• بام فلزی و ۶ مزیت بامپوش فلزی

    برای انتخاب صحیح یک متریال برای پشت‌بام، فاکتورهای زیادی باید لحاظ شود. اگرچه ارزیابی شرایط آب و هوایی و طول عمر مصالح موردنظر، امری تأثیرگذار است اما پروسه انتخاب می‌تواند؛ پیچیده باشد. سقف‌های فلزی به دل صاحب‌خانه‌ها نشسته‌اند؛ سقف‌هایی که از جنس فولاد گالوانیزه، قلع یا آلومینیوم هستند و در سبک‌های متنوعی مانند صفحه، بام‌پوش و پنل، وارد بازار می‌شوند. این مدل‌ها، نمای چوب، خاک و سنگ را مدل‌سازی می‌کنند. در ادامه به بررسی ویژگی های بام فلزی (Metal Roofing) می پردازیم تا بدانید که چه چیز بام فلزی برای معماری، جذابیت دارد و آن را به یک متریال قابل‌اعتماد برای خانه شما تبدیل کرده است.

    طول عمر بام فلزی

    یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب یک بامپوش، طول عمر آن است. اگر بام فلزی، انتخاب شماست، مطمئن باشید که تا چند دهه آتی از خانه شما محافظت خواهد کرد. بابت این نکته مثبت باید قدردان این موضوع باشیم که فلز در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، از برف و بوران تا دماهای سوزان،  مقاومت می‌کند. بعضی از تولیدکننده‌ها، طول عمر این محصول را تا ۵۰ سال نیز گارانتی می‌کنند. این گارانتی، خیال شما را در برابر نقص‌های زودرس، آسوده می‌کند.

    گالری عکس 1 بام فلزی و ۶ مزیت بامپوش فلزی  عکس بامپوش عکس راهنمای خرید عکس طراحی پشت بام عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی

    نصب پوشش بام فلزی

    نصب بام فلزی کاری کاملاً فیزیکی است و بسته به میزان ارتفاع و شیب پشت‌بام شما خطرناک است. اگر شیب بام خانه شما خیلی زیاد نیست و از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار هستید؛ ممکن است که خودتان قادر به تکمیل بام فلزی باشید. فرمت‌های سبک این محصول را به راحتی و با یک سیستم چفت‌وبست، نصب می‌کنند که برای پروسه نصب، فقط به ابزار رایج نصب نیاز است. اگر یک نصب حرفه‌ای برای شما جذاب‌تر است؛ یک پیمانکار کاردان خیلی سریع از عهده کار بر خواهد آمد. زمانی که متریال سالم و بی‌نقص باشد؛ تا سالیان سال نگرانی شما را رفع می کند.

    گالری عکس 2 بام فلزی و ۶ مزیت بامپوش فلزی  عکس بامپوش عکس راهنمای خرید عکس طراحی پشت بام عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی

    ایمنی بامپوش فلزی

    موقع انتخاب بامپوش، از فاکتور ایمنی غفلت نکنید. اگر یک سطح فلزی را برای بام انتخاب می‌کنید؛ در واقع یکی از ایمن‌ترین تصمیمات ممکن را گرفته‌اید. سقف فلزی ضد حریق است. پس وقتی که برای پوشش بام خانه خود، فلز را انتخاب کردید؛ خوشحال باشید زیرا ماده‌ای را برگزیده‌اید که درجه ضد حریق بودن آن A است؛ یعنی بالاترین سطح مقاومت در برابر آتش‌سوزی که در بازار یافت می‌شود.

    گالری عکس 3 بام فلزی و ۶ مزیت بامپوش فلزی  عکس بامپوش عکس راهنمای خرید عکس طراحی پشت بام عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی

    سازگاری و تطبیق

    قطعاً، ایمنی و پایداری، دو ویژگی هستند که کیفیت روکش بام را تأیید می‌کنند. اما شما همچنان به دنبال یافتن بامپوشی هماهنگ با نما و سبک خانه‌تان هستید. خوشبختانه، بام فلزی در طیف وسیعی از مدل های متنوع عرضه می‌شود که معماری و تم رنگی خانه شما را بهبود می‌دهد. پنل‌ها موجود و طرح‌های متنوع در حال رقابت با بامپوش های قدیمی مانند چوب و سرامیک هستند و راه‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهند تا به نما موردنظرتان دست یابید. حتی می‌توانید یک سری لوازم جانبی مانند حاشیه هماهنگ با رنگ برای بام فلزی خود تهیه کنید.

    گالری عکس 4 بام فلزی و ۶ مزیت بامپوش فلزی  عکس بامپوش عکس راهنمای خرید عکس طراحی پشت بام عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی

    مصرف کم انرژی

    یکی دیگر از دلایل انتخاب بام فلزی، ویژگی‌های سازگار با محیط‌زیست است. این بام‌پوش از جنس موادی مانند آلومینیوم تولید می‌شود که ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است. این محصول به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می‌کند چون به جای جذب انرژی خورشیدی، آن را بازتاب می دهد. این امر منجر به حفظ هوای خنک داخل خانه شده و هزینه سیستم تهویه را کاهش می‌دهد.

    مراقبت کم

    در کنار مقاومت در برابر پوسیدگی و شرایط آب و هوایی، حفظ ظاهر نو آن نیز کاری راحت است؛ بدون اینکه حتی به مراقبت‌های سالانه نیاز داشته باشد. بام فلزی به جلاکاری و رنگ زدن نیازی ندارد و برای رفع کثیفی‌ها کافی است بام را با شیلنگ یا یک شوینده فشاری آب‌پاشی کنید.
    چون تعویض بام یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای خانه شماست پس تنها به ماندگاری ماده انتخابی نیندیشید؛ ماده موردنظر باید به ارزش معماری خانه نیز بیافزاید. بام فلزی تا سال‌های متمادی به شما و خانه شما خدمت خواهد کرد.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *