• مزایای کفپوش چوب پنبه و ویژگی های مثبت آن

    کفپوش چوب پنبه‌، انتخابی محبوب در بین مالکین ساختمان‌های مسکونی و تجاری است. با پیشرفت تکنولوژی در چند سال اخیر، چوب ‌پنبه خود را به عنوان یکی از زیباترین و قابل‌اعتمادترین کفپوش‌های موجود در بازار معرفی کرده است. با مطالعه این مطلب، متوجه خواهید شد که چوب ‌پنبه، انتخابی هوشمندانه برای کف‌پوش خانه شما است.

    مزایای کفپوش چوب پنبه‌ :

    ظاهر

    کف‌پوش چوب ‌پنبه ‌ای، محصولی طبیعی و زیباست که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود. طرح طبیعی متغیر چوب ‌پنبه، به هر کفی نمایی خاص می‌بخشد.

    استقامت

    انعطاف‌پذیری و دوام در محیط‌های شلوغ، کف‌پوش چوب ‌پنبه ‌ای را مهمان فضاهای عمومی مانند دادگاه، کلیسا، بانک و کتابخانه‌ها کرده است. این محصول، طول عمر بالایی دارد و اگر آسیب ببیند؛ قابل تعمیر است.

    راحتی

    اگر تمام‌روز را روی پاهایتان بایستید یا در آشپزخانه کار کنید؛ هوای حبس شده در بین میلیون‌ها سلول چوب ‌پنبه؛ این احساس را به شما می‌دهند که گویا روی بالشت ایستاده‌اید. البته اسفنجی نیست اما برای افرادی که مدتی طولانی سر پا می‌مانند؛ به اندازه کافی راحت است. اگر سقوط یک نگرانی است؛ چوب ‌پنبه اولین انتخابی خواهد بود که قدرت ضربه را کاهش می‌دهد.

    گالری عکس 1 مزایای کفپوش چوب پنبه و ویژگی های مثبت آن  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوب پنبه عکس کفپوش چوبی

    عایق گرما

    چوب ‌پنبه به خاطر سلول‌های پوشینه‌دارش، به‌طور طبیعی عایق گرما است. بسته‌های هوا داخل چوب ‌پنبه باعث می‌شوند که به یک عایق کارای گرما و سرما تبدیل شود. به همین دلیل، چوب ‌پنبه، انتخابی صحیح برای افرادی است که نمی‌خواهند هوای گرم از طریق کف‌پوش هدر رود یا حتی بدن از طریق پا، گرما از دست بدهد. دمای کف‌پوش چوب ‌پنبه ‌ای در هوای خیلی سرد یا خیلی گرم، مطلوب باقی می‌ماند. قدم زدن با پا برهنه بر روی این کف‌پوش، گرمای آن را اثبات می‌کند. بنابراین کف‌پوش چوب ‌پنبه ‌ای نسبت به محصولات دیگر، گرم‌تر می‌باشد.

    عایق صوت و کاهنده صدا

    در بین مزایای کف‌پوش چوب پنبه‌، می‌توانیم به توانایی کاهش گسیل صوت و نوسان اشاره کنیم. چوب ‌پنبه دارای میلیون‌ها سلول گازی در هر اینچ مکعب است یعنی ۶۰ درصد از ترکیبش را هوا تشکیل می‌دهد. این عناصر سلولی کوچک به عنوان بالشتک، جاذب نوسان و قدرت ضربه عمل می‌کنند. به همین دلیل از کف‌پوش چوب ‌پنبه ‌ای در استودیوهای ضبط، کتابخانه‌ها، مراکز تفریحی و هر جایی که لازم است صدا به حداقل برسد؛ استفاده می‌شود. از چوب ‌پنبه می‌توان برای روکش کردن کف، دیوار و سقف‌های خیلی بلند استفاده کرد. چوب ‌پنبه به خفه کردن صدا و نوسان در هر موقعیتی کمک می‌کند.

    کشسانی

    شبکه سلولی چوب ‌پنبه خیلی انعطاف‌پذیر و شبیه لانه زنبور است که باعث می‌شود؛ چوب ‌پنبه کشسان و تراکم پذیر شود. این شبکه، ویژگی‌های مثبت زیادی را به همراه می‌آورد. به خاطر ساختار سلولی چوب ‌پنبه، تراکمات زیادی را تحمل می‌کند. وقتی فشار یا نیرویی به این ماده وارد گردد؛ ذرات هوا متراکم می‌شوند و در صورت حذف فشار، مانند فنر به حالت اولیه برمی‌گردند؛ بنابراین شکل کف‌پوش حفظ می‌شود. کفپوش چوب ‌پنبه ‌ای تا سال‌ها در برابر نقاط شلوغ مانند ورودی‌ها، آشپزخانه، اتاق بچه و وزن مبلمان اتاق نشیمن مقاومت می‌کند. به هر حال توصیه می‌شود که موقع جابه‌جا کردن مبلمان، روی سطح، یک پد پهن کنید. لبه‌های تیز به کفپوش آسیب می‌زنند.

    گالری عکس 2 مزایای کفپوش چوب پنبه و ویژگی های مثبت آن  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوب پنبه عکس کفپوش چوبی

    ضد آلرژی و مقاوم در برابر حشره‌ها

    چوب ‌پنبه دارای یک ماده طبیعی با نام سوبرین است که مانع رشد کپک و حفظ حشرات می‌شود.

    مقاوم در برابر رطوبت

    چوب ‌پنبه کاملاً نشت ناپذیر نیست اما ترکیب سلولی‌اش منجر به مقاومت بالا در برابر رطوبت می‌شود. وجود سوبرین و مواد مومی در چوب ‌پنبه از صدمات جدی ناشی از رطوبت جلوگیری می‌کنند.

    مقاوم در برابر گرما

    سوبرین منجر به مقاومت بالا چوب ‌پنبه در گرماهای زیاد می‌شود تا مانند مانع طبیعی آتش عمل کند. چوب ‌پنبه در اثر احتراق، گازهای سمی آزاد نمی‌کند.

    گالری عکس 3 مزایای کفپوش چوب پنبه و ویژگی های مثبت آن  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوب پنبه عکس کفپوش چوبی

    تطبیق‌پذیری

    کفپوش‌های چوب ‌پنبه ‌ای امروزی، با هر نوع دکوراسیونی ترکیب می‌شوند. از رنگ‌های تیره طبیعی برای مبلمان رسمی مانند میز ناهارخوری و مبلمان اتاق پذیرایی استفاده کنید. اگر به دنبال خلق محیطی دنج و راحت در اتاق‌های خانوادگی و اتاق‌خواب هستید از رنگ‌های روشن‌تر بهره ببرید. در آشپزخانه و راهرو، طرحی شطرنجی بارنگ‌های تیره و روشن به کار بگیرید تا اثری دراماتیک خلق شود.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *