• نحوه نظافت سرامیک‌های اطراف دوش حمام

    طبق آمار منتشر شده، بازسازی سرویس بهداشتی در صدر لیست پرطرفدارترین پروژه‌های سال ۲۰۱۹ قرار دارد و در این بین کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. چرا که نه؟ سرامیک و کاشی پرسلان اطراف دوش حمام می‌تواند به نقطه کانونی یک حمام زیبا تبدیل شود. به هر حال، این کاشی‌ها به مراقبت مرتب نیاز دارند تا آسیب نبینند یا قارچ و کپک نزنند. برای یادگیری نحوه نظافت کاشی‌های حول دوش حمام با ما همراه شوید.

    کمی پیشگیری

    شرط اول داشتن کاشی‌های ماندگار و زیبا، پیشگیری از صدمات احتمالی مثل قارچ و کپک است. بعد از هر بار استفاده، کاشی‌ها را خشک کنید؛ با یک شیشه پاک‌کن و حوله قطرات آب روی دیوار، در و کف را بزدایید. اگر حمام خیس بماند؛ مواد معدنی و شیمیایی درون آب منجر به ایجاد کپک داخل دوغاب یا فرورفتگی کاشی می‌شود. پس با خشک نگه داشتن حمام از نظافت‌های پردردسر آتی در امان بمانید.

    گالری عکس 1 نحوه نظافت سرامیک‌های اطراف دوش حمام  عکس سرامیک عکس کاشی پرسلان عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش سرامیک

    نظافت روتین

    از پاک‌کننده‌ها و ترکیبات مختص دیگر تجهیزات سرویس بهداشتی برای نظافت کاشی استفاده نکنید زیرا ترکیبات شیمیایی و صیقلی کننده آن‌ها روی کاشی خش می‌اندازند و به ملاط صدمه می‌زنند. برای انجام نظافت روزانه از یک اسفنج نرم و پاک‌کننده‌ای خنثی استفاده کنید و به خاطر بسپارید که بعد از نظافت، کاشی‌ها را کاملاً خشک کنید. بعضی از افراد توصیه می‌کنند که از محلول آب و سرکه استفاده کنید اما متخصصین این امر را رد می‌کنند چون سرکه خیلی اسیدی است و به دوغاب و لعاب روی کاشی آسیب می‌زند.
    برای رفع چرک و باکتری بین کاشی‌ها از یک فرچه دوغاب یا مسواک بهره ببرید زیرا باکتری به کپک ختم می‌شود. از محلول‌های سفیدکننده و معدنی دوری کنید زیرا خیلی سخت هستند و ماده آستری را می‌شکنند.

    گالری عکس 2 نحوه نظافت سرامیک‌های اطراف دوش حمام  عکس سرامیک عکس کاشی پرسلان عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش سرامیک

    پاک کردن لکه‌ها و کپک

    برای رفع لکه‌ها، کف صابون و اثرات آب از یک پاک‌کننده الکلی استفاده کنید و آن را با یک فرچه نرم بسایید. بعد ساییدن، کاشی را با آب گرم کاملاً بشویید و سپس خشک کنید. اگر لکه‌ای مقاوم یا کپک و قارچ روی کاشی مشاهده کردید از پاک‌کننده مخصوص دوغاب و یک فرچه کمک بگیرید. بعد اینکه سطح را با فرچه سایدید؛ فرچه را دور بیاندازید تا مانع آلودگی‌های بعدی شوید. اگر از پاک‌کننده‌ای استفاده می‌کنید که توسط کارخانه سازنده توصیه نشده است؛ اول کمی از آن را روی کاشی تست کنید تا از سازگاری محلول با کاشی مطمئن شوید.

    گالری عکس 3 نحوه نظافت سرامیک‌های اطراف دوش حمام  عکس سرامیک عکس کاشی پرسلان عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش سرامیک

    مراقبت مداوم

    اگرچه سرامیک‌ها اغلب پایدارند و در مقابل لکه‌ها مقاوم هستند اما در برابر محلول‌های شوینده‌ای که موقع دوش گرفتن استفاده می‌کنید؛ نشت ناپذیر نیستند. به منظور حفظ کاشی‌ها در بهترین شرایط ممکن، روی آن‌ها یک لایه آستری ضدلک بمالید و آن را بعد از یک سال تجدید کنید. این کار را هرچه زودت

    گالری عکس 4 نحوه نظافت سرامیک‌های اطراف دوش حمام  عکس سرامیک عکس کاشی پرسلان عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش سرامیک

    گالری عکس 5 نحوه نظافت سرامیک‌های اطراف دوش حمام  عکس سرامیک عکس کاشی پرسلان عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش سرامیک


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *