• محبوب‌ترین مدل‌های دیوار پوش وینیلی

    روکش‌های وینیلی با ظهور در خانه‌های آمریکایی، تولدی دوباره داشتند. در دهه‌های گذشته، این نوع دیوارپوش فقط در معدود ساختمان‌های گران‌قیمت دیده می‌شد. اما در ۱۵ سال اخیر، جزو انتخاب‌های اول صاحب‌خانه‌ها محسوب می‌شود. طبق آمار، دیوارپوش وینیلی، در خانه‌هایی که رنج قیمتشان بین ۴۰۰۰۰۰ دلار تا ۷۴۹۰۰۰ دلار است؛ به چشم می‌خورد.
    وینیل، دوام و کارایی انرژی خود را مدیون پیوند تکنیک‌های تولید پیشرفته و مواد مرغوب است. دیوارپوش های وینیلی عایق دارای یک لایه اضافی هستند که در کنار کاهش مصرف انرژی، از روکش در برابر بارش تگرگ و دیگر عوامل محیطی محافظت می‌کنند. قیمت پایین، عدم نیاز به مراقبت و امکان نصب توسط خود صاحب‌خانه از مزایای وینیل های امروزی به شمار می‌آیند. همچنین این محصول نسبت به گذشته در رنگ‌ها و سبک‌های بیشتری عرضه می‌شود.
    چنانچه برای ساخت خانه مدرن جدید یا بازسازی خانه خود، دنبال یک دیوارپوش ساده اما زیبا هستید؛ وینیل به شما کمک خواهد کرد. در این مطلب، نگاهی به چند مورد از محبوب‌ترین مدل‌های دیوارپوش وینیلی می‌اندازیم.

    گالری عکس 1 محبوب‌ترین مدل‌های دیوار پوش وینیلی  عکس بازسازی عکس پنل دیواری عکس دیوارپوش عکس طراحی نما عکس کفپوش عکس مصالح ساختمانی

    تخته کوب صاف و دارای همپوشانی

    این نوع وینیل که دیوارپوش افقی نیز نامیده می شود؛ ما را یاد زیبایی‌های خانه‌های انگلیسی و اخیراً آمریکایی و هلندی می‌اندازد. این مدل به‌گونه‌ای طراحی شده که لبه ردیف‌های آن روی هم میافتند و باعث می‌شود این تخته‌های سخت بتوانند در اثر رطوبت ناشی از برف و باران، منبسط شوند. این دیوارپوش در ردیف‌های تک، دو و سه‌گانه با ارتفاع‌های مختلف عرضه می‌شود. این محصول را با یک بافت صاف یا شبیه چوب و در رنگ‌های متنوع خواهید یافت. ترکیب وینیل های کنگره‌دار با تخته‌های صاف دارای همپوشانی، نمایی زیبا خلق می‌کند.

    گالری عکس 2 محبوب‌ترین مدل‌های دیوار پوش وینیلی  عکس بازسازی عکس پنل دیواری عکس دیوارپوش عکس طراحی نما عکس کفپوش عکس مصالح ساختمانی

    دیوارپوش هلندی دارای همپوشانی

    این طرح از خانه‌های اروپایی الهام گرفته شده است. این دیوارپوش هلندی با شیار و شکافی که در بالای هر قسمت از آن است؛ متمایز می‌شود؛ این شیار باعث ایجاد یک سایه زیبا در بین صفحات می‌شود. در گذشته دیوارپوش هلندی دارای همپوشانی حاصل منبت‌کاری با دست روی چوب بود اما امروزه تولیدکنندگان آن را از جنس وینیل اما شبیه چوب می‌سازند.

    گالری عکس 3 محبوب‌ترین مدل‌های دیوار پوش وینیلی  عکس بازسازی عکس پنل دیواری عکس دیوارپوش عکس طراحی نما عکس کفپوش عکس مصالح ساختمانی

    دیوارپوش وینیلی لرزشی

    اگر به دنبال خلق نمای دیوارپوش چوبی با قیمتی کمتر هستید؛ به این مدل فکر کنید. وینیل برخلاف چوب به مراقبت چندانی نیاز ندارد. بهترین تولیدکننده‌ها، به‌گونه‌ای بافت چوب سرو را کپی می‌کنند که ذکر تفاوت بین آن‌ها، تقریباً غیرممکن می‌شود. این دیوارپوش را می‌توان در کل خانه نصب کرد تا نمایی به شکل خانه‌های ساحلی شهر هامپتون، خلق شود. همچنین، این دیوارپوش را روی دیوار زیر شیروانی، اطراف پنجره شیروانی و  فرورفتگی های دیوار با جزئیات معماری لوکس همراه کنید. این نوع وینیل در رنگ‌های متنوعی از چوبی و مجلل تا خاکی یافت می‌شود.

    گالری عکس 4 محبوب‌ترین مدل‌های دیوار پوش وینیلی  عکس بازسازی عکس پنل دیواری عکس دیوارپوش عکس طراحی نما عکس کفپوش عکس مصالح ساختمانی

    تخته‌های عمودی و کفپوش

    دوستداران نماهای ساده اما مدرن، در حال احیا این مدل هستند؛ مدلی که به صورت دیوارپوش ۱۲ اینچی به همراه کفپوش ۱ اینچی عرضه می‌شود. مدل‌های صاف و به شکل چوب این مدل؛ راحت‌تر پیدا می‌شوند. نوع خاصی از این دیوارپوش از بالا گرد هستند. اگر قصد ساخت خانه‌ای شبیه خانه‌های روستایی یا حتی خانه‌های مدرن زاویه‌دار را دارید؛ این دیوارپوش را امتحان کنید.
    هرچند که این لیست کامل نیست؛ اما مدل‌هایی را معرفی می‌کند که مورد پسند عموم مردم قرار گرفته اند. اگر قصد ساخت خانه‌ای نو یا بازسازی ساختمان خود را دارید؛ مدلی را انتخاب کنید که با خانه شما هماهنگ باشد.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *