• [تماشا کنید] معماری زاها حدید و رونمایی از مرکز حفاظت از تالاب عربستان سعودی

    این انیمیشن ساخته متانویا (Methanoia) طرح برنده دفتر معماری زاها حدید را برای مرکز مدیریت میراث شهری نشان می دهد، که یک مرکز حفاظتی برای واحد مورد حفاظت یونسکو در درعیه عربستان سعودی است.
    این ساختمان 8780 متر مربعی که توسط دفتر معماری بریتانیایی زاها حدید آرکیتکتز (ZHA) طراحی شده شامل تسهیلاتی خواهد بود که به حفاظت از دره وادی حنیفه (Wadi Hanifah)، تالابی به طول 120 کیلومتر که از میان شهر درعیه عبور می کند، اختصاص داده خواهد شد.
    این ساختمان مانند یک موسسه علمی شامل یک گالری، کتابخانه، سالن سخنرانی و فضاهای آموزشی، برای انجام پژوهش های میدانی و مستندسازی سایت های باستان شناسی خواهد بود.
    تمام این ها در اطراف یک آتریوم به شکل چشم سازماندهی خواهد شد که توسط ستون های شاخه ای و با یک استخر آب در پایین – که اشاره ای است به تالاب مذکور – قرار خواهد گرفت. چهار فرم مشابه سوراخ شکل، درون نما که از قطعات باریکی ساخته شده و دارای ساختار خطی است، گود خواهد شد.
    بیانیه ای از ZHA این گونه عنوان کرده است که: "آب این واحه غنی و قابل سکونت درون پهنه گسترده جلگه مرکزی نجد (Najd) جریان دارد."
    ZHA ادامه می دهد: "این مفهوم درون مرکز مدیریت میراث شهری با سازماندهی تسهیلات آن در اطراف یک آتریوم با آب و مرکز آن، مانند چهار واحه سبز گود شده درون نمای به ظاهر صلب این بنا، ترجمه شده است."
    این دفتر برای اطمینان از حفاظت ساختمان از گرما و تابش خورشید به ساختمان های سنتی درعیه رجوع می کند.
    این مورد خود را در یک نمای دو لایه با حضور یک پوسته خارجی سوراخ دار که بر روی ساختمان سایه خواهد انداخت و دید به جلگه ها را میسر خواهد ساخت، بیان می کند.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *