• سه پاویون بانشاط در فستیوال معماری لندن ۲۰۱۶

    فستیوال معماری لندن ۲۰۱۶ در۳۰ ژوئن به پایان رسید؛ بعد یک ماه گفت‌وگو، نمایشگاه و تور که در سراسر پایتخت بریتانیا گسترده بودند. در این فستیوال، شاهد سه اینستالیشن زیبا در فضای باز بودیم. این پاویون ها در جست‌وجوی تعامل و الهام هستند.

    پاویون Pinwheel

    پاویون Pinwheel در موزه Gardens نصب شد. طرح این پاویون از یک اسباب‌بازی الهام گرفته شده است و از هزاران چرخ چوبی ملخ مانند تشکیل شده که روی مجموعه‌ای متراکم از میله‌های فولادی ضدزنگ نصب شده‌اند.
    این پروژه جذاب توسط استودیو لندنی Five Line Projects طراحی شده است و محصول رقابت سالانه Arch Triumph می‌باشد. در این رقابت از معمارها و طراحان سراسر دنیا تقاضا می‌شود که پاویون هایی موقتی و قابل‌حمل طراحی کنند که به موضوع رقابت پاسخ دهند.
    موضوع رقابت ۲۰۱۶، انرژی بود. Pinwheel The Collective Energy of Community اسم کامل پاویون Pinewheel است. این پاویون در پی کشف یک عمل تنها است که واکنشی بزرگ‌تر را به همراه خواهد آورد. در حقیقت پاویون می‌خواهد این تفکر را گسترش دهد که یک شخص می‌تواند سعادت یک جامعه را پیش ببرد.
    چرخ‌های بامبویی به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که هل دادن یک چرخ، یک اثر دومینو بزرگ ایجاد می‌کند و چرخ‌ها پشت سر هم شروع به چرخیدن می‌کنند. رهگذر ترغیب می‌شود که وارد پاویون شود؛ با فرفره‌ها تعامل برقرار کند و پاویون را همواره در حال حرکت نگه دارد.

    گالری عکس 1 سه پاویون بانشاط در فستیوال معماری لندن ۲۰۱۶  عکس اینستالیشن عکس طراحی پاویون عکس فستیوال معماری عکس معماری انگلستان عکس معماری بریتانیا عکس معماری لندن

    پاویون Milkshake Tree

    شرکت معماری PH Architects با همکاری مرکز کودکان لندن و Cerebral Plays، یک اینستالیشن تجربی خلق کرده است؛ باغی اسرارآمیز که بیرون از شهر در گالری Now نصب شد.
    جذابیت پاویون حاصل پلان‌های شرکت است. Milkshake Tree، یک زمین‌بازی حسی است که کشف از طریق دیدن، شنیدن، بوییدن، حرکت، نور و لمس را الهام می‌دهد.
    میله‌های مسی روی فریم چوبی یک مسیر زیلوفون مانند وصل شده‌اند. بچه‌ها می‌توانند حین بالا رفتن از شیب مسیر، بازی هم بکنند. در انتها، مسیر به داخل یک جعبه آینه‌ای طلایی ۱۲ مترمربعی می‌پیچد. جعبه با اشکال برگ مانند سوراخ شده است و یک درخت Amelanchier و یک منشور شیشه‌ای دارد. این منشور، نمایش خیره‌کننده‌ای از رنگ و نور خلق کرده است.
    خود کودکان، اسم پاویون را انتخاب کرده‌اند. بعد از فستیوال، پاویون در یک مرکز بازی همیشگی نصب شد.

    گالری عکس 2 سه پاویون بانشاط در فستیوال معماری لندن ۲۰۱۶  عکس اینستالیشن عکس طراحی پاویون عکس فستیوال معماری عکس معماری انگلستان عکس معماری بریتانیا عکس معماری لندن

    پاویون Hive

    Hive، محصول طراحی هنرمند Wolfgang Buttress است که موفق به دریافت چند جایزه شد. از این پاویون، اولین بار در نمایشگاه اکسپو میلان ۲۰۱۵ رونمایی شد؛ پاویونی که بیننده را شیفته خود می‌کند. پایان نمایشگاه اکسپو، پاویون به انگلستان برگردانده شد. این اولین بار است که پاویونی به انگلستان برگردانده می‌شود و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا Hive در باغ‌های Kew از زندگی لذت می‌برد.
    فضای کندو مانند داخل پاویون، بازدیدکننده را شگفت‌زده می‌کند؛ فضایی که از ۱۷۰ هزار قطعه آلومینیومی تشکیل شده و ۱۷ متر ارتفاع دارد. بازدیدکننده از تماشای سوسوی نور و شنیدن صدای نوسانی وزوز مسحور خواهد شد.
    این نور توسط هزاران لامپ LED گسیل می‌شود. صدا هم، یک موسیقی ضبط شده توسط گروه Spiritualized است که صدای ۴۰ هزار زنبور، آواهای انسانی و آلات مختلف را در برمی‌گیرد. موج نور و صدا از طریق ارتعاشات زنبورعسل‌های واقعی کنترل می‌شود که در یک کندو متصل به اینستالیشن زندگی می‌کنند.
    در طراحی این اینستالیشن، Buttress با استودیو Simmonds و BDP همکاری کرد. این محصول به اهمیت گرده‌افشانی زنبورعسل برای اکوسیستم‌های مختلف و به خطراتی که متوجه زنبورها است؛ اشاره می‌کند.

    گالری عکس 3 سه پاویون بانشاط در فستیوال معماری لندن ۲۰۱۶  عکس اینستالیشن عکس طراحی پاویون عکس فستیوال معماری عکس معماری انگلستان عکس معماری بریتانیا عکس معماری لندن

    گالری عکس 4 سه پاویون بانشاط در فستیوال معماری لندن ۲۰۱۶  عکس اینستالیشن عکس طراحی پاویون عکس فستیوال معماری عکس معماری انگلستان عکس معماری بریتانیا عکس معماری لندن


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *