• گرانیت و پیشخوان آشپزخانه شما

    اگر قصد دارید از گرانیت به عنوان پیشخوان آشپزخانه استفاده کنید؛ خوشحال باشید زیرا به پردازش زیادی نیاز ندارد. مواد طبیعی، خودشان سطحی کامل برای چنین کاربردهایی ایجاد می‌کنند. اما گرانیت از پیش برش داده نمی‌شود؛ این امر یا در معدن و یا در محل نصب انجام می‌شود. با خواندن مطلب زیر از چگونگی تبدیل گرانیت به پیشخوان آشپزخانه‌تان مطلع شوید.
    گرانیت، معمولاً هم به‌صورت تخته و هم کاشی عرضه می‌شود. این ماده از سنگ‌های بزرگی جدا می‌شود که از زمین استخراج می‌شوند؛ سنگی که بعد از میلیون‌ها سال تشکیل شده است. گرانیت را با استفاده از چکش‌های خیلی بزرگ از سنگ‌های اطراف جدا می‌کنند.

    گالری عکس 1 گرانیت و پیشخوان آشپزخانه شما  عکس آشپزخانه عکس دکوراسیون داخلی عکس کاشی عکس گرانیت عکس مصالح ساختمانی

    برش گرانیت در معدن

    زمانی که گرانیت از زمین استخراج می‌شود؛ باید سنگ را در سایز مناسبی برش داد. معمولاً برای برش دادن گرانیت از اره‌برقی به همراه سمباده، اکسید آلومینیوم و الماس استفاده می‌کنند. از دیگر وسایل برش دهنده نیز به نوبت استفاده می‌شود یا زمانی که اره نباشد. برش دهنده واتر جت، با فشار قوی، خطوط معین را برش می‌دهد.
    سپس گرانیت را به شکل‌های دلخواه و به‌صورت صفحه یا کاشی برش می‌دهند. ضخامت سنگ را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که سنگ یکنواخت باشد و لبه‌های آن‌ها را کاملاً صاف می‌کنند. حالا گرانیت آماده است تا به خانه شما بیاید.

    گالری عکس 2 گرانیت و پیشخوان آشپزخانه شما  عکس آشپزخانه عکس دکوراسیون داخلی عکس کاشی عکس گرانیت عکس مصالح ساختمانی

    نحوه کار با گرانیت

    حالا که سطوح یا کاشی‌های گرانیتی به دست آمدند؛ زمانش رسیده که آن را روی کابینت‌ها بکشید؛ چیزی که مدت‌هاست منتظرش بودید! اندازه فضا، سینک و تجهیزات آشپزخانه را چک کنید تا مطمئن شوید که اندازه سنگ مناسب است.
    معمولاً صفحات گرانیت را در معدن، با در نظر گرفتن جای سینک و وسایل برش می‌دهند اما گاهی نیز این کار در خانه شما انجام می‌شود. این کار تا حدی کثیف کننده است. اگر وسایل برش دهنده مناسبی نداشته باشید؛ گردوخاک زیادی تولید خواهد شد.

    گالری عکس 3 گرانیت و پیشخوان آشپزخانه شما  عکس آشپزخانه عکس دکوراسیون داخلی عکس کاشی عکس گرانیت عکس مصالح ساختمانی

    لوازم برش

    دستگیره، اره چرخان با تیغه الماس و یک ابزار مکنده، اصلیترین ابزار یک نصاب هستند. این تجهیزات به فرد کمک می‌کنند تا اطراف سینک و وسایل را برش دهد؛ در حالیکه میزان ریخت‌وپاش را به حداقل می‌رسانند. اگر از کاشی گرانیتی استفاده می‌کنید؛ اول آن‌ها را روی کابینت بچینید بدون اینکه بچسبانید تا مطمئن شوید؛ به اندازه کل فضا هستند.
    معمولاً به همراه محصول، شابلون سینک و بالای اجاق‌گاز نیز به فروش می‌رسد. این شابلون‌ها به نصب کننده کمک می‌کنند تا این قسمت‌ها را خیلی دقیق برش دهد و نصب کنند. اغلب، نصب کننده با توجه به اندازه فضای شما، شابلون جدیدی درست می‌کنند.
    بعد از اندازه‌گیری، گرانیت روی یک زیر لایه چوبی نصب می‌شود و بین آن‌ها یک مانع بخار قرار می‌دهند. گرانیت را با چسب پلاستیکی می‌چسبانند و اغلب چسب را با یک صمغ گیاهی رنگی مخلوط می‌کنند.

    گالری عکس 4 گرانیت و پیشخوان آشپزخانه شما  عکس آشپزخانه عکس دکوراسیون داخلی عکس کاشی عکس گرانیت عکس مصالح ساختمانی

    ایده‌هایی برای استفاده از باقی‌مانده گرانیت

    بعد از اتمام کار، تکه‌هایی از گرانیت باقی می‌مانند. به این قطعات، به چشم دورریز محصول نگاه نکنید؛ می‌توانید راه‌هایی برای استفاده از آن‌ها بیابید. برای مثال، از باقی‌مانده گرانیت برای روکش کردن جاهایی مثل پشت گاز که ممکن است لک بزنند استفاده کنید یا یک تخته خردکن بسازید. نصاب، پیشنهادهایی بهتر و بیشتری برای شما خواهد داشت.
    گرانیت، انتخابی فوق‌العاده عاقلانه برای پیشخوان آشپزخانه است. ماده‌ای بادوام و جذاب که به ارزش خانه شما می‌افزاید.

    گالری عکس 5 گرانیت و پیشخوان آشپزخانه شما  عکس آشپزخانه عکس دکوراسیون داخلی عکس کاشی عکس گرانیت عکس مصالح ساختمانی


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *