• معماران با افزایش جمعیت چه می کنند

    تا همین لحظه طبق اطلاعات ثبت شده Worldmeter جمعیت جهان 7.369.873.955 نفرمی باشد. اما بعد از چاپ این مطلب جمعیت در حدود 316000 نفر افزایش می یابد. طبق اطلاعات مربوط World) WPB Population Balance) جمعیت اکنون کره زمین بیش از دو یا سه برابر آن چیزی است که تخمین زده شده است. این موضوع برای آینده زمین بسیار نگران کننده است.

    گالری عکس 1 معماران با افزایش جمعیت چه می کنند  عکس رشته معماری عکس شهرسازی عکس معماری شهری عکس مهندسی معماری

    معماران در این میان گروهی هستند که می تواند در این عدم تعادل سطح جهانی نقش مهمی ایفا کنند. چگونه؟ برای شرع و به عنوان اولین قدم، می توانند با طرح های خاص خود، خانه هایی را طراحی کنند که با بهره گیری از تکنولوژی سبز، از تاثیر منفی آن ها در محیط اطراف بکاهند.
    اجازه دهید در این قسمت نگاهی به راه های مختلفی که پیش رو قرار دارد بیاندازیم. چراکه جمعیت روز به روز در حال افزایش است و از طرفی منابع طبیعی موجود رو به کاهش هستند.

    گالری عکس 2 معماران با افزایش جمعیت چه می کنند  عکس رشته معماری عکس شهرسازی عکس معماری شهری عکس مهندسی معماری

    حرکتی سریع به سمت طرح های بسیار اجتماعی و آگاهانه

    تقریبا بیش از نیمی از جمعیت جهان از آب نوشیدنی سالم استفاده نمی کنند. در مقابل بحث آب، سطح آب دریا طبق اطلاعات به دست آمده تا سال 2100 پنج پا بالا می آید. بدین ترتیب بعضی از شهرهایی که در حاشیه دریا هستند زیر آب می روند.
    به سادگی می توان در مورد این دو سناریو نتیجه گرفت که، عامل اصلی این معضلات، دنیایی است که به سرعت هر چه بیشتر در حال تغییر و افزایش است. دنیا به روشی غیر قابل پیش بینی در حرکت است ، در لایه ازون سوراخ های بسیاری ایجاد کردیم و یخ های قطب در حال ذوب شدن هستند، منابع آبی در حال آلودگی می باشند و به این لیست روز به روز اضافه می شود.
    در این بین این وظیفه بسیار بزرگی است که بر عهده معماران گذاشته شده است و در طول تاریخ دیده ایم که با ساخت خانه ها و معماری های بی نظیر که برگرفته از فرهنگ یک مکان بوده چگونه در تارخ تاثیر گذار بودند. اجازه دهید اطلاعات بیشتری درباره نحوه تغییر این طرح ها در این مدت بدانیم.

    گالری عکس 3 معماران با افزایش جمعیت چه می کنند  عکس رشته معماری عکس شهرسازی عکس معماری شهری عکس مهندسی معماری

    خانه ها کوچک تر می شوند

    در واقع در حال حاضر خانه ها در حال کوچک تر شدن هستند. دلایل زیادی در این باره وجود دارد که هر کدام ریشه در افزایش جمعیت جهان دارد. این جمعیت قدیمی ترجیح می دهد در خانه های کوچک تری زندگی کند که از هر لحاظ آسان تر و ساده تر باشد. در مقابل، جعیت جوان که نسبت به اکولوژی کاملا آگاه است، خوب می داند که زندگی در خانه های اکولوژیکی برای زندگی، بهتر و قابل تحمل تر می باشند.
    در این بین افرادی هستند که به دلیل بحران اقتصادی سال 2008 از فقر اقتصادی رنج می برند و میلیون ها دلار را به دلیل این بحران ها از دست دادند. در حال حاضر آن ها خوب می دانند که زندگی کردن، فقط بودن در فضایی وسیع و بزرگ نیست بلکه می توانند در فضایی کوچک و نه چندان وسیع هم زندگی را گذراند. با توجه به دلایل بالا باید گفت که، معماران تلاش خوبی برای طراحی خانه های کوچک دارند چرا که این فضای کوچک نیاز کم تری برای دسترسی به منابع طبیعی دارد.

    گالری عکس 4 معماران با افزایش جمعیت چه می کنند  عکس رشته معماری عکس شهرسازی عکس معماری شهری عکس مهندسی معماری

    کاهش سریع منابع انرژی و همچنین افزایش رشد جمعیت و آلودگی منابع آبی، معماران را بر آن داشت تا با استفاده از طرح های تکنولوژی پیشرفته در معماری ، این میزان تغییرات را در شرایط موجود کاهش دهند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که با انبوه تازه هایی در خصوص تکنولوژی در ارتباط هستیم و می توانیم با ابداعات و اختراعات تازه که در زندگی روزمره ما وجود دارند کارهای بزرگی انجام دهیم.
    معماران از این تکنولوژی ها به بهترین شکل استفاده می کنند. تعدادی از این تکنولوژی های معروف عبارتند از، انرژی خورشیدی، خانه های LEED، پمپ های گرمایی، سیستم گرمایی آب با انرژی خورشیدی، بازیافت مواد، توربین ها، و غیره .
    برای این ابداعات هیچ محدودیتی وجود ندارد و استفاده از آن ها در معماری نیز بدون محدودیت می باشد. معماران در نیمه این راه طولانی برای استفاده از تکنولوژی های پیش رو هستند. نگاهی به این هفت شگفتی معماری سبز آینده و قدرت فوق العاده تکنولوژی و طرح آن بیاندازید.

    گالری عکس 5 معماران با افزایش جمعیت چه می کنند  عکس رشته معماری عکس شهرسازی عکس معماری شهری عکس مهندسی معماری

    محیط های شهری جدید

    شرایط خاص و مناسبی برای دست یافتن به معماری شهری جدید وجود دارد. در حقیقت، در محیط های دانشگاهی راه های بسیاری برای آموزش شیوه های نوین معماری و مهندسی در مورد طراحی شهری اکولوژیکی استفاده می شود. معماران جدید باید از این شیوه ها در کارهای خود استفاده کنند و با این برنامه ها و تکنولوژی ها به روز باشند.
    کتاب شهرسازی نوین (The New Urbanisim) نوشته پیتر کاتز، تئوری هایی را در خصوص شهرسازی و گسترش محیط های شهر ارائه می دهد. طبق نظر او باید گروه های شهری قدیمی را با گروه هایی جایگزین کرد که شامل پارک، مدارس، کلیساها و مکان های تجاری باشند.
    او معتقد است که در این مجامع جدید، افراد به راحتی به آن وارد می شوند و می توانند به راحتی به نیازهای خود دسترسی داشته باشند (نیازهای اقتصادی، اکولوژیکی، و اجتماعی) که همه در یک محیط بسیار کوچک در کتار هم جمع آوری شده اند.

    گالری عکس 6 معماران با افزایش جمعیت چه می کنند  عکس رشته معماری عکس شهرسازی عکس معماری شهری عکس مهندسی معماری

    همان طور که نشان داده شد، معماری به طور قطع در این دوره نقش بسیار مهمی دارد. با رشد سریع جمعیت و نیاز به منابع انرژی و حیاتی، وظیفه هر شخصی است که برای توازن هرچه بیشتر محیط قدم بزرگی بردارد.
    معماران هم با استفاده از تکنولوژی های به روز در صدد طراحی و ساخت خانه های کوچک تر هستند که به لحاظ اکولوژیکی مناسب تر و زندگی در ان ها آسان تر باشد.
    آیا شما هم عضوی از این گروه برای رسیدن به زندگی بهتر و سالم تر هستید؟


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *