عکس کفپوش عکس مصالح ساختمانی عکس معماری ارگانیک عکس معماری سبز

    اتاق‌های بلااستفاده را ببندید

    حتی اگر از یک سیستم گرمایش خیلی کم‌مصرف استفاده می‌کنید؛ با گرم کردن اتاق‌های بی‌استفاده، انرژی و پول را هدر می‌دهید. اگر اتاق‌هایی دارید که بندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید؛ درهایشان را بسته و بخاری‌شان را خاموش کنید. اگر بعداً به آن اتاق نیاز پیدا کردید؛ نگران نباشید؛ گرم کردن دوباره اتاق خیلی زمان نمی‌برد.

    گالری عکس 4 خانه گرم زمستانی  عکس خانه هوشمند عکس کفپوش عکس مصالح ساختمانی عکس معماری ارگانیک عکس معماری سبز

    چند قالیچه روی کف خانه پهن کنید

    اگر کفپوش خانه شما چوبی یا سرامیکی است؛ در طول زمستان، پاهای شما احساس سردی می‌کنند و پاهای سرد نیز، سرما را به کل بدن منتقل می‌کنند. چند قالیچه ضخیم روی کف‌پوش پهن کنید. قالیچه در کنار گرم نگه داشتن پاها، هزینه انرژی گرمایی را نیز کاهش می‌دهد.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *