• فایبر سمنت و نوآوری نمای چوب مانند با سایدینگ فایبر سمنت

    بر کسی پوشیده نیست که سایدینگ فایبر سمنت، یکی از محبوب‌ترین مصالح برای روکش نما ساختمان‌های مسکونی و تجاری است؛ ماده‌ای که حاصل ترکیب شن، سیمان و فیبرهای سلولزی است. ظاهر یکنواخت و دوام بالا فایبر سمنت، تقلیدی از سایدینگ چوب واقعی است. این محصول در کنار نوسازی ظاهر ساختمان شما، یک سری مزیت‌های دیگر نیز به همراه دارد که می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

    نحوه ساخت سایدینگ فایبر سمنت

    اجازه دهید؛ قبل از اینکه به سراغ انواع و ویژگی‌های این ماده برویم؛ نگاهی به نحوه تولید این محصول بیاندازیم. ابتدا، شن و سیمان را مخلوط کرده و طی پروسه‌ای که اتوکلاو نامیده می‌شود؛ تحت دماهای بالا قرار می‌گیرند. سپس، فیبرهای سلولزی گیاهی را به ترکیب اضافه میکنند تا استحکام و انعطاف‌پذیری ابعادی ماده افزایش یابد. بعد اینکه محصول را برش بدهند؛ طی یک پروسه تحت فشار بالا، طرح زبر چوب را روی سطح، پرینت می‌کنند.

    گالری عکس 1 فایبر سمنت و نوآوری نمای چوب مانند با سایدینگ فایبر سمنت  عکس چوب نما عکس سایدینگ عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوبی عکس نمای سیمان

    انواع فایبر سمنت

    طیف وسیع نمای ظاهری فایبر سمنت، به راحتی با نما ساختمان‌های تجاری و مسکونی جور می‌شوند. این محصول در رنگ‌های برنزه، آبی، خاکستری، سبز و سفید عرضه می گردد. علاوه بر رنگ‌های متنوع، این سایدینگ در فرمت‌های مختلفی یافت می‌شود.

    گالری عکس 2 فایبر سمنت و نوآوری نمای چوب مانند با سایدینگ فایبر سمنت  عکس چوب نما عکس سایدینگ عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوبی عکس نمای سیمان

    سایدینگ فایبر سمنت افقی

    سایدینگ افقی فایبر سمنت، انتخابی فوق‌العاده برای خانه‌های سنتی و به سبک دوران مستعمراتی است. انواع افقی این محصول، شامل سایدینگهای هلندی، تزئینی و همپوشی سنتی است.

    گالری عکس 3 فایبر سمنت و نوآوری نمای چوب مانند با سایدینگ فایبر سمنت  عکس چوب نما عکس سایدینگ عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوبی عکس نمای سیمان

    صفحه‌های فایبر سمنت

    این محصول، علاوه بر بازتاب نمای چوب، ظاهری زیبا اما ساده را نیز به همراه می‌آورد. برای نصب این نوع، از سیستم قاب‌بندی استفاده می‌شود که چند صفحه را دربر می‌گیرد.

    نکات مثبت فایبر سمنت

    مطمئن باشید که سایدینگ فایبر سمنت، نمای خانه شما را متحول خواهد کرد. این ماده چندکاره، یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه است زیرا ویژگی‌های مقاومی را به همراه دارد.

    مراقبت آسان: بدون نیاز به جلاکاری و درزگیری، یک نظافت ساده و مرتب با شیلنگ باغبانی یا آب فشاری برای رفع چرک و کثیفی کفایت می‌کند. برای برطرف کردن چرک‌ها و سیاهی‌های چسبنده و ماندگار، از رنگ یا روغن جلادهنده استفاده کنید.

    مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی: این محصول در کنار مقاومت در برابر باران، افزایش زیاد دما، اشعه فرابنفش و باد، ضد حریق نیز می‌باشد. این خصلت‌ها، امکان نصب فایبر سمنت را در هر نوع شرایط آب و هوایی، فراهم می‌کنند.

    پایایی: این ماده در مقابل خراش، لب‌پریدگی، پوسته‌پوسته شدن، ترک‌خوردگی و تاب برداشتن مقاومت می‌کند. همچنین، ضد حشره است زیرا حاوی هیچ ماده غذایی برای حشراتی چون موریانه نیست.

    استقامت ابعادی: این روکش در اثر تغییر دما یا هوا، دچار آب رفتگی یا آماس نمی‌شود.

    کارایی: فایبر سمنت، انتخابی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند؛ سایدینگ را به‌گونه‌ای رنگ بزنند که رنگ را به خوبی به خود بگیرد. تجدید پوشش فایبر سمنت، امری بسیار راحت است.

    گالری عکس 4 فایبر سمنت و نوآوری نمای چوب مانند با سایدینگ فایبر سمنت  عکس چوب نما عکس سایدینگ عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوبی عکس نمای سیمان

    نکاتی برای اجرا و نوسازی سریع سایدینگ فایبر سمنت

    بعد از انتخاب مدل موردپسندتان، زمان خرید سر می‌رسد. توصیه می‌شود؛ کمی بیشتر از مقدار محاسبه شده، سفارش دهید چون ممکن است حین حمل‌ونقل آسیب ببیند. میزان خسارت مجاز برای این ماده، ۵ درصد است. البته مقداری هم به عنوان خسارات ناشی از تخلیه محصول در نظر بگیرید که این مقدار گارانتی نمی‌شود.
    بهتر است که پروسه نصب را به یک فرد کارکشته بسپارید چون نصب فایبر سمنت، معمولی نیست.
    فضایی که قرار است روکش شود؛ باید به خوبی هواگیری شود تا باعث دمیدن گردوخاک نشود زیرا در این صورت، سایدینگ فایبر سمنت، بریده‌بریده می‌شود.

    گالری عکس 5 فایبر سمنت و نوآوری نمای چوب مانند با سایدینگ فایبر سمنت  عکس چوب نما عکس سایدینگ عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوبی عکس نمای سیمان

    به هرحال چه در حال ساخت یک خانه جدید هستید و چه قصد بازسازی نما یک ساختمان تجاری را دارید؛ فایبر سمنت، یک سرمایه‌گذاری برای شما محسوب می‌شود. چون این ماده از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است؛ در فروشگاه، آن را به عنوان مادر طبیعت به شما معرفی خواهند کرد. در پروژه بازسازی آتی خود، از این ماده ماندگار و شبیه چوب، غفلت نکنید.

    شما چه آپشن هایی را برای یک سایدینگ، مدنظر می‌گیرید؟


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *