• تاریخچه پنل دیواری

    از روکش‌های دیواری زمان ویکتوریا و پنل‌های چوبی قرون وسطی تا مواد مصنوعی معاصر، ظاهر و فناوری پنل‌های دیواری با تغییرات مهمی همراه بوده است. با خواندن مطلب زیر از چرخه تکامل این فناوری مطلع شوید.

    گالری عکس 1 تاریخچه پنل دیواری  عکس پنل دیواری عکس تاریخ معماری عکس تکنولوژی معماری عکس طراحی دیوار عکس مصالح ساختمانی عکس معماری داخلی

    یک تاریخ مختصر از پنل دیواری

    پنل‌های دیواری از زمان معماری کلاسیک روم و یونان به قسمتی از خانه‌ها و ساختمان‌های عمومی تبدیل شدند؛ البته این پنل‌ها در دوران گوتیک ظهور نکرده بودند. پنل‌های چوبی طبیعی از زمان معماری تیودور، گرما و ظرافت را مهمان خانه‌های خصوصی کردند. در دوران ویکتوریا، روکش‌های دیواری ساده، ارجحیت داشتند.

    گالری عکس 2 تاریخچه پنل دیواری  عکس پنل دیواری عکس تاریخ معماری عکس تکنولوژی معماری عکس طراحی دیوار عکس مصالح ساختمانی عکس معماری داخلی

    ظهور پنل دیواری چوبی

    در آمریکا، پنل های چوبی در دوران مستعمراتی مورد استفاده عموم قرار گرفتند و دلیل آن، سادگی، عایق بودن و دوام چوب بود. پنل‌های چوبی دوباره از اواسط قرن بیستم محبوب شدند؛ وقتی که پنل های چوبی سفت، تخته‌های چندلایه و پنل‌های با روکش چوب به یکی از اجزای معمول دکور خانه‌ها تبدیل شدند.

    گالری عکس 3 تاریخچه پنل دیواری  عکس پنل دیواری عکس تاریخ معماری عکس تکنولوژی معماری عکس طراحی دیوار عکس مصالح ساختمانی عکس معماری داخلی

    پنل دیواری معاصر

    پنل های دیواری امروزه، تحت تکامل مهمی قرار گرفته‌اند؛ از چوب‌های طبیعی گرفته تا پنل‌های لایه‌لایه‌ای که در چند سال اخیر تولید شده‌اند. در همه این محصولات، ردی از چوب دیده می‌شود اما در سبک‌های مدرن و طرح‌های متنوع‌تری عرضه می‌شوند. این پنل ها، طرح و الگوی چوب را منعکس می‌کنند که جنس بیشتر آن‌ها کامپوزیت یا مواد مصنوعی و ترکیبی است؛ این محصولات شامل MDF، ملامین و پلییورتن هستند. شما حتی می‌توانید پنل هایی را پیدا کنید که طرح روی آن‌ها سه‌بعدی است یا بافت جذابی دارند.

    گالری عکس 4 تاریخچه پنل دیواری  عکس پنل دیواری عکس تاریخ معماری عکس تکنولوژی معماری عکس طراحی دیوار عکس مصالح ساختمانی عکس معماری داخلی

    شما می‌توانید پنل‌ها را روی دیوار هر اتاقی یا در کل خانه نصب کنید. اما بیشتر پنل‌ها با تکنولوژی بالا، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای قسمت‌های خاصی از خانه مناسب باشند؛ مانند پنل با نقش و نگار چوبی برای ورودی، نوع آجری برای دیوارها و سنگ مصنوعی که برای نصب در پشت اجاق‌گاز مناسب است.

    مزایای پنل های با تکنولوژی بالا

    پنل های دیواری مدرن، صاحب‌خانه‌ها را میزبان مزایای زیادی می‌کنند. این محصولات فقط رنج وسیعی از ظواهر طبیعی با لبه‌های برش داده شده را ارائه نمی‌دهند؛ آن‌ها خانه شما را نیز عایق‌بندی می‌کنند. بیشتر این پنل ها ضد صوت هستند و برای محیط‌های آکوستیکی مانند سینما یا استودیو مناسب هستند.
    نصب آسان این پنل ها مدیون سیستم‌های نصب گیره، ریل یا سیستم کام و زبانه است. این پروسه به قدری آسان است که خود صاحب‌خانه نیز با اندکی مهارت می‌تواند آن را نصب کند. بعد از اتمام نصب، این محصولات مدرن به مراقبت و محافظت چندانی نیاز ندارند. این پنل‌ها مقاوم هستند و به راحتی آسیب نمی‌بینند و نسبت به انواع عادی کمتر فرسوده می‌شوند.

    گالری عکس 5 تاریخچه پنل دیواری  عکس پنل دیواری عکس تاریخ معماری عکس تکنولوژی معماری عکس طراحی دیوار عکس مصالح ساختمانی عکس معماری داخلی

    چون پنل ها روی دیوارهای موجود نصب می‌شوند؛ از دیوارها نیز محافظت کرده، مانع فرسودگی آن‌ها شده و طول عمر دیوارها را افزایش می‌دهند. نصب مستقیم پنل‌های دیواری از تابش نور خورشید روی دیوار جلوگیری می‌کنند.
    از دوران باستان تا به امروز، پنل‌های دیواری، نقش مهمی را در خانه‌ها ایفا کرده‌اند. با توجه به تنوع ماده و طرح، شما می‌توانید یک مدل سنتی یا مدرن را انتخاب کنید. همه این محصولات با فناوری برش لبه، تولید می‌شوند.

    شما چه طرحی از پنل های دیواری را برای دیوار خانه خود می‌پسندید؟


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *