• ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران

    در حالی که در هر فضایی رنگ و بویی از سادگی وجود دارد، حضور یک معمار حرفه ای برای مهندسی و تغییر فضا به زیباترین شکل ممکن ضروری است.

    گالری عکس 1 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    وقتی راجع به معماری فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهن می رسد چیست؟ مطمئنا یکی از فرضیات زیر وجود دارد. به لیست ما در ادامه مطلب  نگاه کنید، شاید این ها بخشی از فکر شما باشند و اگر درست نیست باید تغییری در نگرشمان بدهیم و این فکر را از ذهنمان دور کنیم.

    گالری عکس 2 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    1.بیشتر معماران مرد هستند

    فرضیات غلطی در مورد معماران وجود دارد، شاید این اولین موردی باشد که باید از ذهن دور کرد. در حالی که حرفه معماری اساسا مردانه است اما صحیح نیست که این شغل را فقط مخصوص مردها بدانیم. از معماران معروف خانم می توان ترسا برساک (Teresa Borsuk) را نام برد که در سال 2015 جایزه بهترین زن معمار را گرفت. خانم ها هم در این حرفه جایگاه خاصی دارند.

    گالری عکس 3 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    2.معماران ثروتمند هستند

    متاسفانه این مساله درست نیست. بعد از سال ها تحصیل و کار سخت درآمد آن ها قابل توجه نیست. در مقایسه با یک پزشک درآمد این قشر به هیچ وجه بالا نیست.

    گالری عکس 4 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    3.معماران ساختمان ساز هستند

    معماران از ابزارهایی استفاده می کنند اما چکش وسیله کار آن ها نیست. معماران ساختمان ها را طراحی می کنند اما سازنده آن ها نیستند. طرح های آن ها به سازنده های پروژه داده می شود. بنابراین بین طراح و سازنده ارتباط بسیار نزدیکی وجود دارد، اما کار اصلی با سازنده است.

    گالری عکس 5 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    4.معماران رفتاری عادی دارند

    معماران افرادی معمولی هستند، پشت میز کامپیوتر می نشینند و ساعت ها بر روی پروژه های خود با جزئیات کار می کنند. معماران افرادی عجیب و غریب با شخصیتی عصا قورت داده نیستند بلکه مانند بسیار افراد معمولی هستند.

    گالری عکس 6 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    5.معماران درونگرا هستند

    این فرضیه اشتباه است. معماران نمی توانند درونگرا باشند. اگر این افراد در محیطی دور از دیگران باشند و بدون ارتباط با بقیه، هیچوقت طرح های آن ها به واقعیت نمی رسد. برای رسیدن به این مرحله باید ارتباط وسیعی با سازنده طرح های خود داشته باشند. اگر معماری خجالتی باشد در این زمینه با مشکل روبه رو است ، بنابراین در ارتباط با مشتری، طراحان، و سازنده ها باید از مهارت های ارتباطی استفاده کند.

    گالری عکس 7 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    6.معماری شغل فریبنده ای است

    این که به فرانک لییود رایت دیگری تبدیل شویم به نظر فرینده است. به نظر تبدیل شدن به معماری خبره و حرفه ای موضوع جالبی است؛ اما این موضوع هر روز زندگی معمار نیست. کار معماران بسیار دشوار و با جزئیات همراه است. هرچند که تبدیل شدن به یک معمار حرفه ای قابل تصور است؛ اما این موضوع جدای از مسائل یک روز معمار است.

    گالری عکس 8 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    7.معماران هنرمندانی خلاق هستند

    درحالی که بسیاری از معماران به دانشکده معماری وارد می شوند تا به مهارت های لازم در این حرفه دست یابند؛ اما این موضوع تنها نیاز این حرفه نیست. معماران باید حلال مشکلات باشند اما لازم نیست مهارتی در حد پیکاسو داشته باشند. در واقع معماران باید به مهارت های هندسی مسلط باشند و بتوانند با برنامه های کامپیوتری طرح های خود را رسم کنند.

    گالری عکس 9 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    8.معماران تنها کار می کنند

    مثل خیلی از مشاغل؛ معماری هم کاری نیست که به تنهایی انجام شود. معمولا در یک پروژه؛ افراد زیادی برای عملی شدن آن دخالت دارند. در یک پروژه گروهی از افراد خبره برای پیشبرد پروژه، نقش دارند. مانند دیگر مشاغل معماری نیز کاری نیست که فقط توسط یک نفر به تنهایی انجام شود.

    گالری عکس 10 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    9.معماران به شما مواد مورد نیازتان را می دهند

    همانطور که گفتیم معماران سازنده طرح نیستند بلکه ابزار مورد نیاز کامل شدن طرح را فراهم می کنند. آن ها ابزار لازم برای یک طرح را پیشنهاد می دهند. معمار فقط طرح مربوط با پروژه را با ابزار مخصوص ارائه می دهد و بقیه کار به دست سازنده طرح می باشد .

    گالری عکس 11 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری

    10.تمامی معماران حرفه ای و دارای شرایط لازم هستند

    همه به دانشکده معماری می روند تا مدرک معماری بگیرند. بنابراین همه دارای ویژگی های لازم هستند. اما این فرضیه اشتباه است. معماری علمی است که ایدئولوژی های بسیاری دارد و در مسیرش می تواند رویکردی تازه پیش روی شما بگذارد.
    اگر سری به پروژه های که در مساحت معرفی می شوند بزنید، می بینید که چه رویکردهای متفاوتی در آن ها وجود داشته که هرکدام با توجه به بالا پایین های بسیاری که داشته اند باز هم در نوع خود بی نظیر بوده اند.

    گالری عکس 12 ۱۰ گمان اشتباه در مورد معماران  عکس رشته معماری عکس مهندسی معماری


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *