• نرم افزار معماری و ۱۰ اپلیکیشن معماری مهمی که هر معمار باید داشته باشد

    در سال های اخیر تلفن های همراه هوشمند از جمله ابزارهای مهمی هستند که افراد بسیاری از کار های خود را با آن ها انجام می دهند. در این مسیر توسعه تکنولوژی، بسیاری از کمپانی ها، نرم افزار و اپلیکیشن های گوناگونی را برای تسریع روند این کارها طراحی و تولید کردند. در این میان معماری نیز از جمله این رشته هاست که نباید آن را فراموش کرد. با افزایش روزافزون نرم افزار و اپلیکیشن های کاربردی در زمینه های مختلف و رقابت های جهانی بر سر این تجارت، کیفیت این ابزارها نسبت به سال های گذشته پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. در این میان برای معماران نیز ابزارها و نرم افزاهای گوناگونی طراحی شده است. در این مطلب قصد داریم 10 نرم افزار معماری برتر که هر معماری باید آن را داشته باشد را مرور کنیم.

    لیست ۱۰ نرم افزار معماری و اپلیکیشن معماری برتر

    گالری عکس 1 نرم افزار معماری و ۱۰ اپلیکیشن معماری مهمی که هر معمار باید داشته باشد  عکس اپلیکیشن معماری عکس تکنولوژی معماری عکس تکنولوژی و هنر عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری عکس نرم افزار معماری

    ۱.Graphissoft’s BIMx app (سیستم عامل iOS و Android)

    یکی از مهمترین نرم افزارها در معماری که در راس لیست ما قرار دارد، BIMx است که از برنامه ArchiCAD در این نرم افزار یا اپلیکیشن معماری استفاده می شود. یکی از قابلیت های این نرم افزار، انتقال اطلاعات و طرح ها بین پیمانکار و ارباب رجوع است. با این نرم افزار تصاویر دو بعدی و سه بعدی از طرح اتاق و بخش های مختلف ساختمان تهیه می شود. با نصب این اپلیکیشن معماری بر روی دستگاه ها می توان با تصاویر دو بعدی و یا سه بعدی، درک بهتری اجزا و بخش های مختلف کار داشته باشیم. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارها برای پروسه های ساختمانی است.
    قیمت: 49.99 دلار

    ۲.Autodesk Format (سیستم عامل iOS و Andoid)

    با این نرم افزار معماری می توانید مدل های خود را بر روی تلفن همراه و یا تبلت های خود بکشید. می توانید در هر جا و هر لحظه مدل های ذهنی خود را رسم کنید و یا مدل های مربوط به BIM را تغییر دهید. همراه این نرم افزار یا اپلیکیشن معماری برای کاربر اطلاعات بیشتری برای نحوه استفاده از آن قرار داده شده است تا مشکلات و یا سوالات مربوط به نرم افزار برای کاربر برطرف شود. اگر از طرح هایی که بر روی سیستم خود طراحی کردید رضایت ندارید، می توانید آن ها را ذخیره کنید و بعد از انتقال به سیستم کامپیوتر خود آن ها را ویرایش کنید. بعد از انجام تمامی کارها بایک دکمه آن را بین دوستان و همکاران به اشتراک بگذارید.
    قیمت: رایگان

    گالری عکس 2 نرم افزار معماری و ۱۰ اپلیکیشن معماری مهمی که هر معمار باید داشته باشد  عکس اپلیکیشن معماری عکس تکنولوژی معماری عکس تکنولوژی و هنر عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری عکس نرم افزار معماری

    ۳.Paper (سیستم عامل iOS)

    این اپلیکیشن معماری برای اپل در سال 2012  برنده جایزه بهترین نرم افزارها شد. نرم افزار Paper ، گرفتن طرح ها، ایده ها، نمودارها و توضیح نکات و به اشتراک گذاشتن آن ها از طریق اینترنت را بسیار آسان کرده است. این نرم افزار بسیار ساده و دقیق است که فقط برای iPad در نظر گرفته شده است. کمپانی طراح این نرم افزار تولید قلم نوک سوزنی را نوید داده که به iPad از طریق بلوتوث متصل می شود.
    قیمت: رایگان

    ۴.Autocad 360 (سیستم عامل iOS و Android)

    این نرم افزار معماری توسط گروه Autodesk طراحی شد. اتوکد360 یکی از نرم افزارهای اولیه و اپلیکیشن معماری اساسی است که باید روی تلفن همراه یا تبلت نصب شود. اتوکد360 امکان ویرایش و مشاهده طراحی ها را دارد. از طرفی دسترسی به طراحی های شما را در هر زمان و مکان ممکن می سازد.
    قیمت: رایگان

    گالری عکس 3 نرم افزار معماری و ۱۰ اپلیکیشن معماری مهمی که هر معمار باید داشته باشد  عکس اپلیکیشن معماری عکس تکنولوژی معماری عکس تکنولوژی و هنر عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری عکس نرم افزار معماری

    ۵.MagicPlan (سیستم عامل iOS و Android)

    نرم افزاری بسیار جالب و جذاب است. این نرم افزار با استفاده از یک دوربین طرح مورد نظر را ترسیم می کند. فقط باید در نقطه ای بایستید و دستگاه را ثابت کنید. سپس نرم افزار طراحی مکان مورد نظر را انجام می دهد. در نهایت می توانید طرح را در فرمت های PDF، dxf و یا jpg دریافت کنید.
    قیمت: رایگان

    ۶.iRhino 3D (سیستم عامل iOS)

    این نرم افزار برای مشاهده فایل Rhino 3DM روی تلفن همراه استفاده می شود. برای زمانی قابل استفاده است که لپ تاپ پیش شما نیست و می خواهید کارها را از طریق تلفن همراه انجام دهید.
    قیمت: 3.99 دلار

    گالری عکس 4 نرم افزار معماری و ۱۰ اپلیکیشن معماری مهمی که هر معمار باید داشته باشد  عکس اپلیکیشن معماری عکس تکنولوژی معماری عکس تکنولوژی و هنر عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری عکس نرم افزار معماری

    ۷.Sketchbook (سیستم عامل iOS و Android)

    نرم افزار اتودسک است. این نرم افزار معماری برای کشیدن طرح بسیار مهم می باشد. می توانید تصاویری را رسم کنید که به وسیله آن ها نوع طرح خود را بررسی کنید. شاید رسم تمام جزئیات یک طرح برای شما دشوار باشد اما با این نرم افزار این قابلیت را دارید که جزئیات طرح را رسم و مشاهده کنید. بنابراین دیگر نیازی به کاغذ و قلم نیست، به راحتی این نرم افزار معماری تمام مراحل کار را به تنهایی انجام می دهد و برای طرح های دیجیتالی بسیار مناسب است.
    قیمت: رایگان

    ۸.Morpholio Trace (سیستم عامل iOS و Android)

    هرچه طرح بیشتری بکشید به نفع شما است. اصولا معماران دوست دارند در لایه های مختلف کار کنند. هرچه لایه هابی بیشتری داشته باشید، طرح بهتری خواهید داشت. این نرم افزار برای این منظور بسیار مناسب است. طرح ها را به صورت لایه بندی نگهداری می کنید. این نرم افزار برای یک معمار بسیار ضروری است.
    قیمت: رایگان

    ۹.CADTOUCH (سیستم عامل iOS و Android)

    آخرین دقایق طراحی، چیزی است که در نهایت دنبال آن هستیم. شاید اشتباهات کوچکی در کار و یا ریزه کاری هایی در طرح ما باشد که نیاز به ویرایش داشته باشند. PRO CAD برای ویرایش طرح و بررسی آن مورد استفاده قرار می گیرد و به کاربر اجازه می دهد کار خود را ویرایش و بازبینی نماید. محاسبه فضا و طراحی مکان جهت طراحی داخلی از دیگر قابلیت های این نرم افزار است. وقتی کار خود را تمام کردید، می توانید به سرعت آن را در بایگانی خود ذخیره کنید. این نرم افزار  معماری برای زمانی که در شرکت نیستید بسیار مفید است.
    قیمت: رایگان

    ۱۰.Architect Envi Deluxe (سیستم عامل iOS)

    زمانی که خسته هستید داشتن مجموعه ای از اطلاعات تاریخی و سفر به گذشته بسیار مناسب است. این نرم افزار معماری برای دانشجویان معماری بسیار مفید است. این نرم افزار اطلاعات کاملی از تمامی مکان های تاریخی در اختیار شما قرار می دهد. با جستجو در این اپلیکیشن معماری می توانید هر مکان تاریخی در هر قرن را بیابید و در مورد آن اطلاعات لازم را مطالعه کنید. از طرفی این نرم افزار معماری قابلیت ذخیره و اضافه کردن اطلاعات و یا عکس را نیز دارد.
    قیمت: 3.99 دلار


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *